Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس پارلمان یمن(وابسته به دولت نجات ملی) پیامی را به دبیرکل سازمان ملل درخصوص نقش ائتلاف متجاوز عربی تحت امر عربستان در شیوع کرونا در یمن و دیگر جنایات این ائتلاف فرستاد.

به گزارش ایسنا، به نقل از المسیره، یحیی علی الراعی، رئیس پارلمان یمن در پیامی به آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل نوشت، ائتلاف متجاوز تحت امر عربستان و امارات، از گشوده شدن فرودگاه‌های یمن به ویژه فرودگاه‌های عدن، سیئون و الریان حمایت می‌کند؛ اما نه برای لغو محاصره‌ای که علیه یمن اعمال کرده‌اند، بلکه برای تشویق و سوق دادن مسافران به ویژه مسافران مشکوک به ابتلا به کرونا جهت سفر به یمن این کار را می‌کنند تا این ویروس را در میان یمنی‌ها شیوع دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مساله بر ادامه تجاوز مجرمانه چند وجهی عربستان و امارات از سال ۲۰۱۵ علیه یمن صحه می‌گذارد.

رئیس پارلمان یمن خاطرنشان کرد: در شرایطی که مسئولان کشورهای ائتلاف متجاوز مدعی توقف جنگ علیه ملت یمن  هستند، ما با صدها و حتی هزاران حمله هوایی جنگنده‌های کشورهای متجاوز غافلگیر شده‌ایم؛ حملاتی که زیرساخت‌ها و تاسیسات خصوصی و دولتی را هدف قرار دادند که آخرین این حملات در البیضاء و هدف قرار دادن مرسوله‌های حامل مواد غذایی و افراد همراه آن بود.

وی در پیام خود حملات جنگنده‌های ائتلاف متجاوز به البیضاء را محکوم کرده و آن را نقض آشکار عرف‌ها و منشورها و قوانین بین المللی به حساب آورد.

این مقام یمنی با بیان اینکه سخنان مسئولان کشورهای متجاوز با عملکردشان درخصوص آتش‌بس در یمن همخوانی ندارد، این سوال را مطرح کرد که آیا منظور رهبری ائتلاف متجاوز از آتش بس این است که استفاده از سلاح‌های شخصی کلاشنیکف و هفت تیر ممنوع شود، اما سلاح‌های سنگین، موشک، بمب‌های خوشه‌ای و سلاح‌های ممنوعه مجاز باشد؟!

رئیس پارلمان یمن خاطرنشان کرد، کشورهای متجاوز با جنایت‌هایشان در حق ملت یمن نشان می‌دهند که هیچ حرمتی برای ماه رمضان قائل نیستند و به احساسات یمنی‌ها در این ماه احترام نمی‌گذارند.

وی با بیان اینکه مردم یمن تمام امکانات خود را برای مقابله با کرونا به کار گرفته‌اند، تصریح کرد که درصدد است توجه دبیرکل سازمان ملل را به خشونت‌هایی که به کشته شدن هزاران یمنی و تخریب زیرساخت‌ها و تاسیسات دولتی و خصوصی در یمن منجر شده است، جلب کند.

یحیی علی الراعی در پیام خود ابراز امیدواری کرد که دبیرکل سازمان ملل به مسئولیت قانونی و انسانی خود عمل کرده و تدابیر لازم را برای إعمال فشار بر کشورهای ائتلاف متجاوز عربی جهت توقف فراگیر و دائمی این جنگ متجاوزانه علیه ملت یمن و پایان دادن به محاصره آن اتخاذ کند.

وی گفت که ملت یمن برای امنیت، ثبات و "صلحِ با افتخار" شوق دارند نه تسلیم شدن

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: انصارالله یمن کرونا در جهان دبیرکل سازمان ملل رئیس پارلمان یمن ائتلاف متجاوز ملت یمن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۴۳۲۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسکو: ناتو برای تقابل احتمالی با روسیه آماده می‌شود

سخنگوی وزارت خارجه روسیه با بیان اینکه هدف کشورهای ناتو از رزمایش «مدافع ثابت‌قدم» آمادگی برای تقابل با روسیه است، گفت ادعای ناتو مبنی بر حمله ترکیبی روسیه علیه اعضای این ائتلاف تلاشی است برای توجیه نظامی‌گری اعضای ناتو.

