Web Analytics Made Easy - Statcounter

اقتصاد آنلاین – اکرم شعبانی؛ به گزارش بلومبرگ نیوز، یکی از مقامات وزارت دارایی هند در این باره خبر داده است که درخواست خرید خارجی طلا در هند با کاهش 99.5 درصدی از 13 تن در ماه گذشته به 60 کیلوگرم رسیده است. اگرچه این مقام هندی خواست نامش فاش نشود اما بر اساس اطلاعات موجود و منتشر شده از سوی متالز فوکوس Metals Focus Ltd.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هند کمترین میزان واردات ماهانه طلا را از سال 2010 تاکنون در ماه گذشته به ثبت رساند.

اگرچه خبرنگار بلومبرگ تلاش کرد تا نظر راجش مالوترا سخنگوی وزارت دارایی هند را در این باره جویا شود اما وی برای تماس در دسترس نبود.

شیراگ شیت از مشاوران شرکت متالز فوکوس که در لندن مستقر است، در این باره عنوان کرد: من انتظار ندارم که واردات یا تقاضای طلا در هند حداقل در بازه زمانی کمتر از 3 تا 5 ماه آینده بهبود یابد. این در حالی است که میزان تولید در این بخش هم به دلیل کاهش تعداد کارگران فعال -کارگران مهاجر پس از شیوع ویروس کرونا به زادگاه خود بازگشته‌اند- تحت تاثیر شرایط پیش آمده قرار خواهد گرفت.

محدودیت‌های سراسری در هند که از 25 مارس اعلام عمومی شده مشکلاتی را در روند اقتصادی این کشور و به خصوص درآمدهای جاری، تعطیلی برخی مشاغل و تعداد زیادی از صنایع خدماتی از جمله تعطیلی خطوط هوایی را در بر داشته است.

آنانتا پادمانابان رییس شورای داخلی جواهرات هندوستان در این باره گفت: واردات طلای هند در ماه آوریل بسیار ناچیز بود، چرا که بخش عمده واردات به این کشور از طریق مسیر هوایی انجام می‌گیرد و تنها حجم کمی از واردات ما از راه زمینی و از بنگلادش و نپال به کشور وارد می‌شود. حدس من این است که واردات طلای هند امسال به حدود 350 تن در طول سال کاهش پیدا کند.

گفتنی است هند به تازگی برخی محدودیت‌های مربوط به شیوع کرونا را کاهش داده اگرچه بعید به نظر می‌رسد که روشن شدن موتور اقتصادی پس از این وقایع بتواند کمکی برای جلوگیری از کاهش رشد اقتصادی حتی در سال مالی 2020 داشته باشد.

به گزارش بلومبرگ اقتصادی پیش بینی می‌شود تولید ناخالص داخلی این کشور در سه ماهه دوم سال (از آوریل تا ژوئن) نسبت به مدت مشابه سال گذشته 24.8 درصد انقباض داشته باشد، در حالی که تلاش‌ها برای بازگرداندن موتور اقتصادی به روند پیشین با چالش‌های بیشماری روبروست و از سرگیری فعالیت‌ها با موانعی از جمله پیروی از پروتکل‌های جدید بهداشتی و مشکلات تامین جانبی نیروی کار و سرمایه در گردش  روبرو خواهد شد.

بیشتر فروشگاه‌های جواهرات در سراسر هند همچنان فعالیت خود را آغاز نکرده‌اند و بر اساس برآوردها، تعطیلی سراسری اعلام شده یکی از طولانی‌ترین تعطیلاتی است که تاکنون در این کشور وضع شده است.

پادمانابان در پایان عنوان کرد: بدترین قسمت در شرایط کنونی این است که حتی اگر فروشگاه‌های طلا و جواهراتی بازگشایی شوند، آیا کسی برای خرید به آنها مراجعه می‌کند؟ آیا خرید طلا و جواهرات از جمله ضروریاتی است که مردم بتوانند ریسک‌های مرتبط با آن را بپذیرند و یا ترجیح می‌دهند امنیت خود را با ماندن در خانه حفظ کنند؟

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: طلا قیمت طلا واردات طلا فلز زرد ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۴۳۰۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فوری/ خرید و فروش خودروی جانبازان آزاد شد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، در اواسط تابستان سال ۱۴۰۲ آیین‌نامه واردات خودرو جانبازان از سوی هیات وزیران به تصویب رسید. این آیین‌نامه در راستای حمایت از ایثارگران و تسهیل در امر واردات خودرو برای جانبازان محترم تدوین شده بود. با وجود این، بنیاد شهید و امور ایثارگران در بررسی این آیین‌نامه، ایراداتی را در آن تشخیص داد و به همین دلیل، پیشنهاد اصلاح آن را در تاریخ ۲۱ آذر ۱۴۰۲ به هیات دولت ارسال کرد.

نهایتا پس از پیگیری‌های مستمر بنیاد شهید و با درک صحیح دولت از نیازها و دغدغه‌های جانبازان سرافراز، در تاریخ ۱۱ بهمن ۱۴۰۲ اصلاحیه این آیین‌نامه به تصویب هیات وزیران رسید.

مهم‌ترین تغییر در این اصلاحیه، حذف ماده ۲۰ آیین‌نامه قبلی است. ماده ۲۰ پیشین، خرید و فروش خودروهای جانبازان را به مدت ۵ سال ممنوع می‌کرد. این موضوع، نارضایتی بسیاری از جانبازان را به دنبال داشت، چرا که آن‌ها را در استفاده از خودروهای خود محدود می‌کرد.

با حذف ماده ۲۰ جانبازان عزیز پس از واردات خودرو می‌توانند آزادانه نسبت به خرید و فروش آن اقدام کنند. این اقدام گامی مهم در جهت رفع مشکلات و دغدغه‌های جانبازان محترم و تسهیل در امور مربوط به خودروهای ایشان تلقی می‌شود.

۲۲۷۲۱۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900301

دیگر خبرها

  • تولید زیر تیغ واردات یارانه‌ای!
  • راهکار توسعه اقتصادی و تقویت منابع ارزی؛ تولید زیر تیغ واردات یارانه‌ای!
  • فوری/ خرید و فروش خودروی جانبازان آزاد شد
  •  چرا دلار سقوط کرد؟
  • ۱۳ مزرعه غیر فعال تولید مرغ مادر آرین احیا می‌شود
  • توقف واردات گوشت مرغ؛ خرید هیچ محدودیتی ندارد
  • ضرورت افزایش تولید برق و کاهش محدودیت‌های برق صنایع
  • وابستگی به واردات نهاده‌های دامی با جایگزینی علوفه کم آب کاهش می‌یابد
  • ظهور یک قدرت اقتصادی جدید؛ اقتصاد هند چقدر قوی است؟
  • کارگران؛ صف اولی‌های جبهه تولید