Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@04:13:33 GMT

تولید ۲۵ فیلم کوتاه در انجمن سینمای جوانان سمنان

تاریخ انتشار: ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۴۳۶۳۷

تولید ۲۵ فیلم کوتاه در انجمن سینمای جوانان سمنان

سعید خجسته فر روز سه شنبه در حاشیه بازدید فرشید فلاح مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان از انجمن سینمای جوانان استان سمنان افزود: این انجمن در سال ۹۸ برنامه های متنوع بسیاری را در حوزه های تخصصی عکس، فیلم، استاپ موشن  و ایجاد نگارخانه و تاریکخانه چاپ عکس آنالوگ به نتیجه رساند. 

وی با اشاره به بازدید معاون امور استان‌های انجمن سینمای جوانان کشور از انجمن سینمای جوانان استان سمنان در سال گذشته گفت: به گفته معاون امور استان های این انجمن در ۲ سال گذشته این دفتر از نظر تعداد هنرجو، فضای فیزیکی و برگزاری برنامه‌ها پیشرفت قابل توجهی داشته است و می‌توان گفت بزرگترین فضای فیزیکی در بین انجمن های کشور را دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی اظهار داشت: هر چند سهم این انجمن فعال از بودجه ها ناچیز است اما سعی شده است با جذب اعتبارات و نیروهای انسانی هنرمند و هنرجو در این انجمن بسیاری از برنامه ها را با کیفیت هر چه بیشتر به نتیجه برسانیم. 

مدیر انجمن سینمای جوانان استان سمنان برنامه های این انجمن در سال ۹۸  را نزدیک به ۴۰ برنامه عنوان کرد و ابراز داشت: بسیاری از برنامه های این انجمن مانند «پاتوق فیلم کوتاه»،«کارگردانان بزرگ»،«سینمای ایران»،«شب های مستند» و «سینما تک» به صورت دوره ای و با استقبال علاقه مندان و هنرمندان برگزار شد.

خجسته فر اظهار داشت: این انجمن در سال ۹۸ یکی از پرکارترین دوره های خود در تولید فیلم را تجربه کرد و با برگزاری ۲ کمپ فیلمسازی، پویش ساخت فیلم حقوق شهروندی و تولیدات نیمه حرفه ای و  فیلم های هنرجویی حدود ۲۵ فیلم کوتاه را تولید کرد و در رده فیلم های حرفه ای ۲۵ طرح در پورتال انجمن ثبت شد و با ارزیابی های صورت گرفته در پیچینگ  ۱۰ اثر تایید و  مراحل تولید خود را  با اختصاص بودجه انجمن کشور آغاز کرد.

وی ادامه داد: ۶ نمایشگاه عکس و پنج اردوی عکاسی با اساتید مطرح کشور از جمله فعالیت های دیگر این انجمن در سال ۹۸ بود.

وی اضافه کرد: از دیگر مواردی که در ۲ دهه گذشته در انجمن استان بی سابقه بود ، ثبت نام ۵۵ نفر در آزمون فیلمسازی جامع و پذیرش ۴۱ نفر هنرجو در کلاس های این انجمن و دادن بیش از ۶۰ گواهینامه در انجمن دامغان است که می تواند آینده خوبی را برای تولیدات این انجمن به ارمغان بیاورد. 

مدیر این انجمن بیان داشت: در گروه سنی پایه نیز ۴۰ طرح فیلمنامه در این انجمن تولید و ثبت و به  المپیاد فیلمسازی نوجوانان ارسال شد.

خجسته فر با توجه به فعالیت های گسترده این انجمن در سال گذشته از مدیر کل فرهنگ و ارشاد استان خواستار فضای بیشتر فیزیکی برای انجمن شد و گفت: انجمن سینمای جوانان با طرح ها و هنرمندانی که در این انجمن فعال هستند می تواند برنامه های بیشتری را نیز  با همکاری این اداره برگزار کند و لزوم آن فضای بیشتر برای فعالیت ها است. 

وی پیشنهاد داد ایجاد گالری تخصصی عکس و هنرهای تجسمی در این انجمن، تاسیس موزه اسناد فرهنگ و هنر ،ایجاد استودیو فرهنگ و هنر  جهت ساخت و توسعه آموزش های مجازی و تجهیز برای راه اندازی سینما هنر و تجربه و حل شدن مشکلات مربوطه لزوم همکاری و پیشگیری های هر چه بیشتر مسوولان فرهنگی است و این انجمن می تواند با پویایی خود این موارد را در انجمن سینمای جوانان واقع در تالار آفتاب این شهر  راه اندازی کند. 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان نیز در این بازدید به توانمندی ها و پویا بودن این انجمن اشاره کرد و گفت: بسیاری از امکانات که در اختیار انجمن های دیگر بوده است به همان میزان در اختیار این انجمن قرار گرفته است ولی انجمن سینمای جوانان سمنان توانسته است بهره برداری بهتری از آنها انجام دهد. 

