Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-03@16:47:15 GMT

دستگیری کلاهبرداران ۴ میلیاردی حواله خودرو در شیراز

تاریخ انتشار: ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۴۴۰۵۳

دستگیری کلاهبرداران ۴ میلیاردی حواله خودرو در شیراز

ایسنا/فارس جانشین فرماندهی انتظامی استان گفت: ۲ کلاهبردار حرفه‌ای که به بهانه فروش حواله خودرو، ۴ میلیارد ریال کلاهبرداری کرده بودند توسط پلیس دستگیر شدند.

سرهنگ یوسف ملک‌زاده سه شنبه ۱۶ اردیبهشت به خبرنگاران گفت: در پی مراجعه تعدادی از شهروندان به پلیس مبنی بر کلاهبرداری از آنان در یکی از سایت‌های مجازی با ترفند فروش حواله خودرو، موضوع به صورت ویژه در دستور کار تیمی از کارکنان انتطامی شهرستان شیراز گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: ماموران انتظامی در بررسی‌های اولیه مطلع شدند که کلاهبرداران با ترفندهای زیرکانه طعمه‌های خود را انتخاب کرده و پس از جلب اعتماد، حواله‌ی جعلی خودرو پراید را با قیمتی نازلتر از بازار به آنان می‌فروختند.

ملک‌زاده ادامه داد: با توجه به شیوه و شگرد متهمان در این نوع کلاهبرداری، ماموران انتظامی پس از هماهنگی با مقام قضائی و با ترفندهای خاص پلیسی، موفق شدند در این خصوص ۲ نفر کلاهبردار را شناسایی و در یک عملیات ضربتی آنان را در مخفیگاهشان دستگیر کنند.

این مقام انتظامی با بیان اینکه متهمان در بازجویی فنی و تخصصی به ۴ میلیارد ریال کلاهبرداری از تعدادی شهروند شیرازی اقرار کردند، گفت: در بازرسی از مخفیگاه آنان حدود ۳۰ حواله جعلی خودرو پراید و کارت‌های بانکی که وجوه مالباختگان به این حساب‌ها واریز شده بود، کشف شد. 

ملک‌زاده با اشاره به اینکه متهمان پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند، به شهروندان توصیه کرد که هنگام استفاده از فضای مجازی، مراقب افراد کلاهبردار و سوءاستفاده کنندگانی که با پوشش عرضه کالا با قیمتی ارزانتر از بازار به دنبال انتخاب طعمه هستند، باشند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی كلاهبرداري جعل سند استان فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۴۴۰۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کلاهبردار سابقه‌دار اشنویه‌ای دستگیر شد

سرهنگ علی توکلی فرمانده انتظامی اشنویه گفت: در تداوم طرح‌های امنیت محله محور و با اشراف اطلاعاتی کارآگاهان پلیس آگاهی این شهرستان در عملیاتی ضربتی، یک کلاهبردار حرفه‌ای و سابقه‌دار را دستگیر کردند.

وی افزود:  متهم در بازجویی به چندین فقره کلاهبرداری اعم از جواهرات و پول نقد اعتراف کرده است.

سرهنگ توکلی با بیان اینکه با هماهنگی مقام قضایی نسبت به عودت مبلغ قابل توجهی از کلاهبرداری به مال‌باختگان اقدام شد، اضافه کرد: متهم پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی و روانه زندان شد.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • کلاهبرداری یک میلیاردی با پیامک جعلی ثنا
  • کلاهبرداران در کمین سرقت اطلاعات شخصی و بانکی افراد
  • کشف محموله قاچاق ۱۱ میلیاردی توسط پلیس اصفهان
  • کشف ۱۱ میلیاردی محموله قاچاق توسط پلیس اصفهان
  • کلاهبرداری تتر چیست و چطور آن را تشخیص دهیم
  • از توقیف موتورسیکلت‌ها تا کشف احشام قاچاق میلیاردی در فارس
  • کلاهبردار سابقه‌دار اشنویه‌ای دستگیر شد
  • محموله ۱۵ میلیاردی لوازم یدکی و لوازم آرایشی قاچاق در توقیف پلیس
  • استرداد کلاهبردار ۱۲۰۰ میلیاردی به کشور
  • دستگیری سارقان ۳۰۰ میلیاردی در اشتهارد