Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-26@21:36:20 GMT

عذری برای اجرانشدن احکام شورای حفظ بیت المال پذیرفته نیست

تاریخ انتشار: ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۴۴۸۷۰

عذری برای اجرانشدن احکام شورای حفظ بیت المال پذیرفته نیست

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام محمدصادق اکبری در جلسه شورای حفظ حقوق بیت المال باانتقاد ازنحوه اجرای احکام پرونده‌های مرتبط با حقوق بیت المال درسال گذشته، برای مدیران دستگاه‌های اجرایی استان مهلت اجرای این احکام تا پایان شهریور ماه تعیین شده است و هیچ عذری برای اجرا نشدن احکام شورای حفظ بیت المال پذیرفته نیست، اینکه امکانات، تجهیزات و یا بودجه نداریم، قابل قبول نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس کل دادگستری مازندران تصریح کرد: ادارات کل منابع طبیعی، جهاد کشاورزی، حفاظت محیط زیست، راه و شهرسازی و اوقاف بیشترین پرونده‌های مرتبط با زمین خواری، تصرف و تجاوز به عرصه‌های طبیعی و انفال را دارا هستند که باید بدون هیچ عذری احکام صادر شده را اجرایی کنند.

عالی‌ترین مقام قضائی استان بابیان اینکه اجرای احکام حقوق بیت المال موجب جلوگیری از حق ضایع شده و برگشت بیت المال می‌شود، گفت: اگر احکام بیت المال به دلایلی اجرایی نشود و یا مشمول مرورزمان زیاد شود، متخلفان از عدم اجرا و قاطعیت دستگاه قضائی، نظارتی، اطلاعاتی و امنیتی سو استفاده کرده و انگیزه دست اندازی ها بیشتر می‌شود.

رئیس کل دادگستری مازندران خطاب به مدیران کل دستگاه‌های اجرایی استان گفت: اگر احکام مرتبط با بیت المال و انفال استان در زمان مشخص شده اجرایی نشود برای شما مدیران دستگاه‌های اجرایی به علت در تأخیر در اجرا، تشکیل پرونده می‌شود و گلایه هم نکنید.

وی تاکیدکرد: در اجرای حکم، اگر با کمبود امکانات روبرو هستید ازامکانات استانی و همه ارگان‌هایی که امکانات دارند، کمک بخواهید، حتی اگر لازم بود ازبخش خصوصی استفاده کنید.

وی در بخش دیگری به تخلفات همه جانبه اجرای طرح (قصر دریا) در ۴۰ هکتار از زمین‌های طبیعی استان مازندران اشاره کرد و گفت: در طرح" قصر دریا " همه فرایند ها از نقشه تا صدور مجور و اجرا دوبار باید مورد بررسی قرار بگیرد.

اکبری با بیان اینکه کارگروه ویژه ای با حضور مدیران دستگاه‌های مرتبط استان تشکیل شود، تصریح کرد: دو کارگروه با عضویت دادستان مرکز استان، سازمان بازرسی، حفاظت اطلاعات، اداره کل اطلاعات، استانداری، اداره ثبت اسناد، اداره کل منابع طبیعی ساری - نوشهر وجهاد کشاورزی برای بررسی دو موضوع تشکیل، چرا که حسب گزارشات واصله، تخلفات زیادی در اجرای این طرح بزرگ صورت گرفته است و این تخلفات در قالب فاز سوم و چهارم نیز همچنان ادامه دارد.

وی ادامه داد: کوتاهی که در گذشته و در حال حاضر در اجرای وظایف قانونی صورت گرفته است بخشودنی نیست، مدیران و کارشناسان سابق و فعلی که تخلفات آنان در فرایند مختلف قصر دریا محرز شود، باید پاسخگو باشند.

رئیس کل دادگستری مازندران تصریح کرد: دادگستری استان به عنوان مسئول اصلی شورای حفظ حقوق بیت المال به هیچ عنوان نسبت به اجرای حقوق ملی این پرونده کوتاهی نمی‌کند و قصد دارد تا این طرح را به عنوان درس عبرتی برای عدالت و حفظ حقوق بیت المال در مازندران معرفی کند.

