Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان سید جواد تکیه مدیر اجرایی آستان مقدس حضرت محمد هلال بن علی (ع) گفت، بنا بر فصلنامه منتشر شده از سوی کتابخانه آیت الله مرعشی نجفی، ۳۵۷ نسخه خطی در کتابخانه آستان مقدس حضرت هلال بن علی (ع) موجود است.

سید جواد تکیه تاکید کرد: در این فصلنامه آمده است؛ در کتابخانه آستان مقدس حضرت محمد هلال بن علی (ع)، در حدود ۳۵۷ نسخه خطی موجود است که بسیاری از آنان بسیار نفیس و با ارزش هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!




او گفت: بخشی از فصلنامه میراث شهاب منتشر شده‌ی کتابخانه آیت الله مرعشی نجفی یعنی در حدود ۲۰ صفحه، به توضیح در مورد نسخه‌های خطی واقع در کتابخانه آستان مقدس امام زاده محمد هلال بن علی (ع) در شهرستان آران و بیدگل، می‌پردازد.

مدیر اجرایی حرم مطهر حضدت محمد هلال بن علی (ع) افزود: در بخش‌هایی از این فصلنامه، ۱۳ نسخه خطی نفیس کتابخانه به گونه‌ای معرفی می‌شود که در خلال آن، دیگر نسخه‌های نفیس آن کتاب‌ها که در کتابخانه‌های دیگر هم موجود هست به دیگران شناسانده می‌شود.

تکیه خاطر نشان ساخت: الخلاف شیخ طوسی (قرن ۶)، ایضاح الفوائد فخرالمحققین، مهج الدعوات ابن طاووس (سده ۸) و ارشاد الاذهان علامه حلی (۸۰۴ ق)، از جمله نسخه‌های نفیس کتابخانه آستان مقدس حضرت محمد هلال بن علی (ع) می‌باشد.


او گفت، همچنین، در این فصلنامه، چهار نفر از فهرست نگارانی که در معرفی نسخه‌های خطی شهرستان آران و بیدگل، تلاش نمودند معرفی می‌شوند.

مدیر اجرایی آستان مقدس حضرت محمد هلال بن علی (ع) در پایان افزود: در بخش‌های دیگری از این فصلنامه، معیار‌های نفیس بودن نسخ خطی توضیح داده می‌شود.


شایان ذکر است؛ فصلنامه میراث شهاب، به عنوان یک فصلنامه تخصصی کتابشناسی و نسخه شناسی اسلامی با شماره ۹۶ در تابستان ۹۸ به چاپ رسیده است.     انتهای پیام/ش

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: هلال بن علی آستان مقدس حضرت محمد هلال بن علی کتابخانه آستان مقدس نسخه خطی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۴۴۸۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجالس شهدا میدان مقدس و اطهر حضرت فاطمه(س) است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، مراسم یادواره شهدای گمنام به مناسبت سالگرد تدفین پنج شهید گمنام در دانشگاه آزاد اسلامی واحد امیدیه برگزار شد.

این آیین به منظور گرامیداشت یاد و خاطره شهدای والا مقام و تجدیدمیثاق با آرمان‌های والای آنان، در جوار یادمان این شهدا با حضور استادان، کارکنان، دانشجویان و جمعی از مسئولان شهرستان در محوطه دانشگاه برگزار شد.

در این مراسم سخنرانان به تبیین مقام شامخ شهدا و ایثارگری‌های آنان در راه حفظ و حراست از نظام مقدس جمهوری اسلامی پرداختند.

رزمنده هشت سال دفاع مقدس در این مراسم گفت: هرکجا مجالس شهدا برگزار می‌شود یقین بدانید میدان مقدس و اطهر فاطمه زهرا(س) خواهد بود.

فرهاد بابلی با بیان اینکه اخلاص یکی از ویژگی‌های شهداست، بیان کرد: اگر علم و دانش وجود داشته باشد، اما اخلاص در عمل نباشد، کمترین فایده را دارد و این اخلاص ویژگی شهیدان بود.

وی، جنگ تحمیلی را بزرگ‌ترین راهکار استکبار جهانی علیه انقلاب اسلامی عنوان کرد و افزود: در آن مقطع زمانی شرق و غرب عالم دست به دست هم داده و صدام را کاملاً تجهیز کردند تا به کشور ما حمله کنند.

رزمنده هشت سال دفاع مقدس گفت: هدف استکبار از تمام این اقدامات اول شکست انقلاب اسلامی و جلوگیری از رشد انقلاب اسلامی بود، البته اهداف دیگری مانند از بین بردن تمامیت ارضی ایران هم داشتند و مرز‌های دریایی و خاکی ما را مورد هجمه قرار دادند، اما هرگز نتوانستند ذره‌ای از این خاک را تصاحب کنند.

در پایان این مراسم که به همت بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد امیدیه برگزار شد با اهدای گل و عطر افشانی مزار پنج شهید آرمیده در این یادمان بار دیگر یاد و خاطره این عزیزان گرامی داشته شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ارسال سند محتوایی ۲۰ برنامه‌ آستان قدس رضوی برای عتبات
  • شهر قم غرق در عزا و ماتم شهادت رئیس مذهب جعفری+ فیلم و عکس
  • واکنش قاضی‌عسکر به اتفاقات دانشگاه‌های آمریکا
  • شهر مقدس قم، سوگوار شهادت امام صادق (ع)
  • شهر مقدس قم، سوگوار شهادت امام صادق (ع) 
  • ببینید | لحظات دیدنی از مراسم تدفین دو شهید گمنام در آستان مقدس مسجد جمکران
  • موزه آستان قدس رضوی نفائسی مرتبط با امام صادق(ع) در خود دارد /به جامانده از صادق آل محمد(ع)
  • مجالس شهدا میدان مقدس و اطهر حضرت فاطمه(س) است
  • وداع با پیکر ۲ شهید گمنام در حرم حضرت معصومه(س)
  • جزئیات تشییع پیکر شهدای تازه تفحص شده اصفهانی