Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@10:34:29 GMT

وحدت رویه تجاوزات تروریست ها و اسراییل در منطقه

تاریخ انتشار: ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۴۳۴۲۱

وحدت رویه تجاوزات تروریست ها و اسراییل در منطقه

جنگنده های رژیم صهیونیستی در آخرین حمله خود بر خلاف دیگر حملات اطراف حلب پایتخت اقتصادی سوریه را در نزدیک مرز این کشور با ترکیه هدف قرار داد که تاکنون سابقه نداشت و قبل از این مناطق مرکزی و جنوبی سوریه همواره مورد تجاوز و حمله تل آویو قرار می گرفت.

در ده سال گذشته نزدیک به ۲۵۰ مورد حمله شامل موشکی ، هوایی ، تیراندازی و خمپاره ای از سوی منابع مختلف توسط رژیم صهیونیستی علیه سوریه صورت گرفته است که به خاطر عدم واکنش مجامع جهانی این حملات همچنان ادامه دارد و حتی به صورت غیرمستقیم نیز از سوی برخی کشورها و قدرت های بزرگ نیز این حملات حمایت می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یک منبع نظامی سوریه در این باره به خبرگزاری رسمی این کشور (سانا) گفت که شب گذشته رادارهای پدافند هوایی ارتش سوریه، جنگنده‌های متجاوزی را از شمال شرق منطقه «اثریا» ردیابی کردند که با چندین موشک انبار مهمات منطقه السفیره در حومه شرقی حلب را هدف قرار داد.

در همین حال حمله رژیم صهیونیستی به مواضع ارتش سوریه همزمان با شدت یافتن حملات داعش در عراق صورت گرفته است که با حمایت های امریکا و برخی نقل و انتقال عناصر داعشی از سوریه به عراق انجام می شود و در هفته گذشته به صورت قابل توجهی افزایش یافته و شماری از نیروهای عراقی نیز در جریان درگیری ها با عناصر تروریست  کشته و یا زخمی شده اند.

حمله جنگنده‌های اسرائیلی به سوریه در حالی است که عناصر داعش طی دو روز گذشته حملات هماهنگ شده‌ای را در استان‌های دیاله (شرق)، صلاح‌الدین و کرکوک (شمال) و استان الانبار (غرب) و هم مرز با سوریه انجام دادند که شماری کشته و یا زخمی به جا گذاشت که بیشتر کشته ها از نیروهای بسیج مردمی (الحشد االشعبی) ،ارتش و پلیس بودند.

در همین حال منابع نظامی سوری اعلام کردند که پدافند هوایی سوریه موشک‌های شلیک شده از سوی رژیم صهیونیستی را رهگیری و اغلب آنها را ساقط کرده است.

به گفته یک منبع نظامی سوری، جنگنده‌های اسرائیل با استفاده از حریم هوایی پایگاه هوایی التنف در شرق سوریه به حلب حمله کردند.

پایگاه التنف مهم ترین پایگاه نظامیان امریکایی در مثلث مرزی بین سوریه، عراق و اردن قرار دارد و با توجه به نادر بودن حمله به حلب باید گفت که در صورت تایید و انتشار اطلاعات بیشتر در ارتباط با این موضوع رژیم صهیونیستی علاوه بر تجاوز به سوریه با تجاوز به حریم هوایی اردن از این کشور نیز برای رسیدن به اهداف نظامی و تجاوزکارانه خود بهره برداری کرده است.

امریکا در راستای حمایت از تروریست ها به خاطر ظاهر شدن شکست آنان از سال ۱۳۹۴ نیروهای نظامی خود را به صورت غیرقانونی وارد شرق سوریه کرده است. بر اساس برخی آمارها دارای ۱۹ پایگاه نظامی با حدود ۶ هزار نیروی نظامی در این مناطق از شمال تا جنوب سوریه است که در ماه های اخیر این نیروها در اطراف حوزه های نفتی سوریه مستقر شده اند و نفت را در اختیار تروریست ها قرار می دهند.

سوریه از سال ۱۳۸۹ به خاطر حمایت های برخی کشورهای غربی از جمله امریکا ، کشورهای عربی و رژیم صهیونیستی با بحران اقدامات گسترده تروریست ها در سراسر خاک خود مواجه است و اکنون این بحران وارد اولین دهه خود شده است.

یک منبع امنیتی سوری در ارتباط با آخرین تجاوز اسراییل به سوریه به خبرگزاری روسی اسپوتنیک گفت که جنگنده‌های رژیم صهیونیستی با استفاده از حریم هوایی پایگاه التنف، از منطقه مرزی عراق و سوریه عبور کردند و وارد منطقه الجزیره در شرق رودخانه فرات شدند که تحت کنترل و اشغال نظامیان آمریکایی است.

