Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-01@03:16:52 GMT

انتقاد یک عضو کمیسیون انرژی از حذف چهار صفر از پول ملی

تاریخ انتشار: ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۴۳۵۳۰

انتقاد یک عضو کمیسیون انرژی از حذف چهار صفر از پول ملی

یک عضو کمیسیون انرژی مجلس با استناد به مذاکرات روز دوشنبه جلسه علنی مجلس گفت: نیکلی که برای فلزات هزینه می شود 350 ریال هزینه دارد. یعنی ارزش ذاتی واحد پولی که قرار است ضرب شود از ارزش مالی آن بیشتر است. چرا با عجله قانون تصویب می کنید.

به گزارش ایسنا، فردین فرمند در جلسه علنی امروز (سه شنبه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود گفت: ما در جنگ تحمیلی پیروز شدیم؛ چرا که عده ای با خود می‌گفتند باید برای اعتقادات و مملکت و انقلاب کاری کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پرسش من این است که آیا مجلس دهم از خودش پرسیده که برای این مجلس چه کار کرده است؟ این سخنان را به عنوان وصیت برای یازدهمی ها می گویم.

این عضو مجمع نمایندگان استان آذربایجان شرقی در مجلس با اشاره به تصویب حذف چهار صفر از پول ملی که روز گذشته (دوشنبه) در مجلس تصویب شد، گفت: صفرهای زیاد پول ملی اثرات روحی و روانی زیادی داشت، اما باید پرسید که ما چه چیزی تصویب کردیم. ما گفته ایم که 10 هزار ریال تبدیل به یک تومان بشود و برای آن زیرمجموعه صدی در نظر گرفته ایم که معادل یک قران است اما آیا به فکر این بودیم که برای ضرب هم یک قران چقدر باید هزینه کنیم؟

این عضو کمیسیون انرژی مجلس با استناد به مذاکرات دیروز (دوشنبه) مجلس شورای اسلامی گفت: همکاران گفتند نیکلی که برای فلزات هزینه می شود 350 ریال هزینه دارد. یعنی ارزش ذاتی واحد پولی که قرار است ضرب شود از ارزش مالی آن بیشتر است. آیا مجلس اینطور می خواست در اذهان بماند. از طرف دیگر گفته ایم که یک قرانی ضرب نمی کنیم و 10 قرانی ضرب می کنیم اما در دنیا رسم است وقتی کسی به سفر می رود از مردم آن شهر می خواهد که کوچکترین واحد پول خود را به عنوان هدیه یا یادگاری به او بدهد. آیا جوابی برای این مسئله داریم؟

نماینده مردم میانه در مجلس با بیان اینکه «ما در جنگ اقتصادی هستیم» گفت: قسمتی از جنگ اقتصادی می توانست قانون دیروز باشد اما جنگ آرایش می خواهد. اقتصاد مقاومتی چگونه شکل می گیرد. اقتصاد مقاومتی نیازمند رونق تولید است. رونق تولید را محقق نکردیم و اکنون می خواهیم برای جهش تولید گام برداریم. جنگ اقتصادی مسئله ای است که باید جوابگوی آن باشیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: حذف چهار صفر از پول ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۴۳۵۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصویب جدول مربوط به مصارف استانی در مجلس

نمایندگان مجلس جدول مربوط به مصارف استانی در بودجه سال ۱۴۰۳ را تصویب کردند.

به گزارش مشرق، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز و در ادامه بررسی بخش دوم لایحه بودجه سال ۱۴۰۳، جدول ۱۰ – ج مربوط به مصارف استان‌ها را به تصویب رساندند.

حمیدرضا حاجی بابایی رئیس کمیسیون تلفیق در توضیح این جدول اظهار کرد: مجلس شورای اسلامی تغییری در جدول شماره ۱۰ مربوط به استان‌ها به وجود نیاورده است و فقط چهار ستون به آن اضافه کرده که مربوط به توازن در توزیع می‌شود.

حاجی بابایی گفت: در این جدول ۱۵۰۰ میلیارد تومان برای کارهای جهادی آمده که بین همه استان‌ها تقسیم می‌شود و هر استان ۵۰ میلیارد تومان برای گروه‌های جهادی دارد. کمیسیون تلفیق هیچ‌گونه اعمال نظری درباره بودجه‌های استانی نکرده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران

دیگر خبرها

  • جدول منابع و مصارف حوزه انرژی در بودجه ۱۴۰۳ مصوب شد
  • کمیسیون اروپا ممکن است تیک‌تاک را فیلتر کند
  • جدول منابع و مصارف «حوزه انرژی» به تصویب رسید
  • حاجی‌بابایی: امسال دیگر کسی نمی‌تواند بودجه «حوزه فرهنگ» را پرداخت نکند
  • تصویب جدول منابع و مصارف هدفمندسازی یارانه‌ها
  • تصویب جدول مربوط به مصارف استانی در مجلس
  • موافقت مجلس با جدول مربوط به هزینه‌کرد یک درصد از هزینه‌های شرکت‌های دولتی
  • امسال دیگر کسی نمی‌تواند بودجه «حوزه فرهنگ» را پرداخت نکند
  • انتقاد از اختصاص ردیف اعتباری خاص برای سفر رئیس جمهور
  • جدول هزینه‌های متفرقه بودجه ۱۴۰۳ تصویب شد