Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل دفتر حقوقی آموزش و پرورش به تشریح جزییات تفاهم‌نامه آموزش و پرورش و کانون وکلا را تشریح کرد.

به گزارش گروه آموزش خبرگزاری برنا، منصور اردستانی با اشاره به ماده 88 قانون مدیریت خدمات کشوری و قانون حمایت قضایی از کارکنان دولت، گفت: باید در دعاوی یا شکایاتی که برای همکاران فرهنگی و مدیران انجام می‌شود، حمایت قضایی را در قالب مشاوره، معاضدت و حتی در قامت یک وکیل در مراجع قضایی انجام دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ما دامنه این حمایت را توسعه دادیم و با هماهنگی‌هایی که با نهادهای حرفه‌ای مربوط به حوزه‌های مشاوره حقوقی وارد مذاکره شدیم و تفاهم‌نامه حمایت حقوقی از همکاران فرهنگی به‌صورت رایگان با کانون وکلای مرکز امضا شده است.

وی افزود: طبق این تفاهم‌نامه به‌صورت رایگان فرهنگیان می‌توانند از مجرب‌ترین وکلای کانون برای حل مسائل حقوقی درباره قراردادها، مسائل خانوادگی، معاملات و… مشاوره بگیرند. سطح تفاهم به صورتی است که فرهنگیان می‌توانند حتی درباره مسائل غیرسازمانی و غیر اداری هم در شرایط خاصی که ما تائید می‌کنیم، به‌صورت رایگان از وکلا استفاده کنند.

اردستانی بابیان اینکه نگاه اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران (اسکودا) هم بر این است که حتی فراتر از این تفاهم نامه به ما کمک کند، گفت: کانون وکلای مرکز و اتحادیه سراسری کانون‌های وکلا گفته‌اند که حتی ما آمادگی داریم در زمینه آگاهی‌بخشی‌های حقوقی و آموزش حقوق به زبان ساده، در تربیت شهروند قانون‌مدار، درباره مسائل حقوقی معلمان و دانش‌آموزان و جامعه‌پذیر کردن آن‌ها با آموزش‌وپرورش همکاری کنیم. مؤلفه حاکمیت قانون با اصطلاحی که من به کار می‌برم یعنی بهداشت حقوقی خیلی می‌تواند در بهتر زندگی‌کردن کمک کند. این بهداشت حقوقی هدف آموزش‌وپرورش هم هست یعنی آدمی تربیت کنند که به سمت زندگی بهتر سوق داده شود.

مدیرکل دفتر حقوقی، املاک و حمایت قضایی وزارت آموزش‌وپرورش در پایان اضافه کرد: کانون‌های وکلا ۳۵ هزار وکیل دارد که حداقل 3 معاضدت در هر سال باید داشته باشند و این یعنی حدود ۱۱۰ هزار ظرفیت برای معلمان. فرهنگیان به کمک وکلا می‌توانند مسائل خود را کامل برطرف کنند تا مسائل مبتلابه ‌معلم باعث نشود تمرکز او در کلاس کم شود.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: فرهنگیان کانون وکلا کانون وکلا تفاهم نامه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۴۳۵۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بسیاری از مسائل معلمان در برنامه هفتم توسعه مدنظر قرار گرفته است

به گزارش خبرنگار مهر، ابراهیم رضایی دوشنبه شب در مراسم گرامیداشت مقام معلم بخش بوشکان در سالن اجتماعات شهر کلمه اظهار کرد: بسیار خوب است که مبانی فکری شهید مطهری را برای فرزندان خود تبیین کنیم که برای نسل امروز راهگشا است.

وی با اشاره به سرکشی به مدارس بخش بوشکان اضافه کرد: معلمان این بخش در شرایط سختی هستند و با حداقلی‌ترین حقوق و مزایا در سخت‌ترین شرایط مشغول خدمت هستند که از همه معلمان این بخش تقدیر می‌کنم.

نماینده دشتستان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه با مشکلات و چالش‌های معلمی آشنا هستم بیان کرد: کار معلمی نسبت به گذشته سخت و سخت‌تر شده است و معلم امروز باید به روز باشد.

وی گفت: در مجلس یازدهم مطالبه معلمان یعنی قانون رتبه‌بندی تصویب شد که بسیار مهم بود و امروز مطالبه ما از دولت اجرای صحیح این قانون است و در این راستا استیضاح وزیر آموزش و پرورش را با چند هدف از جمله این هدف دنبال کردیم.

رضایی افزود: در برنامه هفتم توسعه نیز موارد خوبی مصوب شد که اگر دولت به خوبی اجرا کند، مسائل معلمان و آموزش و پرورش تا حد بسیار زیادی رفع می‌شود.

وی تقویت نیروی انسانی و بهبود وضعیت زیرساخت‌های آموزش و پرورش در این شهرستان را یک اولویت مهم دانست و تصریح کرد: تلاش می‌کنیم که با تحقق برنامه‌ها شاهد آینده بهتری در این شهرستان باشیم.

کد خبر 6098745

دیگر خبرها

  • جزئیات جدید از همسان سازی حقوق فرهنگیان بازنشسته
  • انعقاد تفاهم‌نامه طرح «هر مسجد یک حقوقدان» در سیستان و بلوچستان
  • بسیاری از مسائل معلمان در برنامه هفتم توسعه مدنظر قرار گرفته است
  • درمانگاه فرهنگیان در میناب احداث شود
  • شکایت آموزش و پرورش از یک سریال نمایش خانگی
  • شکایت آموزش و پرورش از سریال افعی تهران
  • شکایت آموزش و پرورش از یک سریال‌ نمایش خانگی
  • سربازان مرزبانی سیستان و بلوچستان آموزش‌های صنایع‌ دستی را فرا می‌گیرند
  • بهره برداری از ۱۵۷ کلاس درس در خواف
  • پیگیری طرح وکلا در مساجد از سوی رئیس قوه قضاییه