Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-27@20:02:12 GMT

اینجا دهکده‌ ارواح است، مراقب باشید! + تصاویر

تاریخ انتشار: ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۴۳۰۰۵

اینجا دهکده‌ ارواح است، مراقب باشید! + تصاویر

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، قبرستان باشکوهی در نزدیکی روستای ان بنگ (An Bang) در حدود ۲۰ کیلومتری مرکز شهر هو (Hue) واقع شده است.

تازه واردان به روستای ان بنگ از مردم محلی که در این شرایط پیچیده زندگی می‌کنند، اما برای مردگان خود قبر‌های رنگارنگ ساخته‌اند، تعجب می‌کنند. کلودیو سیبر (Claudio Sieber) برای دیدن یک دوست به این منطقه رفته بود، زمانی که در مورد این قبرستان شنید تصمیم گرفت که از آن مستندی بسازد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کلودیو سیبر عکاسی که دایم در سفر بود، این قبرستان را در زمان بازدید یک دوست کشف کرد.

او می‌گوید: «این منطقه باستانی از پایتخت هو تحت تاثیر معماری سلطنتی چینی قرار گرفته است. در مورد قبرستان ان بنگ گفته می‌شود که حدودا ۹۰ درصد از روستاییان اقوام خارجی دارند که برای آن‌ها پول می‌فرستند و بخش زیادی از این پول‌ها صرف ساخت این مقبره‌های باشکوه می‌شود. آن‌ها مقبره‌های باشکوه و با ظرافتی را برای گذشتگان خود و همچنین برای اعضای خانواده‌شان که هنوز زنده هستند، می‌سازند.

ویتنام دین رسمی ندارد، اما بسیاری از مردم هنوز با روحیه قوی با گذشتگان خود ارتباط برقرار می‌کنند.

در حالیکه خانه‌های روستاییان محقر باقی مانده‌اند، اما مکانی که مردگان در آن قرار دارند بسیار باشکوه هستند. در فرهنگ ویتنام، مرگ موضوع بسیار مهمی است. آن‌ها برای زندگی بعد از مرگ سرمایه‌گذاری می‌کنند. در میان مردم ویتنام فرض بر این است که این دنیا سرمایه‌ای برای دنیای بعد است.

اگرچه میانگین درآمد سالانه‌ی ویتنام در حدود دوهزار دلار است، اما روستایی‌ها در جوامع روستایی ده‌ها هزار دلار برای ساخت مقبره‌های باشکوه برای عزیزانشان هزینه می‌کنند، گاهی حتی قبل از مرگ آنها.

زندگی محلی روستاییان در خانه‌های محقر در تضاد با مقبره‌های باشکوه مجاورشان است.

طبق گفته دولت کمونیست، ویتنام به طور رسمی دینی ندارد، اما بسیاری از مردم ویتنام هنوز به قدرت ارواح و گذشتگان خود اعتقاد دارند. مقبره‌های ان بنگ در سبک‌های مختلف ساخته می‌شوند از جمله بوداییسم، تائوئیسم، کاتولیک، ویتنامی، چینی و حتی سبک‌های غربی.

با وجود درآمد سالانه‌ی پایین روستاییان ده‌ها هزار دلار برای ساخت مقبر‌ها هزینه می‌شود.

سیبر اضافه می‌کند که این قبرستان با قبرستان‌های باشکوه دیگری که بازدید کرده مانند قبرستانی که در نیواورلئان است غیرقابل مقایسه است. اینجا نه مکانی ترسناک و نه مکانی غم‌انگیز است. این قبرستان این احساس را در بتزدید کننده ایجاد می‌کند که مرگ یک فصل مهم در سنت ویتنامی است.

این قبرستان بسیار زیبا و رنگارنگ است. سازه‌هایی با شیر‌ها و اژدها‌های سنگی بر روی شن‌های سفید ساخته شده است. بعضی از مقبره‌ها به اندازه یک عمارت بزرگ هستند.

قبرستان شامل مقبره‌هایی با سبک ویتنامی، بودایی، کاتولیک و حتی غربی است.

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دهکده ارواح شهر ارواح ویتنام مقبره ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۴۳۰۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهمترین علائم سگی که مبتلا به هاری است؛ مراقب باشید گازتان نگیرند! |‌ این حیوانات منتقل کننده هاری هستند | ویدئو

دریافت 12 MB

به گزارش همشهری آنلاین،‌ خفاش، روباه، گربه و سگ می‌توانند منتقل کننده هاری باشند. هاری تنها بر اثر گاز گرفتی منتقل می‌شود که با ریختن بزاق حیوان روی زخم هم امکان ابتلا وجود دارد. اگر حیوان خانگی دارید، اگر سگ نگهبان دارید، اگر به راحتی سگ و گربه ولگرد را نوازش می‌کنید، اگر در اطراف محل زندگیتان پر از سگ‌های ولگرد شده یا شب‌ها روباه‌ می‌بینید، حواستان به هاری باشد. این ویدئو درباره علائم سگ هار می‌گوید.

کد خبر 847505 برچسب‌ها بهداشت عمومی خبر مهم سگ بدون صاحب

دیگر خبرها

  • مراقب باشید بیماری ترانه علیدوستی را نگیرید | این افراد در معرض «سندرم DREES» هستند
  • کشف قبرستان باستانی در محل ساخت نیروگاه
  • هشدار به خریداران طلا؛ مراقب طلای تقلبی باشید
  • هشدار یه خریداران طلا؛ مراقب طلای تقلبی باشید
  • مراقب کلاهبردار‌ها باشید؛ بیمه سلامت با مردم تماس نمی‌گیرد
  • مهمترین علائم سگی که مبتلا به هاری است؛ مراقب باشید گازتان نگیرند! |‌ این حیوانات منتقل کننده هاری هستند | ویدئو
  • گفته بودم مراقب بازیکن لالیگایی باشید / مسئولان هم به ورزشگاه بیایند
  • هنگام خرید از فروشندگان دور گرد مراقب کپی اطلاعات کارت بانکی خود باشید
  • (ویدیو) هشدار مهم سردار رادان به رؤسای پلیس؛ مراقب باشید!
  • مراقب باشید/ این داروها و خوراکی‌ها پلاکت خون را کاهش می‌دهند