Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان گزارشی از پروژه ها و طرح های متنوع این جمعیت را تشریح کرد و گفت: در سال ۹۸ در مجموع ۳۹۵ برنامه و پروژه محرومیت زدایی در قالب کاروان های مختلف اجرا و ۲۴۸ هزار نفر از این خدمات بهره مند شدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ رضا فلاح صبح سه شنبه (16 اردیبهشت) در نشست خبری با اصحاب رسانه و خبرنگاران به مناسبت روز جهانی صلیب سرخ و هلال احمر ضمن تشکر از اصحاب رسانه و خبرنگاران که در این سال ها به عنوان همراهان و بازوان توانمند جمعیت هلال احمر بوده و همراهی کردند، گفت: 18 اردیبهشت ماه، روز جهانی صلیب سرخ نامگذاری شده و امروز جمعیت هلال احمر یک نهاد مردمی و عام المنفعه است که کاملاً داوطلب محور و در سطح بین المللی و ملی در حال انجام خدمات و فعالیت های امدادی و بشردوستانه بوده و مجموعه ای از جنس مردم و برای مردم و در کنار مردم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان ادامه داد: امروز جمعیت هلال احمر در بیش از 189 کشور دنیا وجود دارد که در کشورهای اسلامی تحت عنوان جمعیت هلال احمر و در کشورهای غیرمسلمان تحت عنوان صلیب سرخ جهانی در حال فعالیت هستند.

 

وی با اشاره به یکی از فرامین مقام معظم رهبری که بر دو موضوع تحرک و حضور دائم تأکید دارند که این دو باید به صورت جدی دنبال شود، افزود: تفاوت هلال احمر با دیگر مؤسسات امدادی و کمک رسان این است که مربوط به فوریت ها بوده و باید مانند سربازان یک ارتش همیشه آماده باشند و بتوانند در هنگام حوادث حضور واقعی، مؤثر و کارگشا داشته باشند.

 

فلاح در ادامه با بیان اینکه امروز جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی خدمات خود را بر پنج محور انجام می دهد، اظهار داشت: محور اول «مردم محوری» است؛ به این معنا که مردم، جمعیت هلال احمر را تشکیل دادند و خود مردم با فعالیت، حضور و اقدامات خود به یاری نیازمندان و آسیب دیدگان می شتابند.

 

وی در ادامه افزود: محور دوم جمعیت هلال احمر، «جوان محوری» آن است که امروز خیلی از کسانی که در جمعیت در حال فعالیت هستند، جوانان عضو جمعیت هلال احمر هستند و محور سوم داوطلب محوری حرکت های هلال احمر است که امروز همه خدمات به شکل داوطلبانه و بدون هیچ مزد و منتی است.

 

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان ادامه داد: محور چهارم حرکت هلال احمر، «فرهنگ محوری» است که در همه خدمات بشردوستانه جمعیت هلال احمر وجود دارد و حتی نجات جان انسان کاری فرهنگی است و محور پنجم مورد اعتماد بودن مردم است که به عنوان سرمایه عظیم جمعیت هلال احمر است و امروز مردم بااعتماد می آیند و در بحران و حوادث کمک های نقدی و غیرنقدی می کنند.

 

وی با اشاره به اینکه امروز نقش خبرنگاران و اصحاب رسانه به عنوان داوطلبان جمعیت هلال احمر که کمک می کنند بر هیچ کس پوشیده نیست، افزود: امروز هر کلامی که از شما نوشته می شود، یقیناً به ما کمک می کند و مایه قوت قلب است. 

 

فلاح در خصوص معاونت داوطلبان جمعیت هلال احمر، توضیح داد: در سال 98 در مجموع 395 برنامه و پروژه محرومیت زدایی در قالب کاروان های سلامت، پروژه های حمایتی و معیشتی، چادرهای سلامت، خدمات مددکاری، فرشتگان رحمت و طرح ملی کنترل فشار خون چه در استان کرمان و چه در سایر استان های دیگر اجرا شد و از  395 پروژه اجرا شده، قریب 248 هزار نفر استفاده کردند و ارزش ریالی این خدمات 32 میلیارد تومان بوده است.

 

وی افزود: اجرای طرح ملی نذر آب را داشتیم که دوسال متوالی در استان سیستان و بلوچستان و سال گذشته هم در سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، هرمزگان و خود استان کرمان در مناطق محروم با عنوان نذر آب اجرا شد و خدماتی که جمعیت استان کرمان ارائه کرد حدود 1 میلیارد و 129 میلیون تومان بوده است.