فلاح افزود: انجمن ها مشاوران خوبی برای مجموعه فرهنگ و ارشاد هستند و به تولیدات ارزشی و معنوی نیز بیشتر توجه کنند. 

وی تاکید کرد: ارائه طرح ها و پیشنهادات به ویژه در راستای تقویت برنامه های مجازی انجام گیرد.

برچسب‌ها سمنان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی انجمن سینمای جوانان ایران فیلم کوتاه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سمنان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی انجمن سینمای جوانان ایران فیلم کوتاه سمنان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی انجمن سینمای جوانان ایران فیلم کوتاه انجمن سینمای جوانان انجمن در سال ۹۸ فرهنگ و ارشاد استان سمنان فیلم کوتاه برنامه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۴۳۶۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سمنان، میزبان اردوی تیم‌های ملی و جوانان هندبال بانوان

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما، سازمان تیم‌های ملی فدراسیون هندبال اعلام کرد؛ نخستین اردوی تیم ملی هندبال بانوان برای حضور در مسابقات قهرمانی آسیا و سومین اردوی تیم هندبال جوانان دختر ایران برای حضور در مسابقات قهرمانی جوانان دختر جهان بصورت مشترک از ۱۱ تا ۱۷ اردیبهشت در سمنان برگزار می‌شود.

۲۰ بازیکن به اردوی بزرگسالان و ۲۱ بازیکن به اردوی جوانان دعوت شده‌اند.

مینا وطن پرست، هانیه لک، آرزو محمدی، الناز یحی پور، هانیه کریمی، آرزو کیانی آرا، زهرا فقیهی، مهربان بدوی، مبینا حسن زاده، عطیه شهسواری، سارا موسوی، رویا نوروزی، بهار ایزدگشب، زینب بذرافکن، ستاره رحمانیان، فاطمه مهری، فاطمه خلیلی، ملیکا محمدی، مریم کار اندیش و حدیث نوروزی ۲۰ بازیکنی هستند که به اردوی تیم ملی هندبال دعوت شده‌اند و تمرینات خود را زیر نظر مریم فخری و نشمین شافعیان انجام خواهند داد.

همچنین الناز یارمحمدی، زهرا افشاری، محدثه شبانی، زهرا فتوتی، مائده عشاقی، آرزو بهمئی، سنا باقری، فاطمه مریخ، نسترن گودرزی، شهرزاد نصوحی، آسمان بدوی، سبا زنگنه، هستی دخایی، سعیده غضنفری، غزاله مهری، صبا دهقانی، هستی آریان فر، الهه نیکان، سوفیا فیلسوف، فاطمه شاهین و آریانا متابعان نیز به اردوی تیم جوانان دختر ایران فراخوانده شده‌اند.

مریم رضائیان (سرپرست)، نشمین شافعیان (سرمربی)، نسترن ابریشم کار (پزشکیار) و شادی باقری (روانشناس) تیم جوانان را در این اردو همراهی خواهند کرد.

گفتنی است؛ بیستمین دوره هندبال قهرمانی بانوان آسیا آذر امسال و بیست و چهارمین دوره مسابقات هندبال قهرمانی دختران جوان جهان ۳۰ خرداد تا ۱۰ تیر به میزبانی مقدونیه شمالی برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • خراسان رضوی بیشترین تعداد دفاتر انجمن سینمای جوانان کشور را دارد
  • افزایش سقف حمایت «انجمن سینمای جوانان» از تولید فیلم‌ کوتاه تا ۲۵۰ میلیون تومان
  • سقف حمایت انجمن سینمای جوانان از فیلم‌کوتاه ۲۵۰ میلیون تومان شد
  • سقف حمایت انجمن سینمای جوان از فیلم‌ کوتاه ۲۵۰ میلیون تومان شد
  • افزایش سقف حمایت از تولید فیلم‌کوتاه تا ۲۵۰ میلیون تومان
  • راهیابی فیلم کوتاه هنرمند گیلانی به فستیوال پاناما
  • عاشقانه شمس و مولانا رکورد کمدی‌ها را زد/تغییر ناگهانی دبیر اقوام
  • تولید سه فیلم کوتاه در انجمن سینمای جوان مهاباد
  • سمنان، میزبان اردوی تیم‌های ملی و جوانان هندبال بانوان
  • ۳ فیلم کوتاه داستانی در مهاباد تولید شد