Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش الف، رئیس جمهور ایران و نخست وزیر ژاپن روز سه شنبه در گفت و گویی تلفنی با اشاره به ضرورت همکاری همه کشورهای جهان برای مقابله با ویروس کرونا، بر ضرورت همکاری های دو کشور در این زمینه و همچنین انتقال و اشتراک تجربیات به یکدیگر تاکید کردند.

دو طرف در این تماس تلفنی، توسعه و تعمیق روابط دو جانبه را مورد تاکید قرار داده و ابراز امیدواری کردند با اجرایی شدن توافقات قبلی شاهد گسترش روابط و همکاری ها بویژه در زمینه اقتصادی و تجاری باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس جمهور ایران و نخست وزیر ژاپن همچنین با اشاره به ضرورت برقراری صلح، ثبات و آرامش در منطقه و جهان، ادامه رایزنی ها و تلاش ها در این زمینه را خواستار شده و تاکید کردند: در شرایط فعلی که ویروس کرونا همه جهان را درگیر کرده است، باید از تنش ها در همه جهان کاسته شده و روابط کشورها بر مبنای روابط بشر دوستانه باشد.

حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی در این تماس تلفنی با قدردانی از دولت ژاپن بخاطر کمک دوستانه اش به ایران در مقابله با ویروس کرونا، گفت: متاسفانه در  شرایط سخت مبارزه با کرونا و همچنین تبعات بسیار سخت اقتصادی آن، تحریم های غیرقانونی آمریکا علیه ملت ایران تشدید شده است.

روحانی با بیان اینکه برای نجات از این ویروس عالمگیر راهی جز همکاری همه کشورها  وجود ندارد، اظهارداشت: با تشدید تحریم های ظالمانه و ضد بشری آمریکا علیه ایران امروز حتی در زمینه تجهیزات پزشکی و تامین مواد غذایی نیز با مشکلات زیادی مواجه هستیم.

رئیس جمهور با بیان اینکه در این شرایط سخت، همکاری های دو دولت ایران و ژاپن در خاطره تاریخی ملت های ما باقی خواهد ماند، افزود: ما همواره به رایزنی ها و گفت و گو های مشترک دو کشور راجع به مسائل مورد علاقه ارج می گذاریم.

روحانی با تاکید بر ضرورت تداوم تلاش ها برای کاهش تنش در منطقه و جهان افزود: متاسف هستیم که در هفته های اخیر شاهد ایجاد تنش از سوی آمریکا در عراق و منطقه خلیج فارس بوده ایم  و این درحالی است که همواره آغاز تنش ها در منطقه از طرف آمریکا بوده است.

رئیس جمهور در واکنش به ادعای آمریکایی ها مبنی بر آمادگی برای کمک به ایران در مقابله با ویروس کرونا، تاکید کرد: اگر آمریکایی ها در این شرایط کرونا صادق هستند و می خواهند اقدامی انجام دهند، تنها راه این است که به تحریم های غیرقانونی ایران پایان دهند.

نخست وزیر ژاپن نیز در این گفت و گوی تلفنی ضرورت همکاری و تلاش همه کشورها برای عبور از مرحله سخت شیوع ویروس کرونا و بحران اقتصادی جهانی ناشی از آن را مورد تاکید قرار داد و گفت:  اینکه در این شرایط همچنان شاهد ادامه تنش ها در منطقه خاورمیانه هستیم، نگران کننده است و برقراری صلح و ثبات را در این منطقه ضروری می دانیم.

" ابه  شینزو " از ایران به عنوان یک کشور مهم و تاثیر گذار که نقش مهمی در برقراری صلح و آرامش در منطقه ایفا می کند نام برد و افزود: توکیو به تلاش ها و همکاری خود با تهران در این زمینه ادامه خواهد داد.

 نخست وزیر ژاپن افزایش تحریم های آمریکا  علیه ایران در شرایط سخت شیوع ویروس کرونا را نادرست خواند و افزود: در این شرایط اقدامات انسان دوستانه باید در دستور کار همه کشورها باشد.

