Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@23:54:50 GMT

آلمان کنترل مرزی با همسایگانش را تمدید کرد

تاریخ انتشار: ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۴۴۸۱۴

آلمان کنترل مرزی با همسایگانش را تمدید کرد

به گزارش خبرگزاری د.پ.آ، کنترل مرزهای خارجی آلمان از اواسط ماه مارس (اواخر اسفند) آغاز شده بود.
«هورست زهوفر» وزیر کشور آلمان از حزب سوسیال مسیحی (CSU)، کنترل مرزهای مشترک با اتریش، سوئیس، فرانسه، لوکزامبورگ و دانمارک را به دلیل بیماری کووید-۱۹ تا ۱۵ می (۲۶ اردیبهشت) تمدید کرد. این طرح همچنین در مورد پروازهای از مبدا اسپانیا و ایتالیا نیز اعمال می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

براساس بخشنامه‌ای که این وزارتخانه صادرکرده خطر گسترش دوباره ویروس کرونا جدی بوده و باید با شدت کنترل شود.
از زمان آغاز اجرای این طرح، افرادی که نه آلمانی هستند و نه به طور دائم در این کشور اقامت دارند، فقط می.توانند به یک 'دلیل موجه برای سفر' به آلمان بروند. به عنوان نمونه، شهروندان اتحادیه اروپا که از مسیر آلمان به کشور خود می‌روند و یا رانندگان کامیون‌ که در جاده‌ها سفر می‌کنند مجاز به ورود هستند. این ورود فقط به برخی از گذرگاه‌های مرزی محدود شده است.

با توجه به وضعیت کنونی آلمان، گمانه‌زنی‌ها از کاهش محسوس محدودیت‌ها از پانزدهم ماه جاری میلادی حکایت دارد.

در همین رابطه «دانیل گونتر» نخست وزیر ایالت شلسیویگ-هولشتاین از حزب دموکرات مسیحی (CDU) در هماهنگی با وزیر کشور موافقت کرده است که عبور و مرور از مرز دانمارک در شمال آلمان به زودی آزاد شود.

وی به آژانس مطبوعات آلمان گفت: ما توافق کردیم که برنامه زمان‌بندی مشخصی را ایجاد کنیم تا مرز با دانمارک حداکثر از ۱۵ مِی(۲۶ اردیبهشت) باز شود.

با وجود رفع قرنطینه و پشت سر گذاردن دوره اوج بیماری در برخی کشورها و مناطق قاره اروپا، محققان بر این باورند که شمار موارد ابتلا به کووید-۱۹ در آلمان ۱۰ برابر آمار رسمی است.  
محققان دانشگاه بن روز دوشنبه (دیروز) گفتند، مطالعه مقدماتی آن‌ها، براساس کارهای میدانی در شهر «گانگلت» در ایالت «هاینزبرگ»_ یکی از بالاترین میزان مرگ‌ومیر ناشی از کرونا _ خبر از ابتلای بدون علایم کووید-۱۹ می‌دهد.  
محققان پس از انجام بررسی‌ها روی یک گروه ۹۱۹ نفری نتیجه گرفتند که حدود ۱۵ درصد جمعیت گانگلت مبتلا به کووید-۱۹ بوده و میزان مرگ‌ومیر آن ۳۷ درصد است.

براین اساس محققان تخمین می‌زنند که حدود یک میلیون و ۸۰۰ هزار آلمانی مبتلا به ویروس هستند آن هم در حالی که پیش از این فقط آمار ۱۶۶ هزار نفری تائید شده است.  

آخرین آمار رسمی نشان می‌دهد که میزان ابتلا به بیماری کووید-۱۹ در آلمان تا به امروز (سه‌شنبه) ۱۶۶ هزار و ۱۵۲ نفر است که از این میان ۶ هزار و ۹۹۳ نفر جان باخته و ۱۳۲ هزار و ۷۰۰ نفر بهبود یافته‌اند.

۲۰۲۳

برچسب‌ها ویروس کرونا آلمان مرزبانی دانمارک پروندهٔ خبری هراس جهانی از ویروس کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا آلمان مرزبانی دانمارک ویروس کرونا آلمان مرزبانی دانمارک کووید ۱۹

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۴۴۸۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حذف انتقال ویروس‌های خطرناک دستاوردی نوین در سازمان انتقال خون

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، بشیر حاجی بیگی، با اشاره به دستاوردهای نوین سازمان انتقال خون که در سال گذشته آغاز شد، گفت: اقدامات نوین سازمان انتقال خون باعث شد رتبه اعتباری ما در میان کشورهای پیشرفته تثبیت شود و در منطقه نیز کماکان با فاصله بسیار زیاد به عنوان مرجع آموزش سازمان بهداشت جهانی در زمینه طب انتقال خون باشیم.

وی افزود: از جمله اقدامات ارزشمند، انجام آزمایشات غربالگری مولکولی (NAT) است که نقش اساسی در حذف انتقال ویروس‌های خطرناکی نظیر ایدز و هپاتیت از طریق خون و داروهای مشتق از پلاسمای خون دارد. همچنین، انجام آزمایش غربالگری آنتی بادی جهت انطباق صد در صدی گیرنده و اهداکننده و پیشگیری از بروز عوارض ناشی از تزریق خون و نیز آزمایش توالی یابی ژنتیکی (HLA) به روش (NGS) جهت بررسی سازگاری بافتی و تسهیل انجام پیوند سلول‌های بنیادی خونساز برای بیماران نیازمند به آن در داخل کشور از فعالیت‌هایی بود که از سال گذشته در دستور کار قرار گرفته و گسترش خدمات نوین و توسعه کمّیت و کیفیت این خدمات وابسته به این حمایت و تخصیص اعتبارات مناسب برای تأمین ملزومات مرتبط است.

حاجی بیگی با اشاره به جایگاه ممتاز سازمان انتقال خون در تأمین خون سالم و صد درصد داوطلبانه در میان کشورهای منطقه و جهان و تأمین صد درصدی نیازهای بیمارستانی در مورد خون و فراورده، گفت: تمامی این افتخارات مرهون همراهی مردم نوع دوست و حمایت‌های مسئولان اجرایی کشور و نمایندگان مجلس است و انتظار داریم در آینده نیز از این حمایت‌ها برخوردار شویم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نقش تغییرات آب و هوایی در گسترش ویروس ها
  • پاسخ سفیر ایران به ادعای نخست‌وزیر دانمارک/ به نسل‌کشی واکنش نشان دهید
  • نقش کارگران در جهش تولید و رونق اقتصاد کشور انکارناپذیر است
  • شروع مذاکرات بایرن مونیخ و لروی سانه؛ پیش ما بمان!
  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال
  • تولید کیت‌های جداساز ویروس‌های بیماری‌زا در کشور
  • حذف انتقال ویروس‌های خطرناک دستاوردی نوین در سازمان انتقال خون
  • فروش بیش از ۵۲۶ میلیارد و ۹۷۲ میلیون تومان فرآورده‌های نفتی
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت