Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، لطف الله سیاهکلی پیش از ظهر سه شنبه در جلسه با محمدحسین اسماعیلی مدیرکل و معاونان اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی که در محل این اداره برگزار شد، اظهار کرد: اگر فرهنگ بتواند در رفتار افراد تغییر ایجاد کند تأثیر گذار خواهد بود در غیر این صورت باید در روش‌ها تجدید نظر کنیم.

سیاهکلی تصریح کرد: قزوین یک گالری هنری در طبیعت فکر اندیشه و ادب است و عقبه ارزشمندی دارد که با شکوفایی استعدادها می‌توان کارهای بزرگی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: هنر یک ذوق بسته بندی محتواست تا به ذائقه مخاطب خوش آید و بتواند یک مفهوم در ذهن مخاطب قرار دهد و هنر مانند یک رسانه است که معنای پیام را به مخاطب به راحتی منتقل می‌کند.

سیاهکلی اضافه کرد: گاهی هنر می‌تواند سختی و تلخی یک موضوع را با لطافت مطرح کند و ذات هنر ظرفیت زیادی دارد که اگر درست استفاده شود به دستاوردهای خوبی می رسیم.

وی گفت: طنز قزوین زیبا و تأثیر گذار و شعر این خطه بی نظیر و جنس بیان لهجه و گویش قزوین زیبا و آمیخته با طنز است که به آن کمتر پرداخته ایم و در کنار آن داشتن شخصیت‌های بزرگی مثل عارف و عبید و دهخدا به غنای فرهنگی استان افزوده است که باید آنها را به نسل جان معرفی کنیم.

ارشاد نباید سیاسی شود

سیاهکلی با انتقاد از سیاسی شدن حوزه فرهنگ بیان کر د: وزیر ارشاد همیشه سیاسی انتخاب شده که اشتباه است، زیرا هنرمند نباید سیاسی شود اما برخی هنرمندان مجبور هستند به دلیل مشکلات معیشتی برای احزاب کار کنند.

منتخب مردم قزوین در مجلس یازدهم تصریح کرد: هنرمند اگر نگاه سیاسی داشته باشد اشکال ندارد اما وابسته بودن آسیب زا است و هنرمند نباید شخصیت خود را به کسانی که سیاسی هستند گره بزند بلکه منطقی است استقلال خود را حفظ کند تا هنرش تأثیر بیشتری داشته باشد.

وی یادآور شد: اداره ارشاد در باب ماندگاری کارها دو کار تولید مستندهای صوتی و تصویری و ساخت سریال را جدی بگیرد.

سیاهکلی ادامه داد: در حالی که استان قزوین در هنر، اقلیم، فرهنگ و تاریخ قدمت دارد متأسفانه آثاری در ورودی قزوین و جاذبه‌ای برای هدایت مسافران به قزوین وجود ندارد در حالی که با استفاده از ظرفیت هنرمندان می‌توانیم جذابیت‌ها. بصری و فیزیکی در شهر ایجاد کرده و قزوین را بهتر معرفی کنیم.

وی با بیان اینکه آموزش خبرنگار و پایش آنها و تربیت هنرمند باید توسط ارشاد جدی گرفته شود، اظهار کرد: با داشتن سبک در حوزه‌های مختلف، هنوز موسیقی قابل طرح و محلی قزوین نداریم که باید آن را تقویت کنیم و، این ظرفیت وجود دارد که مکتب موسیقی قزوین را احیا کرد.

هیچ سهم مدیریت از ارشاد نمی‌خواهیم / ‬ به هنرمندان رسیدگی کنید

سیاهکلی اضافه کرد: اداره فرهنگ و ارشاد باید از سیاسی کاری خارج شود و ما هم به عنوان نماینده سهم نمی‌خواهیم و هیچ خواسته‌ای نداریم فقط هنرمندان را دریابید زیرا هنرمند نباید محتاج باشد به معیشت و بیمه آنها توجه کنید و اگر صندوق هنرمندان راه اندازی شود ما هم در مجلس کمک می‌کنیم.