منبع: الف

کلیدواژه: نخست وزیر ژاپن ویروس کرونا برقراری صلح همه کشورها رئیس جمهور همکاری ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۴۳۸۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشان خورشید تابان از سوی امپراطور ژاپن به معصومه ابتکار اعطا شد + عکس ها

به گزارش جماران؛ طی مراسمی در سفارت ژاپن در تهران، تسو کادا تاماکی سفیر آن کشور نشان امپراطور ژاپن را به خاطر اقدامات موثر معصومه ابتکار در عرصه بین المللی و تقویت روابط دوستی بین دو کشور اهدا کرد. 

تسو کادا تاماکی طی سخنانی در این مراسم گفت: اینجانب به معاون پیشین رئیس جمهور در امور زنان و خانواده سرکار خانم دکتر ابتکار به مناسبت دریافت نشان باشکوه پاپیونی شکل خورشید تابان تبریک می‌گویم.

وی افزود: عالیجناب امپراطور ژاپن این نشان را برای قدردانی از نقش شما در تقویت روابط دوستی بین ایران و ژاپن اعطا نموده‌اند. 

تسو کادا اظهار داشت: سرکارعالی نقش عمده‌ای در تقویت روابط دوجانبه در زمان تصدی پست‌های مختلف به عنوان رئیس سازمان حفاظت محیط زیست و معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده ایفا نموده‌اید و من تمایل دارم از شما به دلیل این دستاوردها تمجید و صمیمانه تشکر کنم.

معصومه ابتکار نیز در این مراسم طی سخنانی گفت: پذیرش "نشان خورشید تابان" برای من افتخاری بزرگ است. از امپراطور ژاپن و همه کسانی که در این زمینه موثر بوده اند، همینطور سفارت ژاپن تشکر می کنم. 

وی همچنین از خانواده، همکاران، دوستان و مرکز صلح و محیط زیست که به نحوی در این اقدامات موثر بوده اند، تشکر کرده و تاکید کرد: دستاوردهایی که طی این سال‌ها داشتیم نتیجه کار جمعی و صبر و استقامت در برابر سختی‌ها و چالش‌ها بوده است.

معصومه ابتکار یادآور شد: امروز بیش از هر زمانی روابط دوجانبه بین کشورها با هدف مقابله با دو تهدید حیاتی که کره مسکون بشر با آنها مواجه است ضرورت دارد؛ یکی جنگ و دیگری تخریب زیست بوم.

معاون سابق رییس جمهور گفت: امروز صلح جهانی پایدار به دلیل ۲۱۰ روز جنایات و نسل کشی وحشیانه در غزه توسط اسرائیل مورد تهدید قرار گرفته و همه ارزش‌های انسانی و چارچوب‌های بین‌المللی را نقض کرده است. همچنین امروز تهدید جدی محیط زیست و طبیعت  به فجایع زیادی منتهی شده که ناشی از تغییر اقلیم، تخریب تنوع زیستی و حالا تهدیداتی مانند میکروپلاستیک‌ها است. 

وی گفت: با توجه به این تهدیدات علیه بشریت، ملت‌ها باید کنار هم قرار گیرند و با هم همکاری کنند تا بتوان با پلیدی‌ها مقابله و صلح و امنیت و همراهی با طبیعت را برای نسل های  آینده تضمین کرد.

این استاد دانشگاه هشدار داد که آینده نسل‌های آینده و میلیون‌ها کودک به خاطر ناکارآمدی و بی عملی بازیگران اصلی جهان مورد تهدید است.

وی گفت: ایران و ژاپن دارای تاریخ طولانی روابط مسالمت آمیز با یکدیگر هستند و دو سال دیگر صدمین سالگرد یک قرن همکاری دیپلماتیک میان دو ملت است که در دوران‌های سخت کنار هم ایستادند و به رغم فاصله جغرافیایی از روابط قوی دوستانه و استراتژیک در زمینه‌های مختلف بهره بردند.

