Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-05-07@03:49:45 GMT

دستگیری مجرمان حرفه ای در سایت دیوار

تاریخ انتشار: ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۴۳۴۹۵

دستگیری مجرمان حرفه ای در سایت دیوار

سرپرست پلیس فتا تهران بزرگ از دستگیری یک باند کلاهبرداری در سایت دیوار خبر داد که از طریق درج آگهی و فروش کالا اقدامات مجرمانه خود را عملی میکردند.

به گزارش خبرگزاری برنا ؛ سرهنگ گودرزی، سرپرست پلیس فتا تهران در تشریح این خبر اظهار داشت: در پی مراجعه فردی که با در دست داشتن شکایتی از دادسرای مبارزه با جرایم رایانه ای به پلیس، مدعی شده بود که از طریق درج آگهی فروش در سایت دیوار یک دستگاه گوشی آیفون ۱۱ به مبلغ ۸۰،۰۰۰،۰۰۰ ریال را انتخاب کرده است ولی با واریز وجه به حساب وی، دیگر فروشنده پاسخگو نبوده است؛ رسیدگی به این موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مقام سایبری بیان کرد : پرونده در دستورکار مهندسان پلیس قرار گرفت و مأموران تحقیقات خود را آغاز کردند و متوجه شدند متهم برای رد گم کردن و پنهان ماندن هویتش مبلغ سرقتی را به حساب های مختلف واریز کرده و بعد از چند روز حساب بانکی اش مسدود شده است .

سرهنگ گودرزی تصریح کرد : در پی هماهنگی با دادسرای مبارزه با جرایم رایانه ای، متهمان طی یک عملیات غافلگیرانه  دستگیرشدند و ادوات و تجهیزات رایانه ای و الکترونیکی آنها کشف و ضبط شد.

وی در ادامه افزود : پس از بررسی تجهیزات الکترونیکی کشف شده مشخص شد متهمان به صورت گسترده اقدام به کلاهبرداری در سایت دیوار می کنند و تاکنون مبلغی به میزان تقریبی ۱،۳۵۰،۰۰۰،۰۰۰ ریال از حساب افراد، برداشت غیرمجاز انجام داده اند. در نهایت  پرونده پس از جمع آوری ادله لازم به همراه متهم و شاکی به دادسرای مبارزه با جرایم رایانه ای ارسال شد.

سرپرست پلیس فتا تهران بزرگ بیان داشت : شهروندان دقت داشته باشند قبل از واریز وجه کالایی که در سایت‌های تبلیغاتی انتحاب کرده اند، ابتدا کالا را رؤیت نمایند و با دریافت شماره تماس ثابت از فروشنده مطمئن شوند که کالای تبلیغ شده واقعی است؛ هم چنین برای رؤیت کالا و پرداخت پول آن حتما در اماکن عمومی و پر تردد با فروشندگان قرار ملاقات بگذارند.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: سایت دیوار رایانه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۴۳۴۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساعت پخش زنده بازی النصر و الوحده‌ + پخش آنلاین

پخش زنده بازی النصر و الوحده‌ در چارچوب رقابت‌های لیگ حرفه‌ای عربستان از ساعت ۲۱:۳۰ امروز آغاز و از سایت آنتن و آپارات پخش می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، تیم‌های بالنصر و الوحده امروز _شنبه، پانزدهم اردیبهشت_ در چارچوب رقابت‌های لیگ حرفه‌ای عربستان با یکدیگر دیدار خواهند کرد.

ساعت و لینک پخش زنده فوتبال امروز النصر و الوحده‌

لیگ حرفه‌ای عربستان (النصر - الوحده) ساعت ۲۱:۳۰؛ پخش زنده از سایت آنتن، سایت آپارات‌ ‌

کد خبر 750457

دیگر خبرها

  • پایان انتظار تسویه دولت با فروشندگان طرح کالابرگ به زودی
  • دستگیری فیشینگ کار حرفه‌ای در کرج
  • دستگیری سارقان حرفه‌ای طیور در دامغان
  • افشاگری میلیاردی مدیر سابق استقلال علیه سمیعی
  • دستگیری سارقان احشام در گچساران
  • بهترین بروکر برای ایرانی ها کدام است؟
  • ربایندگان «یسنا» اعتراف کردند/ یکی از مجرمان متواری است
  • ساعت پخش زنده بازی النصر و الوحده‌ + پخش آنلاین
  • قیمت محمد محبی برای بازگشت به استقلال مشخص شد
  • وب‌سایت‌هایی که برای هک اکانت تلگرام استفاده می‌شوند