برخی از کاربران صهیونیستی نیز با انتشار نقشه‌هایی در صفحات اجتماعی، مدعی هستند که جنگنده‌های صهیونیست با استفاده کامل از حریم هوایی اردن وارد خاک سوریه شده و از استان سویدا و سپس حمص، در شمال شهر تدمر موشک‌های خود را به سمت السفیره در نزدیکی حلب شلیک کرده اند.

در همین راستا، منابع نزدیک به نظام سوریه در مصاحبه با خبرگزاری آلمان هم اعلام کردند که جنگنده‌های اسرائیلی یک مرکز تحقیقات را در حومه شرقی حلب هدف حملات خود قرار دادند اما پدافند هوایی این کشور موفق شد اغلب موشک های شلیک شده را در آسمان ردیابی و سرنگون کند.

سوریه در سال های اخیر پس از ناامیدی از دریافت کمک های نظامی برای مقابله با ادامه تجاوزات هوایی اسراییل با توسعه امور مربوط به تحقیقات نظامی خود و ارتقاء سامانه های پدافند هوایی خود موفق شده است با بیشتر تجاوزات رژیم صهیونیستی مقابله کرده و حتی در مقطعی یک فروند جنگنده اف 16 اسراییل را سرنگون و به یک فروند دیگر از آنها که به این کشور تجاوز کرده بود، آسیب رساند ولی این جنگنده خود را به پایگاه نظامی در اسراییل رساند که در چنین شرایطی می توان با اطمینان گفت که حملات اسراییل به این مراکز تحقیقاتی با افزایش توان مقابله سوریه در ارتباط است و پیشتر نیز یکی از دانشمندان نظامی سوریه که در ارتباط با موشک تحقیقات می کرد در حمص از سوی تل آویو ترور شد.

در همین حال خبرهای منتشره از سوریه حاکی از آن است که هفت موشک یا بمب دور ایستا به سمت تاسیسات وزارت دفاع سوریه در شهر السفیره شلیک شده که حداقل چهار فروند از این بمب‌ها و موشک‌ها توسط سامانه‌های پدافندی ارتش سوریه رهگیری و سه فروند از آنها به اهداف نامشخصی اصابت کرده‌ است.

السفیره واقع در ۱۰ کیلومتری جنوب شرق حلب یکی از مهمترین مراکز نظامی سوریه به شمار می‌رود که علاوه بر مرکز تحقیقات چند پایگاه نظامی نیز در آن وجود دارد.

لازم به ذکر است که تروریست‌های مورد حمایت اسراییل و برخی کشورهای غربی و عرب طی سال‌های گذشته با وجود حمایت های گسترده حملات شدید چند جانبه و محاصره این منطقه برای اشغال آن، از ورود و کنترل بر آن عاجز ماندند.

یکی از مواردی که در جریان بحران ده ساله سوریه از سوی بسیاری از کارشناسان مورد توجه قرار گرفته است ارتباط معنی دار بین تروریست ها و رژیم صهیونیستی علاوه بر کمک های تسلیحاتی و اطلاعاتی است به گونه ای که هماهنگی های بسیار زیادی بین دو طرف وجود دارد و مصداق بارز این موضوع نیز تجاوزات اسراییل پس  از شکست های تروریست ها در مناطق مختلف سوریه است که همواره افزایش یافته تا روحیه آنان متزلزل نشود.

در همین حال به گفته منابع مطلع سوری، در اثر سرنگونی موشک‌های اسرائیل سه انفجار شدید برخی از مناطق شهر حلب را به لرزه درآورد.

ارتش سوریه نیز با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد حمله هوایی رژیم صهیونیستی به مرکز تحقیقات علمی شهر حلب را دفع کرده است.

طبق اعلام منابع سوری، نیروهای سوری در حال ارزیابی خسارات ناشی از این تجاوز هوایی هستند و هنوز خبری درباره تلفات احتمال جانی این حمله گزارش نشده است.

حمله اسرائیل به سوریه در حالی انجام شده که جیمز جفری نماینده ویژه آمریکا در امور سوریه دیروز دوشنبه خواستار خروج همه نیروهای خارجی از این کشور شد و در خصوص تجاوزات اسراییل به سوریه نیز تاکید کرد که واشنگتن از هر طریق ممکن از جمله دیپلماتیک و لجستیکی از حملات اسرائیل به پایگاه های سوریه پشتیبانی می‌کند. 