وی گفت: هنرمند باید ارشاد را مامن خود بداند و شما با نگاه فرهنگی که دارید از جایگاه مدیریت خود برای حل مشکلات روحی روانی معیشتی هنرمندان استفاده کنید.

سیاهکلی افزود: باید خوش رو باشیم گاهی هر چقدر حزب اللهی تر می‌شویم بد اخلاق تر می‌شویم و مردم از ما فاصله می‌گیرند در حالی که باید جاذبه داشته باشیم.

منتخب مردم قزوین در مجلس یازدهم گفت: هنر موجب زدودن غم و اندوه جامعه می‌شود لذا هنرمند نباید نگران معاش خود باشد.

وی با بیان اینکه کمیسیون فضای مجازی لازم است در مجلس ایجاد شود، گفت: در شورای فرهنگ عمومی مطالبه گر باشید فقط سخنرانی نکنید و گزارش ندهید

سیاهکلی در پایان از مدیرکل ارشاد خواست ضمن شناسایی هنرمندان برجسته استانی نسبت به تشکیل بانک اطلاعاتی از هنرمندان تأثیر گذار و شاخص در دوران انقلاب تاکنون را تهیه کند تا نام آنها در تاریخ بماند.

کد خبر 4917766

منبع: مهر

کلیدواژه: نماینده قزوین در مجلس شورای اسلامی ارشاد قزوین ویروس کرونا ماه مبارك رمضان شیراز بوشهر شیوع کرونا قزوین ایلام گرگان شهرکرد کمک به نیازمندان مواسات بیرجند بارش باران جهش تولید هنرمند نباید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۴۳۳۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محمدحسن روزی‌طلب سرپرست اداره کل برنامه‌های سیاسی صداوسیما شد

به گزارش خبرگزاری مهر، طی حکمی از سوی محمدعلی صائب سرپرست معاونت سیاسی، محمدحسن روزی‌طلب به سمت سرپرست اداره کل برنامه‌های سیاسی منصوب شد.

به کارگیری حداکثری ظرفیت‌های خبرگزاری صداوسیما و شبکه خبر در تولید برنامه‌های سیاسی و همچنین بهره‌گیری از ظرفیت‌های محتوایی، تجهیزاتی و نیروی انسانی مجموعه‌های خارج معاونت سیاسی، محورهای اصلی اداره کل برنامه‌های سیاسی در دوره جدید است.

از سوابق روزی‌طلب می‌توان به مدیرمسؤولی روزنامه ایران و مدیرعاملی موسسه فرهنگی مطبوعاتی ایران، معاون مرکز اسناد انقلاب اسلامی، نویسنده بیش از ۲۰ عنوان کتاب در حوزه تاریخ سیاسی، مشاور و ناظر فیلم‌های سینمایی «ماجرای نیمروز»، «ماجرای نیمروز؛ ردخون» و «موقعیت مهدی» و سردبیری، نویسندگی و پژوهش ده‌ها برنامه تلویزیونی و مستند اشاره کرد.

کد خبر 6090413 عطیه موذن

دیگر خبرها

  • پلمب ۱۲۴ واحد مشاور املاک در قزوین
  • بوشهر در تعداد اجراهای موسیقی از برترین استان‌های کشور است
  • کمک خواننده معروف برای آزادی زندانیان قزوین
  • «از خارجی‌ها همه جا» تا «بنی آدم اعضای یک پیکرند» در دوسالانه هنر ونیز
  • لزوم برندینگ شهری با احیای گرافیک محیطی
  • نوای موسیقی مقامی خراسان در سواحل خلیج فارس
  • تذکر بازرسی به وضعیت آزادراه زنجان ـ قزوین و زنجان ـ تبریز
  • از ظرفیت های موجود در جامعه هنرمندان مهاجر استقبال می کنیم
  • هوش مصنوعی گرایش سیاسی افراد را از چهره‌شان می‌خواند
  • محمدحسن روزی‌طلب سرپرست اداره کل برنامه‌های سیاسی صداوسیما شد