به گزارش ایسنا، «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت رزمایش بزرگ «مدافع ثابت‌قدم» ناتو نشان می‌دهد این ائتلاف نظامی در تدارک یک «مناقشه احتمالی» با روسیه است.

این رزمایش بزرگ ناتو از ژانویه ۲۰۲۴ آغاز شده و تا پایان ماه میلادی جاری ادامه خواهد داشت. این رزمایش با حضور بیش از ۹۰ هزار سرباز از تمامی ۳۲ کشور عضو ناتو برگزار شده و هدف آن آزمودن آمادگی نیروهای این ائتلاف در یک تقابل احتمالی با کشوری «تقریباً هم‌قدرت» ناتو است.

زاخارووا در پیامی که در کانال تلگرامی خود منتشر کرد، نوشت: «ناتو اکنون در نزدیکی مرزهای روسیه در حال برگزاری بزرگ‌ترین رزمایش خود از زمان جنگ سرد است. بر اساس سناریوی ناتو، آن‌ها از تمامی ابزارهای خود شامل سلاح‌های متعارف و ترکیبی استفاده می‌کنند و در حال تمرین عملیات مشترک علیه روسیه هستند.»

زاخارووا ادامه داد: «باید اعتراف کنیم که کشورهای عضو ناتو واقعاً در تدارک یک مناقشه احتمالی با ما هستند و مقامات عالی‌رتبه این ائتلاف هم به‌صورت علنی درباره آن صحبت می‌کنند.»

این دیپلمات روس گفت کشورهای ناتو با متهم‌ کردن روسیه به انجام حملات ترکیبی علیه اعضای ناتو، سعی دارند جوامع اروپایی و آمریکایی را فریب داده و توجه آن‌ها را از اقدامات کشورهای عضو این ائتلاف منحرف کنند.

هفته گذشته شورای آتلانتیک شمالی بیانیه‌ای صادر کرد که در آن روسیه را به انجام حملات ترکیبی علیه کشورهای عضو ناتو متهم کرده بود.

 زاخارووا در واکنش به این ادعا گفت: «ائتلاف آتلانتیک شمالی (ناتو) و رهبرانش کاری را می‌کنند که در آن خبره هستند، یعنی اشاعه اطلاعات نادرست و افزایش سطح روس‌هراسی.»

 بر اساس بیانیه‌ای که وزارت خارجه روسیه از زاخارووا منتشر کرده، هدف ناتو و سردمدارانش از این قبیل اقدامات توجیه نظامی‌گری و بودجه‌های نظامی هنگفتی است که اعضای این ائتلاف تصویب کرده‌اند.

 انتهای پیام

دیگر خبرها

  • درخواست ویژه مقام ارشد نظامی از اساتید ارتش
  • تاکید سازمان همکاری اسلامی بر لزوم تحریم همه‌جانبه اسرائیل
  • دبیرکل سازمان جهانی بهداشت: تفاهم‌نامه‌ مقابله با همه‌گیری‌های آینده باید امضا شود
  • امیرعبداللهیان: باید رژیم اشغالگر آپارتاید اسرائیل را متوقف کنیم/ نحوه برخورد دولت‌های مسلمان با بحران غزه در تاریخ ثبت و ضبط خواهد شد/ دیدار گسترده وزیر خارجه با مقامات ارشد کشورهای اسلامی
  • آماده شدن ناتو برای جنگ با روسیه/ افشای طرح بزرگ ترامپ برای پایان جنگ اوکراین
  • آماده شدن ناتو برای جنگ با روسیه
  • یک مقام ارشد اطلاعات ارتش تل آویو: نتانیاهو اسیر مواضع افراطی بن گویر و اسموتریچ است
  • روسیه: رزمایش ناتو برای تقابل با ماست؛ ادعای حمله ترکیبی دروغ است
  • مسکو: ناتو برای تقابل احتمالی با روسیه آماده می‌شود
  • مقام انصارالله: ایران حیثیت اسرائیل را از بین برد