حجت الاسلام اکبری خاطرنشان کرد: در حالی که برای ساخت وسازهای طرح‌های عمرانی مورد نیاز مردم با کمبود زمین در مازندران مواجه هستیم، اما ۴۰ هکتار از عرصه طبیعی به این صورت در قالب طرح‌های تفریحی و توریستی حیف و میل می‌شود

کد خبر 4917917

منبع: مهر

کلیدواژه: محمد صادق اکبری دادگستری مازندران شورای حفظ حقوق بیت المال ویروس کرونا ماه مبارك رمضان شیراز بوشهر شیوع کرونا قزوین ایلام گرگان شهرکرد کمک به نیازمندان بیرجند مواسات بارش باران جهش تولید حقوق بیت المال شورای حفظ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۴۴۸۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقبال مازندرانی ها از طرح « نور» مطلوب است/ دستگیری تعداد اندک

به گزارش خبرنگار مهر، سردار حسن مفخمی صبح چهارشنبه در گفت گو با خبرنگاران با اشاره به اجرای طرح نور فراجا برای مقابله با ناهنجاری‌ها اظهار کرد: شهرداری‌ها برای اجرای طرح باید پای کار بیایند.

وی افزود: همانگونه که مجتمع‌های تجاری و پاساژها و مردم پای کار آمدند شهرداری‌ها نیز در تفرجگاه‌ها و پارک‌ها باید برای اجرای طرح همکاری داشته باشند.

وی بابیان این که فرمانداران به عنوان رئیس شورای تأمین نیز دارای وظایفی هستند، درباره همکاری مجتمع‌های تجاری و پاساژها در زمینه اجرای طرح مطلوب بوده است، افزود: با هر اصنافی که رعایت نکنند قاطعانه برخورد می‌شود.

سردار مفخمی با اظهار این که همراهی مجتمع‌های بزرگ و رفاهی نیز در اجرای طرح رعایت عفاف و حجاب مطلوب است، افزود: دنبال آن نیستیم که شمار دستگیری‌ها را افزایش دهیم بلکه در پی آن هستیم که حتی تذکر نیز نداشته باشیم.

فرمانده انتظامی مازندران شرایط استان مازندران را نسبت به سایر مناطق کشور به دلیل مسافرخیزی متفاوت دانست و گفت: پلیس فعال در استان نیز ادبیات تعامل و همکاری با مردم و گردشگران را به خوبی می‌داند.

وی با عنوان این که تعداد پرونده‌های تشکیل شده برای متخلفان و هنجارشکنان در طرح نور بسیار اندک و معدود بوده است، گفت: کمتر از ۱۰ درصد منجر به تشکیل پرونده قضائی شده است.

سردار مفخمی هدف اجرای طرح نور را حضور فیزیکی همکاران در معابر، خیابان‌ها و تفرجگاه‌ها و دیگر مناطق بوده است، گفت: در مازندران شاهد اقبال عمومی و استقبال از سوی مردم برای اجرای طرح بودیم.

فرمانده انتظامی مازندران با تاکید بر این که اجرای طرح نور مطالبه مردمی به شمار می‌رود، گفت: این مسأله افتخاری است که مردم مازندران آن رو مطالبه و دنبال می‌کنند.

وی یادآور شد: بانوان مکشفه در خودروها نیز در راستای این طرح شناسایی و برخورد قانونی با آنان صورت می‌گیرد.

کد خبر 6087237

دیگر خبرها

  • اجرای طرح نور در جامعه دینی نور امید ایجاد کرده است
  • اجرای طرح نور امید‌هایی را در جامعه دینی ایجاد کرده است
  • اجرای طرح نور امید‌هایی در جامعه دینی ایجاد کرده است
  • اجرای اعمال محدودیت‌های ترافیکی در محورهای مواصلاتی مازندران
  • پیگیری اجرانشدن طرح آسفالت جاده ارتباطی فاریاب مسجد آرپناه لالی+فیلم
  • اصلاح احکام رتبه بندی ۱۰۰ معلم بازنشسته سال‌های ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۲
  • اجرای اقدام عملی برای رفع چالش‌های پیش‌روی توسعه اقتصادی مازندران
  • اجرای طرح ایمن‌سازی مدارس حاشیه راه‌های مازندران
  • اجرای طرح نظارت بر بازار لاستیک خودرو در مازندران
  • استقبال مازندرانی ها از طرح « نور» مطلوب است/ دستگیری تعداد اندک