سخن آخر این که با توجه به وجود ناامنی ها در دو کشور همسایه و عرب منطقه یعنی سوریه و عراق و ارتباط تنگاتنگ بین افزایش یا کاهش این ناامنی ها در آنها با تحرکات امریکا در منطقه ، کارشناسان سیاسی معتقدند که به دنبال برخی مخالفت ها با حضور نظامی امریکا در عراق این کشور به عنوان یکی از حامیان مهم تروریست ها برای پیشبرد اهداف سیاسی خود در اسیای غربی اکنون به دنبال حمایت از آنان برای افزایش تحرکات خود برای رسیدن به اهداف مورد نظر است تا بتواند ضمن حفظ ادامه حضور خود در منطقه از اهرم های مختلف برای تحت فشار قراردادن مخالفان این حضور نیز استفاده کند.

برچسب‌ها حلب ایالات متحده آمریکا رژیم صهیونیستی اردن

منبع: ایرنا

کلیدواژه: حلب ایالات متحده آمریکا رژیم صهیونیستی اردن حلب ایالات متحده آمریکا رژیم صهیونیستی اردن رژیم صهیونیستی پایگاه نظامی پدافند هوایی همین حال حریم هوایی تروریست ها نظامی سوری ارتش سوریه موشک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۴۳۴۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«طوفان الاقصی» توطئه عادی سازی روابط با اسراییل را شکست داد

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام والمسلمین مجتبی ذوالنوری ظهر پنجشنبه در جمع ائمه جماعت استان قم در سالن همایش جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: رژیم اشغالگر قدس خطری جدی نه تنها برای امت اسلام بلکه برای تمام بشریت است.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی افزود: اسراییل غده سرطانی است و ریشه صهیونیست نیز قبل از یهودیت در مسیحیت بوده است.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: امروز دولتمردان آمریکایی و برخی کشورهای اروپایی به صهیونیسم مسیحی، باور و اعتقاد دارند و حمایتی که امروز از سوی آنان از رژیم اشغالگر قدس صورت می گیرد ناشی از همین امر است.

ذالنوری بیان کرد: دولت های غربی نه به دلیل نفوذ یهودیان، بلکه به دلیل نگاه اعتقادی آنان به صهیونیسم مسیحی، از اسراییل حمایت همه جانبه ای دارند.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی با اشاره به شرایط قبل از عملیات طوفان الاقصی گفت: قبل از این عملیات کشورهای به ظاهر اسلامی منطقه، برای عادی سازی روابط با رژیم اشغالگر قدس با هم دیگر رقابت داشتند.

وی ادامه داد: با عملیات طوفان الاقصی هیمنه اسراییل شکسته شد و جنایات های بی شمار این رژیم منحوس موجب شد تا روند عادی سازی روابط کشورهای منطقه با رژیم اشغالگر قدس متوقف شود و این امر از جمله دستاوردهای عملیات طوفان الاقصی بود.

ذالنوری ابراز کرد: معامله قرن از توطئه های آمریکا و غرب و ترامپ در منطقه بود که این حربه نیز به واسطه طوفان الاقصی به شکست انجامید و با اجرا شدن معامله قرن نه تنها فلسطین، بلکه بلاد اسلامی نیز در خطر قرار می گرفتند.

نماینده قم در خانه ملت گفت: امروز به برکت انقلاب اسلامی ایران، جبهه مقاومت و تفکر مبارزه با رژیم اشغالگر قدس در منطقه تقویت شده و مردم کشورهای دیگر نیز نسبت به ماهیت و جنایت های رژیم صهیونیستی اعلام تنفر و برائت می کنند.

وی عنوان کرد: امروز شاهدیم که مقاومت فلسطین در برابر رژیم اشغالگر قدس مقتدرانه ایستاده است و قدرت و توان نظامی اسراییل و عدم اتحاد در بین کشورهای اسلامی در این امر خللی وارد نکرده است.

کد خبر 6088615

دیگر خبرها

  • وحدت رویه ملی و جهانی علیه رژیم منحوس صهیونیستی
  • تنها راه امنیت در منطقه، پایان دادن به فعالیت‌های اسراییل است
  • «طوفان الاقصی» توطئه عادی سازی روابط با اسراییل را شکست داد
  • ضربه راهبردی ایران به رژیم صهیونیستی از نگاه عباس عبدی
  • کرانه باختری، میدان وحدت در جبهه مقاومت
  • لزوم اتحاد بین دستگاه‌های اجرایی برای تحقق توسعه لرستان
  • مأموریت‌های مستشاران ایرانی در سوریه ادامه دارد
  • آمادگی رژیم صهیونیستی برای تخلیه رفح و آغاز عملیات زمینی
  • اردوغان: نباید اجازه مخفی کاری اسراییل در جنایات غزه را داد
  • حماس: تصمیمی برای انتقال به سوریه نداریم