ابتکار یادآور شد: طی دوران مسئولیتم به عنوان معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست چه در دوران رییس جمهور خاتمی و چه در دوران رئیس جمهور روحانی و همینطور در دورانی که معاون امور زنان و خانواده بودم، سعی در پیشبرد روابط بین‌المللی با مجامع بین المللی و روابط دوجانبه با کشورهای دوست مانند ژاپن داشتم و با همکارانم سعی کردیم اقدامات موثری را در زمینه چالش‌های جهانی شکل دهیم. برای مثال از سال ۱۹۹۵ با ژاپن برای مطالعات مربوط به آلودگی هوا که نهایتاً به برنامه جامع کاهش آلودگی هوا در سال ۱۳۷۹ منتهی شد، همکاری داشتیم. همچنین همکاری با شخصیت‌های مختلف ژاپن مانند وزیر محیط زیست و وزیر خارجه زمینه ساز بسیاری از تلاش های مثبت و مفید بود. 

معصومه ابتکار با اشاره به یک طرح ملی برای احیای دریاچه ارومیه که در دولت یازدهم در حال اجرا بود، گفت: در کنار این فعالیت دولت، کشور ژاپن هم در پروژه‌ای برای توان افزایی روستاییان اطراف دریاچه ارومیه در جهت اصلاح الگوی کشت و مصرف آب همکاری خوبی را انجام داد. همچنین پروژه‌هایی مانند احیای تالاب انزلی هم با همکاری ژاپن پیش رفت. 

وی با اشاره به دیدارش با مرحوم شینزو آبه نخست وزیر وقت در توکیو گفت: ایشان بر توسعه این همکاری‌ها و همچنین در زمینه مشارکت تشکل‌ها در موضوعاتی مثل زن و خانواده تاکید داشت که بعد از آن همکاری‌هایی برای تبادل تجربیات در زمینه توان افزایی اقتصادی زنان با بنیاد ساساکاوا داشتیم که در معاونت زنان و خانواده این به پژوهش مشترکی در ایران و ژاپن منتهی و نتایج آن منتشر شد. همینطور سعی کردیم همکاری بین تشکل‌ها را در سطح جامعه مدنی توسعه دهیم. 

ابتکار با تاکید بر سپاسگزاری خود از اعلام آمادگی ژاپن برای همکاری در پروژه‌های مربوط به احیای دریاچه ارومیه و تالاب انزلی گفت: امیدوارم این همکاری‌ها در زمینه محیط زیست تداوم یابد و همینطور قدردانی می‌کنم از کمک‌های بشردوستانه‌ای که ژاپن برای مردم غزه و بخش پناهندگان فلسطینی سازمان ملل "آنروا" انجام می دهد.

ابتکار در خاتمه اظهار امیدواری کرد که پیوندهای دوستی بین دو ملت ما رشد کند و قوی تر شود و بتوانیم به طور مشترک برای آینده ای توام با صلح و عدالت و همزیستی با طبیعت برای همه بشریت همکاری داشته باشیم. 

یادآور می شود پیش از این نیز معصومه ابتکار به دلیل فعالیت در عرصه بین المللی مورد تقدیر قرار گرفته است که مهم ترین آنها کسب عنوان قهرمان زمین ملل متحد به دلیل تلاش‌هایش در زمینه محیط زیست به عنوان یکی از هفت «قهرمان زمین» در سال ۲۰۰۶، جایزه بنیاد انرژی گلوب (Energy Globe) و نیز جایزه مینروا که طی مراسمی در شهرداری رم به خاطر دستاوردهای علمی و به عنوان زنی موفق در عرصه سیاسی به وی اعطاء شد.

دیگر خبرها

  • نمایشگاه توانمندی های صادراتی فرصت رشد و تعمیق روابط اقتصادی کشور
  • نشان خورشید تابان از سوی امپراطور ژاپن به معصومه ابتکار اعطا شد + عکس ها
  • امیرعبداللهیان بر توسعه روابط ایران و لبنان تاکید کرد
  • شکست ائتلاف ضدایرانی
  • از توجه ویژه به توسعه روابط فرهنگی با همسایگان تا طرح مساله غزه در اجلاس باکو
  • فرصت ایران و امارات برای دستیابی به بازارهای شمال و جنوب و رونق ترانزیت 
  • مشارکت احتمالی کره جنوبی در پیمان آکوس؛ محور گفت‌وگوهای دو جانبه سئول و کانبرا
  • تاکید ایران و پاکستان بر توسعه روابط تجاری
  • تاکید ایران و پاکستان بر توسعه روابط تجاری در حوزه استاندارد
  • ترافیک خارجی در اتاق تجارت