Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش خبرنگار ایلنا، در شرایطی که ممنوعیت‌ها و محدودیت‌های کرونایی منجر به اخاذ این تصمیم شده است که دو سوم کارکنان در محل کار خود حضور داشته باشند، مرکز پژوهش‌های مجلس از عدم انطباق آیین‌نامه دورکاری با شرایط بحران کرونا انتقاد کرد.

در گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس آمده است: در شرایط بحران کرونا سازوکاری که سازمان اداری و استخدامی کشور در اجرایی نمودن مصوبات ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا درخصوص نحوه حضور کارکنان دولت در پیش گرفته، اجرای مجدد آیین‌نامه دورکاری کارکنان مصوب سال ۱۳۸۹ بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این اقدام در شرایطی صورت گرفته که اجرایی شدن دقیق این مصوبه در همان سال‌های اولیه تصویب، بنا به‌دلایل متعدد همچون فراهم نبودن الزامات و مقدمات آن با تردید مواجه شد و اجرای آن متوقف شد. حتی پس از کنار گذاشتن آیین‌نامه مذکور، عزم و اراده‌ای جهت اصلاح و ارتقای آیین‌نامه و یا پیش‌بینی سازوکاری جدید برای این منظور از ناحیه دولت ملاحظه نشده است.

در ادامه این گزارش می‌خوانیم: در شرایط بحران فعلی نیز مصوبه مذکور ظرفیت لازم برای اجرایی نمودن مصوبات ستاد مبنی‌بر حضور یک‌سوم و یا دوسوم کارکنان در منزل را ندارد. بدین ترتیب و با توجه به نامعلوم بودن زمان پایان این بیماری، ممکن است ضرورت حضور کارکنان در منزل و دورکاری آنها استمرار یابد. این ضرورت ایجاب می‌کند سازمان اداری و استخدامی کشور متناسب با شرایط بحران فعلی تدابیر مناسب و قواعد جدیدی را به‌منظور اجرایی نمودن مصوبه ستاد مبنی‌بر حضور یک‌سوم و دوسوم کارکنان و یا سایر سناریوهای پیشنهادی تنظیم نماید که ضمن حفظ کیفیت خدمت‌رسانی دولت، سلامت کارکنان نیز تضمین شود. این قواعد جدید ‌باید سازوکارهایی را برای دورکاری تمام‌وقت و پاره‌وقت کارکنان پیش‌بینی نماید. دورکاری باید به‌صورت تناوبی و حضور یک‌روزه، دو‌روزه و یا سه‌روزه و... کارکنان با توجه به ویژگی‌های فعالیت باشد. همچنین بهتر است سازوکارهایی در خصوص چگونگی پرداخت حقوق و مزایا متناسب با شرایط فعلی پیش‌بینی شود.

متن کامل این گزارش را اینجا بخوانید.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: کرونا دورکاری مرکز پژوهش های مجلس کار در منزل آیین نامه دورکاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۴۲۹۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیین‌نامه توسعه و تقویت مهارت‌آموزی دانش‌آموزان تصویب شد

به گزارش خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، محمدمهدی کاظمی، معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش در صفحه ویراستی خود نوشت: نقش آموزش‌وپرورش در مهارت‌آموزی، سال‌هاست که مورد تأکید رهبر معظم انقلاب بوده و در دیدار روز گذشته کارگران نیز مجدد به آن اشاره فرمودند.

وی افزود: از مسیر تقویت آموزش‌های فنی، حرفه‌ای و مهارتی، به عنوان یکی از قطعه‌های پازل توسعه اقتصادی کشور، برنامه‌ریزی شد؛ دولت مردمی در جلسه دیروز هیئت وزیران، به پیشنهاد وزارت آموزش و پرورش، آیین نامه توسعه و تقویت مهارت‌آموزی دانش‌آموزان را تصویب کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تنها «حمل» دارو از طریق سکوی اینترنتی است/ به هیچ وجه «فروش» دارو مطرح نیست
  • آیین‌نامه عرضه اینترنتی دارو ابلاغ شد/اجرای آزمایشی در ۶ ماه
  • ضرورت ایجاد بخش مدیریت بحران در دستگاه‌های اجرایی
  • قالیباف: جداول بودجه برای نخستین بار به رای گذاشته می‌شود
  • قالیباف: نباید به مجلس ظلم شود، نخستین بار است که مجلس یازدهم جداول را به رأی نمایندگان می گذارد
  • آیین‌نامه توسعه و تقویت مهارت‌آموزی دانش‌آموزان تصویب شد
  • لزوم حضور به موقع در بحران‌های طبیعی/وقوع۳۰ آتش‌سوزی در مراتع سقز
  • طرح نور با رعایت ظرافت ها و مراقبت های لازم استمرار یابد
  • گیر واردات خودرو‌های کارکرده کجاست؟
  • گیر واردات خودروهای کارکرده کجاست؟