 

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان گفت: در کمک داوطلبانه استان کرمان از ظرفیت بنگاه های اقتصادی، سازمان های مردم نهاد و جمع آوری شده توسط خود مردم به استان های خوزستان، گلستان، لرستان، سیستان و بلوچستان، ایلام و خود کرمان استفاده شد و در سیل های فروردین ماه سال گذشته 21 میلیارد تومان و 683 تن اقلام اهدایی استان کرمان به این استان ها بود که این اقدامات همچنان در سال جاری به شکل جدی دنبال می شود.

 

وی با بیان اینکه وظیفه اصلی و ذاتی معاونت امداد و نجات، امدادرسانی و خدمات رسانی در هر حادثه و بحرانی است، افزود: در سال گذشته هزار و 326 عملیات امدادرسانی توسط جمعیت هلال احمر در حوزه معاونت در حادثه های ملی و استانی انجام شده که برای 408 هزار نفر امدادرسانی انجام شده است که در این هزار و 326 مورد عملیات قریب به 6 هزار نفر نیروی امدادی جمعیت هلال احمر حضور داشتند.

 

فلاح ادامه داد: علاوه بر 683 تن اقلام اهدایی که توسط امور دواطلبان انجام شده، در حوزه امداد و نجات به همان 5 استان، 454 تن اقلام امدادی در سیل فرودین ماه سال گذشته به ارزش 10 میلیارد تومان ارسال شد و مجموع هزینه های خدمات امدادی و کمک های مردمی اعم از نقدی و غیر نقدی(هم در حوزه داوطلبانه و هم حوزه امداد و نجات)، حدود 31 میلیارد تومان بوده است.

 

وی در خصوص حوزه بهداشت، درمان و توابخشی توضیح داد: در مجموع 332 هزار نفر به مراکز واکسیناسیون، درمانگاه ها، توانبخشی و داروخانه های جمعیت هلال احمر مراجعه کردند و از خدمات بهره مند شدند که در سال 98،  رشد 17 درصدی نسبت به سال 97 داشتیم و علت این رشد، بهسازی، بروزرسانی داروخانه ها، تجهیزات مراکز درمان و توابخشی و سهولت دسترسی مردم به این خدمات بوده است.

 

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان اظهار داشت: یکی از وظایف جمعیت هلال احمر در کنار امداد و نجات، آموزش های همگانی است که ضرورت آن در استان دیده می شود؛ سعی کردیم با تمامی بنگاه های اقتصادی، دستگاه های دولتی و غیردولتی تفاهم نامه منعقد شود و برای آموزش در مجموع 609 دوره آموزشی ضمن خدمت، تخصصی امداد و نجات و تربیت مربی امداد و نجات و سایر آموزش ها انجام شده و 76 هزار نفر از این آموزش ها استفاده کردند.

 

وی با بیان اینکه هرساله طرح ملی ایمنی مانور مدارس، در مدارس اجرا می شود و دانش آموزان با آموزش های جمعیت هلال احمر آشنا می شوند، افزود: در 453 مدرسه این مانورها اجرا شده و 82 هزار نفر از دانش آموزان از این آموزش ها استفاده کردند که اکثراً خروج اضطراری، حمل مصدوم و پناه گیری از موضوعات مهمی بوده که هر دانش آموز باید با آن آشنا می شد؛ علاوه بر این، در ابتدای هرسال در ورودی های استان طرح ملی ایمنی مسافران نوروزی را تحت عنوان پیشگیری و کاهش تصادفات را داشتیم که در سال 98 به جهت بیماری کرونا اجرا نشد و در سال 97 حدود 135 هزار نفر از این خدمات طرح ملی استفاده کردند.

 

فلاح عنوان کرد: یکی از موضوعات مهمی که بعد از هر حادثه ای جمعیت هلال احمر از آن استفاده می کند، طرح سحر(تربیت مربیان و تیم های حمایت روانی پس از بلایا) است؛ که در سال گذشته 2 هزار نفر در مناطق سیل زده ای که اشاره شد و رودبارجنوب استان کرمان از خدمات این طرح استفاده کردند.

 

وی خاطر نشان کرد: طرح ملی دادرس(دانش آموزان آماده در روزهای سخت) یکی از موضوعاتی است که همه ساله توسط سازمان جوانان جمعیت هلال احمر دنبال می شود که حدود 20 هزار دانش آموز از این طرح استفاده کردند و دانش آموزان با خروج اضطراری، حمل مصدوم، پناه گیری و خدمات اولیه آشنا می شوند.

