Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-04@15:05:44 GMT

پيش بيني توليد 30 هزار تن چاي در کشور

تاریخ انتشار: ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۴۳۷۴۷

پيش بيني توليد 30 هزار تن چاي در کشور

خبرگزاری آریا- رئیس سازمان چای کشور گفت: امسال پیش بینی می شود 30 هزار تن چای در کشور تولید شود.
به گزارش خبرگزاری آریا، «حبیب جهانساز» افزود: امسال نرخ خرید تضمینی برگ سبز چای درجه یک چهار هزار و 600 تومان و درجه دو سه هزار و 300 تومان از سوی شورای اقتصاد تعیین شده که نسبت به سال گذشته درجه یک 28 درصد و درجه دو 50 درصد رشد داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی همچنین اظهارداشت: خرید تضمینی برگ سبز چای همه ساله از اوائل اردیبهشت ماه سال شروع می شود اما امسال باتوجه به حاکم بود جو سرما در منطقه کمی با تاخیر مواجه شده است.
رئیس سازمان چای کشور با بیان اینکه از دهم اردیبهشت ماه سال جاری بحث خرید تضمینی برگ سبز چای در کشور آغاز شده است، گفت: امسال پیش بینی می شود وضعیت خرید برگ سبز چای از حیث کمیت و کیفیت ازشرایط مناسب تری نسبت به سال گذشته برخوردار باشد.
وی افزود: بطورکلی در زمینه مصرف چای در کشور اعداد و ارقام مختلفی مطرح می شود اما طبق اطلاعات و آمار موجود طی این سال ها هیچ سالی مصرف واقعی چای در کشور بیش از 80 هزار تن نبوده است.
جهانساز تصریح کرد: سرجمع با احتساب ذخایر استراتژیک حداکثر کشور به 100 هزار تن چای در سال نیاز دارد.
وی ادامه داد: پیش بینی می شود امسال 30 هزار تن چای در کشور تولید و بقیه نیاز از محل واردات تامین خواهد شد.
رئیس سازمان چای کشور گفت: پهنه های که قابلیت چایکاری در کشور به لحاظ شرایط اقلیمی دارند تنها مختص به دو استان گیلان و مازندران است.
وی در ادامه با بیان اینکه صنعت چای طی این سال ها دچار فراز و نشیب زیادی شده است، افزود: این صنعت یک زمانی بطور کامل دولتی بوده بعد خصوصی شده است.
جهانساز اظهارداشت: وقتی این صنعت خصوصی شده خیلی قدرت رقابت با بازار و واردات را نداشته است.
وی گفت: طی چهار تا پنج سال اخیر دوباره سازمان چای در کشور احیا شده است.
وی افزود: متولیان امر در حال برنامه ریزی هستند تا این صنعت دوباره به سال هایی برگرددکه سالی 50 تا 60 هزار تن چای در کشور تولید می شد.
رئیس سازمان چای کشور اظهارداشت: تعادل بین واردات و تولید داخلی و در حقیقت تراز تجاری به نفع تولیدکنندگان داخلی همیشه در هاله ای از ابهام بوده که خوشبختانه طی این چند سال اخیر به این مهم پرداخته شده است.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از رادیو اقتصاد، وی تصریح کرد: سالانه بیش از 300 تا 400 میلیون دلار بابت واردات چای از مملکت خارج می شود اگر این صنعت و چایکاران مورد حمایت قرار گیرند می توان تا 50 درصد این محصول را در داخل تولید کرد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: پیش بینی چای رئیس سازمان چای کشور هزار تن چای چای در کشور برگ سبز چای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۴۳۷۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهرک تخصصی کفش در قم ایجاد می‌شود

اکبر ابدالی گفت: ایجاد شهرک تخصصی کفش در قم از جمله طرح‌های مورد نظر برای سفر دور دوم رییس جمهوری به استان قم در اردیبهشت‌ماه جاری است که امیدواریم نتایج بسیار خوبی برای صنعت استان به دنبال داشته باشد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت قم افزود: زمین مورد نیاز برای این کار درنظر گرفته شده و اداره کل صنعت، معدن و تجارت قم با همکاری سایر نهاد‌های متولی همچون شرکت شهرک‌های صنعتی استان و بهره‌برداران صنعت کفش تلاش می‌کند این طرح به سرعت عملیاتی و آماده شود.

او  ادامه داد: صنعت کفش قم در تکمیل زنجیره تولید به خوبی عمل کرده و امروزه حجم قابل توجهی از نیاز‌های این صنعت برای تولید انواع متنوع کفش در داخل استان تامین شده و محصول نهایی با کیفیت بالا از قم به بازار‌ها داخلی و بین‌المللی عرضه می‌شود.

گفتنی است بخش تولید کفش ماشینی یکی از حوزه‌های موفق صنعت استان قم است که توانسته با ایجاد زنجیره‌ای پیوسته از ابتدا تا تولید نهایی محصول و حتی صادرات آن را به خوبی مدیریت کند.

بهره‌برداران این صنعت با استفاده از دانش و فناوری روز جهان، مشغول تولید انواع کفش‌های ماشینی و صندل هستند و توانسته‌اند علاوه بر بازار ایران در بازار‌های بین المللی نیز جایگاه ویژه‌ای به‌دست آورند.

در همین رابطه ظرفیت‌های این صنعت در نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ در اردیبهشت‌ماه جاری به نمایش درآمد تا هم یکی از قابلیت‌های صنعتی استان قم به بازدیدکنندگان معرفی شود و هم بستری برای جذب سرمایه گذاران علاقه‌مند به فعالیت در این بخش باشد.

کفش و صندل از مهمترین کالا‌های صادراتی قم به بازار‌های جهانی است و در طول سال‌های اخیر ارز آوری خوبی برای استان به همراه داشته است.

گزارش جمع بندی صادرات انجام شده از گمرکات استان قم در ۱۲ ماهه سال ۱۴۰۲ نشان می‌دهد، کفش و صندل در رتبه سوم کالا‌های صادراتی استان قرار دارد.

طی مدت یاد شده ۱۳ هزار و ۳۲۰ تُن انواع مختلف و متنوع کفش و صندل به ارزش ۲۳ میلیون و ۶۲۷ هزار و ۲۰۲ دلار از گمرکات استان قم به کشور‌های هدف صادر شده که این آمار نشان دهنده موفقیت فعالان صنعت کفش قم در حوزه تجارت است.

حدود ۳۰۰ واحد تولیدی در صنعت کفش قم فعال است، همچنین این صنعت در استان حدود ۱۰ هزار شغل مستقیم و ۲۵ هزار شغل غیرمستقیم به وجود آورده‌است.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • مصرف کولر‌ها در ایران معادل مصرف برق یک کشور ۱۲۰ میلیون نفری است
  • مسیر تحقق واقعی مشارکت مهم ترین بخش مردمی اقتصاد در جهش تولید و صادرات کشور
  • شهرک تخصصی کفش در قم ایجاد می‌شود
  • افزایش تولید گاز / خوراک پتروشیمی ها تامین شد؟
  • صالحی عمران: نیازمند نظر کارفرمایان صنایع در تدوین برنامه‌های درسی هستیم
  • یزد قطب تولید ماشین آلات نساجی می‌شود
  • مرغداران وارد بازی مافیایی واردات مرغ نشوند
  • پرداخت ۱۵ هزار میلیارد ریال به حساب خرید برق شرکـت‌های توزیع
  • افزایش بیش از ۸۵۰۰ مگاواتی ظرفیت تولید برق کشور
  • سالانه ۲۵ درصد تولید برق به واسطه ناترازی‌ها کم می‌شود