Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرشاد اکتسابی که در حال ساخت مستندی با موضوع فساد اقتصادی است، گفت: معمولاً در جوامعی فساد اقتصادی بیشتر است که فرهنگ قانون‌گریزی در آن رواج بیشتری دارد‌. ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۴ فرهنگی سینما و تئاتر نظرات - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی مستند جدیدی را با موضوع فساد اقتصادی در دست تولید دارد، این مستند که به کارگردانی فرشاد اکستابی در حال تولید است در انتظار روزهای امن در دوران پساکروناست تا تصویربرداری خود را ادامه دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

فرشاد اکتسابی کارگردان مستند «ف-الف» در مورد انتخاب این سوژه به خبرنگار تسنیم گفت: اواخر تابستان پارسال بود که از مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی برای حضور در جلسه‌ای با من تماس گرفتند. ماجرا از این قرار بود که اتاق بازرگانی سفارش ساخت 10 مستند بلند سینمایی را به این مرکز داده بود. محور این مستندها در مورد معضلات اقتصادی و کارآفرینی بود. در حقیقت می‌خواستند 5 مستند از 5 کارآفرین برتر کشور و 5 فیلم مستند در مورد معضلات اقتصادی و با موضوعات نظام مالیاتی کشور، معضلات در نظام تأمین اجتماعی، فساد اقتصادی و ... ساخته شود. در بین سوژه‌ها موضوع «فساد اقتصادی» توجه من را به خود جلب کرد و ساخت مستندی با همین موضوع را آغاز کردم. 

وی افزود: دلیل انتخابم این بود که احساس می‌کردم این مسئله دغدغه فعلی جامعه ماست و احتمالاً مخاطبان زیادی دارد. از همان ابتدا وقتی کار را آغاز کردم فهمیدم که نباید دنبال این مسئله برویم که هرکس چه قدر اختلاس کرده و چه قدر پول برده است چرا که این کارها ژورنالیستی است و تاریخ مصرف دارد. بنابراین سعی کردم رویکرد علمی را برای ساخت مستند انتخاب کنم و به دنبال زمینه‌های ایجاد فساد اقتصادی بروم. با انجام پژوهش ابتدایی قبل از پژوهش اصلی به این نتیجه رسیدم که برای ریشه‌یابی فساد و عوامل منجر به آن باید با رویکردهای مختلف اعم از اقتصادی، جامعه‌شناسی، سیاسی، فرهنگی  و...  به این مسئله نگاه کرد. شاید بپرسید که فرهنگ چه ربطی به فساد اقتصادی دارد؟ 

این کارگردان و مستندساز خاطرنشان کرد: در پاسخ به سوالی که مطرح کردم باید بگویم با پژوهشی که داشتم به این نتیجه رسیدم که معمولاً در جوامعی فساد اقتصادی بیشتر است که فرهنگ ناصحیح قانون‌گریزی در آن رواج بیشتری دارد. در جامعه ما نوعی قانون‌گریزی وجود دارد که می‌تواند تبعات بعدی را به همراه داشته باشد. البته این مسئله بخش کوچکی از فیلمم است و ابعاد گسترده دیگری هم در بررسی فساد اقتصادی مدنظر قرار دادم. 

اکتسابی در مورد روند تولید فیلم خود گفت: تحقیق و پژوهش این مستند حدود 5 ماه به صورت تمام وقت طول کشید، ما تصویربرداری را از قبل از شیوع کرونا آغاز کرده بودیم که البته با بیماری کرونا متوقف شد، البته ما ادامه تصویربرداری را از ابتدای اردیبهشت‌ماه آغاز کردیم ولی این روند به‌واسطه شرایط کرونا به کندی پیش می‌رود؛ این مستند بلند برای حضور در جشنواره سینما‌ حقیقت آماده می‌شود، البته باید ببینیم برگزاری این جشنواره چگونه خواهد شد. 

 عوامل مستند بلند «ف- الف» که تاکنون حضورشان در این پروژه قطعی شده است، عبارتند از: پژوهش، کارگردان و تدوینگر: فرشاد اکتسابی، تصویربردار: مهراد امین‌کاظمی، صدابردار: حامد حسین‌زاده، مدیر تولید: حمید مهندسی، هماهنگی: امیرحسین مهندسی.

در دیدار مسئولان سازمان نظام پزشکی و مدیران مرکز گسترش، چگونگی روایت کرونا از قاب سینمای مستند بحث و بررسی شدباکس جدید شبکه مستند برای نمایش "کمک‌های مؤمنانه" مردم ایران/ مستند حیات‌وحش رتبه دوم پرمخاطب‌ترین برنامه‌ رسانه ملی

انتهای پیام/ 

R1539/P/S4,34/CT3 واژه های کاربردی مرتبط مرکز گسترش سینمای مستند مفاسد اقتصادی مستند

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مرکز گسترش سینمای مستند مفاسد اقتصادی مستند مرکز گسترش سینمای مستند مفاسد اقتصادی مستند سینمای مستند فساد اقتصادی قانون گریزی مرکز گسترش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۴۳۵۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایش مواد غذایی دریایی با جوهر هوشمند ایرانی

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما؛ اسماء وردیان محقق موسسه پژوهشی علوم و صنایع غذایی مشهد در تحقیقی جالب با استفاده از آنتوسیانین، کورکومین و نسبت بهینه آنها بر روی بستر نانوفیبرکیتین موفق به تولید جوهر و نشانگر حساس به پی‌اچ برای پایش فساد میگو با چشم غیرمسلح شد.

در این طرح جوهر هوشمند سبز از ضایعات پوسته میگو (نانوفیبر‌های کیتین) و ترکیب دو رنگدانه طبیعی کورکومین و آنتوسیانین بدست آمده از گلبرگ زعفران برای پایش تازگی میگو در طول مدت نگهداری در یخچال ساخته شد. این جوهر هوشمند حتی پس از نگهداری به مدت شش ماه در دما‌های مختلف همچنان پایدار بودند.

غذا‌های دریایی به عنوان منبع غنی از ویتامین‎ها، مواد معدنی و اسید‌های چرب غیراشباع بخش مهمی از سبد غذایی هستند.

این غذا‌ها حتی در شرایط نگهداری مناسب نیز مستعد فساد هستند و پایش تازگی آن‎ها ضروری است.

برچسب های هوشمند با قرار‌گیری در محیط بسته‌بندی می‌توانند به صورت خودکار فعال شده و به مصرف‎ کننده اطلاعات بصری در خصوص سلامت و تازگی محصول ارائه دهند.

دیگر خبرها

  • حسینی: مجلس نظام ارزی را بازبینی می‌کند
  • حضور مرکز گسترش با ۲۲ کتاب در نمایشگاه کتاب تهران
  • مصوبه تعیین نماینده ویژه رئیس‌جمهوری در مناطق آزاد اصلاح شد
  • رونمایی از مدارک فساد پسر معاون اول سابق قوه قضائیه
  • کاهش اتکا به تسهیلات بانکی با اجرای قانون تامین مالی تولید
  • شورای تامین مالی برای تحقق جهش تولید تشکیل شد
  • لبه تیغ
  • اجرای قانون جهش تولید دانش بنیان حرکت بزرگ اقتصادی را رقم می زند
  • پایش مواد غذایی دریایی با جوهر هوشمند ایرانی
  • دومین نشست «عصابیفکن» برگزار شد