 

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان با بیان اینکه ورود جمعیت هلال احمر در حوزه جوانان در سال های 97 و 98 در کسب و کارهای خُرد و کاهش آسیب های اجتماعی بسیار جدی بود؛ اظهار داشت: هم در آموزش دانش آموزان در مدارس حاشیه شهر و هم در کسب و کارهای خُرد که میناکاری، شال بافی و پته دوزی از مهم ترین موضوعات بود توسط جمعیت هلال احمر دنبال شد.

 

وی ادامه داد: آموزش دانش آموزان حاشیه شهر و آگاه سازی و جرأت مندی آن ها از موضوعاتی بود که جمعیت هلال احمر برای کاهش آسیب های اجتماعی، ورود جدی به آن داشت.

 

فلاح در ادامه گفت: پروژه هایی که جمعیت هلال احمر در پایان 97 و سال 98 اجرایی کرد، قریب به 10 میلیارد تومان پروژه عمرانی بوده که در مرکز استان کرمان با افتتاح کلینیک های تخصصی ویژه بیماران ام اس و پارکینسون بود و همچنین بازسازی، تعمیر و بروز رسانی داروخانه های هلال احمر در شهرستان رفسنجان و کرمان؛ زیرا داروخانه های هلال احمر در هر شرایطی به عنوان یک مرکز آرامش مردم برای تأمین دارو است.

 

وی با بیان اینکه از 4 دستگاه خودرو امداد و نجات که ضرورت پایگاه ها برای رهاسازی بود نیز رونمایی شد؛ به پروژه هایی که باید در نیمه اول سال 99 افتتاح شود اشاره کرد و گفت: ایجاد پایگاه امداد نجات در محور منوجان_بندرعباس، ساختمان های اداری رودبار جنوب و قلعه گنج و مرکز جراحی محدود شهرستان بم از جمله این پروژه ها است.

 

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان افزود: یکی از موضوعاتی که جمعیت هلال احمر در پایان سال 98 دنبال کرد، پیشگری از شیوع ویروس کرونا بود و برحسب ضرورت و به جهت ایجاد محدودیت ها، کنترل ورودی استان جدی گرفته شد و همین، علتی بود که استان کرمان را جزو استان های سفید قرار داد.

 

وی توضیح داد: از 9 اسفند ماه و ابتدای شیوع کرونا، ورود هرگونه مهمان از همان روزهای اول لغو و این موضوع  با محوریت استاندار دنبال شد و جمعیت هلال احمر در 17 نقطه ورودی استان کار تب سنجی و غربالگری را با جدیت دنبال کرد و انجام داد.

 

فلاح گفت: در داخل شهر، جوانان جمعیت هلال احمر کار ضدعفونی کردن وسایل نقلیه عمومی و معابر را انجام دادند و در خیلی از خانه های جمعیت هلال احمر با کمک بسیج و خود داوطبان کار دوخت دستکش و توزیع اقلام بهداشتی انجام می شد.

 

وی ادامه داد: توزیع اقلام بهداشتی به تعداد 6 هزار و 500 نفر از بیماران خاص توسط جمعیت هلال احمر در حال انجام است و همچنین مددکاران جمعیت هلال احمر در بیمارستان هایی که امروز بیماران کرونایی در آن جا بستری شدند، تحت عنوان شناسایی افراد نیازمند و پرداخت هزینه جهت تأمین اقلام بهداشتی توسط سازمان جمعیت هلال احمر اقدام می کند و تا کنون برای 155 خانوار این هزینه انجام شده است.

 

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان افزود: در ابتدای سال سیل رودبارجنوب را داشتیم و آخرین سیل در شهرستان شهداد بوده که قریب به 5 و نیم میلیارد تومان (چه از طریق حوزه امداد و چه حوزه داوطلبان) در این دو شهرستان هزینه شده است.

 

وی بیان کرد: خط مقدم پیشگیری از کرونا جامعه پزشکی ما هستند که تلاش و سعی خود را گذاشتند و مردم نیز آگاه هستند که جامعه پزشکی از سلامت خود گذشتند و شبانه روز در بیمارستان ها بودند و برای نجات جان انسان ها فعالیت کردند؛ گرچه با کمبودهایی در کشور مواجه بودیم اما کادر درمانی با صبوری کار خود را انجام دادند و مردم و مسئولین و همه قدر این پرسنل را که با سختی فعالیت دارند، می دانند.

