Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-08@02:27:42 GMT

بازدید استاندار گیلان از بانک نشاء لاهیجان

تاریخ انتشار: ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۴۳۸۶۹

بازدید استاندار گیلان از بانک نشاء لاهیجان

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، دکتر ارسلان زارع پیش از ظهر امروز  در بازدید از بانک نشاء واقع در روستای کوشال شهرستان لاهیجان گفت: با توجه به اینکه شعار راهبردی سالجاری جهش تولید است و مهمترین تولید استان گیلان در حوزه کشاورزی نیز به برنج اختصاص دارد، لازم دانستم بازدیدی از این بخش داشته باشم و آخرین وضعیت کشت این فصل در مزارع را از نزدیک ارزیابی کنم .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اوبه جایگاه استان در تولید برنج اشاره کرد و افزود: سال گذشته گیلان با تولید بیش از یک میلیون و ۱۷۰ هزار تن شلتوک و بالغ بر ۷۶۰ هزار تن برنج سفید، سهم عمده تولید این محصول راهبردی در کشور را داشته است .

استاندار گیلان  با بیان اینکه شمار زیادی از کشاورزان و فعالان بخش خصوصی در این حوزه ، توصیه های ترویجی سازمان جهاد کشاورزی را رعایت کردند ، گفت: خوشبختانه امروز شاهد افزایش مکانیزاسیون در کشت برنج هستیم .

نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره به نقش مکانیزاسیون کشاورزی در افزایش تولید برنج و حمایت دولت از کشاورزان برای خرید ماشین‌آلات کشاورزی در سال گذشته تاکید کرد که تلاش لازم صورت گیرد تا در سال جاری شاهد افزایش مکانیزاسیون در حوزه کشاورزی از ۶۰ درصد به ۷۰ درصد باشیم.

  استاندار گیلان با یادآوری افزایش شش درصدی تولید برنج در سال گذشته در مقایسه با سال ماقبل، ابراز امیدواری کرد که طی سالجاری نیز شاهد افزایش کمی و کیفی تولیدات این بخش و تحقق شعار جهش تولید باشیم.

 سطح زیرکشت برنج در گیلان ۲۳۸ هزار هکتار است  که طی سال زارعی گذشته  حدود ۲۱ هزار هکتار به کشت ارقام اصلاح شده و پرمحصول همچون خزر، گیلانه ، شیرودی ، فجر و ...  و مابقی به ارقام محلی از جمله هاشمی ، علی کاظمی ، جمشید جو و ... اختصاص یافت.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جهاد کشاورزی کرونا ویروس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۴۳۸۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رهاسازی آب سد سفیدرود

با حضور استاندار گیلان و مدیران آب منطقه‌ای آب سد سفیدرود در شهرستان رودبار رهاسازی شد.

به گزارش تسنیم، سد سفیدرود بزرگ‌ترین سد مخزنی گیلان است که آب مورد نیاز ۱۷۲ هزار هکتار از مجموع ۲۳۸ هزار هکتار شالیزار‌های استان را تأمین می‌کند.

این سد به‌روی رودخانه سفیدرود و در پایین‌دست محل تلاقی ۲ رودخانه قزل‌اوزن و شاهرود در ۷۵ کیلومتری جنوب شهر رشت و در مجاورت شهر منجیل احداث شده است.

براساس آمارها؛ میزان آب مورد نیاز سالانه در استان بیش از سه میلیارد و ۳۰۰ میلیون مترمکعب در بخش‌ها و مصارف مختلف است که معادل ۹۲ درصد آن در بخش کشاورزی استفاده می‌شود و بیشترین بخش آب‌بر کشاورزی استان شالیزارهاست.

گیلان بزرگترین تولیدکننده ارقام بومی و باکیفیت برنج در کشور به‌شمار می‌آید که با ۲۳۸ هزار هکتار اراضی شالیزاری رتبه اول کشور را از لحاظ سطح زیرکشت و رتبه دوم تولید برنج را به خود اختصاص داده است.

ارقام هاشمی، علی کاظمی، صدری، حسنی و دیلمانی جزو رقم‌های کیفی و ارقام گوهر و سپیدرود جزو رقم‌های پرمحصول است که در شالیزار‌های گیلان کشت می‌شود، بیشترین رقم‌های کشت‌شده برنج در این استان، رقم‌های کیفی هاشمی و علی کاظمی است که افزون بر ۸۵ درصد محصول برنج گیلان را شامل می‌شود.

دیگر خبرها

  • بازدید استاندار گیلان از حوزه هنری انقلاب اسلامی استان
  • الگوی نظام‌ بهره‌برداری کشاورزی عامل افزایش بهره‌وری آب و خاک است
  • پرداخت ۹۰ میلیارد تومان اعتبار ویژه مکانیزاسیون کشاورزی در گیلان
  • آغاز نشاء ارگانیک برنج در مازندران
  • (تصاویر) نشاکاری برنج در گیلان
  • آب سد سفیدرود رها سازی شد
  • رهاسازی آب سد سفیدرود
  • شالیکاران امسال با قیمت مناسب برنج را به فروش خواهند رساند
  • آب سد سفیدرود رهاسازی شد
  • عکس/ نشاء برنج در گیلان