 

 

 

 

پایان پیام/667

منبع: شبستان

کلیدواژه: رضا فلاح جمعیت هلال احمر نشست خبری مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان جمعیت هلال احمر میلیارد تومان استفاده کردند امداد و نجات داروخانه ها دانش آموزان هزار نفر سال گذشته انجام شده تحت عنوان استان ها پروژه ها آموزش ها طرح ملی اجرا شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۴۳۴۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دست مایوالکترونیک توسط مرکز توانبخشی هلال احمر به تولید انبوه می رسد

پیمان نامدار در حاشیه بازدید از خدمات دندانپزشکی گروه جهادی الکفیل و هلال احمر زنجان گفت: برای نخستین بار در کشور، ۲ شرکت دانش بنیان در حال تولید دست مایوالکترونیک به عنوان اولین دست الکترونیک مصنوعی هستند که پس از تولید انبوه، کشور در این حوزه به خودکفایی خواهد رسید.

وی اضافه کرد : یکی از اهداف جمعیت هلال احمر توسعه‌ مراکز دیالیز و کموتراپی با شیمی درمانی برای بیماران در استان ها مورد نیاز است.

نامدار افزود: در این زمینه هماهنگی با دانشگاه‌های علوم پزشکی انجام شده که با کمک و مدیریت جمعیت هلال احمر استان ها مکان هایی که برای ارائه خدمات مورد نیاز هستند شناسایی و مشخص و توسط جمعیت هلال‌احمر تجهیز و راه اندازی شود.

این مسوول ادامه داد: یکی از استان های پیش رو در راه اندازی تجهیزات بسیار مدرن و خوب دیالیز برای خدمت به مردم، استان زنجان است که با کمک مدیر عامل جهادی جمعیت هلال‌ احمر این استان به زودی در سال جدید شاهد افتتاح آن خواهیم بود.

نامدار گفت: خوشبختانه در ۲ سال اخیر موفق شدیم بیش از سه میلیون عضو داوطلب و جوان در سطح کشور جذب جمعیت هلال احمر کنیم که از حدود ۴۰۰ هزار نفر به این عدد رسیده است.

وی با بیان اینکه علاقمندانی که عضو هلال احمر می‌شوند از آموزش های مخصوص بهرمند می‌برند، تاکید کرد: از خدمات و تخصص اعضا در این مجموعه استفاده می شود و از طرفی با ورود به جمع خانواده بزرگ هلال احمر در مسیری فراتر از ابعاد سیاسی و اقتصادی قرار می‌گیرند و می‌توانند دنیای بهتری برای همنوعان خود بسازند.

وی ادامه داد: کمک به امر سلامت بویژه به اقشار آسیب پذیر تکلیفی است که اساس نامه وزین جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی بر دوش ما گذاشته است و این فعالیت در مواقع بحرانی و غیر بحران، در داخل و خارج از کشوری تعریف شده است.

نامدار خاطرنشان کرد: بر این اساس طی ۲ و سال نیم گذشته ۱۹۳ واحد توانبخشی به ۲۲۰ واحد در سطح کشور افزایش یافته و اولویت با مناطق کم برخوردار است تا بتوانیم هموطنان را در این مناطق پوشش دهیم.

باشگاه خبرنگاران جوان زنجان زنجان

دیگر خبرها

  • جمع آوری بیش از ۳۱ میلیارد ریال کمک در فعالیت‌های داوطلبانه هلال احمر کردستان
  • جمع‌آوری31 میلیاردریال کمک مردمی درفعالیت‌های داوطلبانه هلال احمر
  • بهره‌مندی ۸۰۰ کرمانشاهی از خدمات فیزیوتراپی هلال احمر
  • حضور جمعیت هلال‌احمر زنجان در ارایه خدمات جهادی پر رنگ است
  • حضور جمعیت هلال‌احمر زنجان در ارائه خدمات جهادی پر رنگ است
  • ارائه خدمات جهادی موجب افزایش رضایتمندی مردم می‌شود
  • ارائه خدمات پزشکی گروه جهادی الکفیل در زنجان
  • بارش شدید باران در راه است / لزوم توجه شهروندان به هشدارها
  • ارائه خدمات درمانی و دارویی رایگان در زنجان
  • دست مایوالکترونیک توسط مرکز توانبخشی هلال احمر به تولید انبوه می رسد