Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-05-03@04:50:06 GMT

نخستین ناو جنگی تاریخی در بوشهر مرمت می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۴۴۹۸۴

به گزارش ایلنا، نصرالله ابراهیمی گفت:  کشتی پرسپولیس که معماران بوشهری از آن به نام پاچم پولیس یاد می‌کنند سال‌ها در ساحل عباسک به گل نشسته بود که در آبان 85 با همت غواصان  بقایای آن از زیر آب خارج  و به محوطه موزه دریا و دریا نوردی خلیج فارس منتقل شد.

ابراهیمی افزود: این کشتی در سال 1262  هجری شمسی در بندر برمن هاون آلمان ساخته شد و در آن زمان می توانست با سرعت 10 گره دریایی، دریا نوردی کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: قدمت این کشتی به دوران قاجار باز می‌گردد و بدنه‌ای با پوشش زره فولادی دارد و در زمان استفاده مجهز به چهار توپ کروپ هفتاد میلیمتری، دو توپ برنجی و چهار تفنگ مازر با دیگر مهمات بوده است.

ابراهیمی به ارزش این اثر تاریخی اشاره کرد و افزود: بنابر اهمیت موضوع، پرونده مستند نگاری کشتی در حال جمع آوری است و تلاش می‌شود امسال به عنوان یک اثر تاریخی منقول در فهرست آثار ملی به ثبت برسد.

وی گفت: با توجه به قرار گرفتن کشتی در محوطه موزه منطقه‌ای خلیج فارس تلاش خواهیم کرد در سال جاری مرمت و ساماندهی برای حفاظت کشتی انجام شود و از تخریب بیشتر این اثر ارزشمند تاریخی جلوگیری شود.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: ایران پرسپولیس کشتی گردشگری و صنایع دستی نیروی دریایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۴۴۹۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز نخستین مرحله اردوی آمادگی تیم ملی فوتبال هفت نفره از پانزدهم اردیبهشت


به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما، نخستین مرحله اردوی آمادگی تیم ملی فوتبال هفت نفره، پانزدهم تا بیست و چهارم اردیبهشت برگزار می‌شود.

گروه نخست: از پانزدهم تا هجدهم اردیبهشت
وحید نواب، امیرحسین قربانی (مازندران)، شمس‌الدین شهبازی، امیر نظری (کرمانشاه)، امیرمهدی رحیم‌آبادی، ایمان گل‌شاهین، رضا امینی‌زاده (کرمان)، مهدی شکوهی، مرتضی جمالی (قم)، احسان غلامحسین‌پور، بهنام آرندی، رضا خادمی (فارس)، مرتضی انیسی (تهران)، محسن کولیوند، محمد نادری (لرستان)، هادی خوش‌اقبال (خراسان‌رضوی)، رسول صحرایی (خراسان‌شمالی)، حسین خلیلی (بوشهر)

گروه دوم: از هجدهم تا بیست و یکم اردیبهشت ماه
حسن صفری، حسین تیزبر (بوشهر)، مسلم مهرابیان، حسین شجاعی (کرمان)، احسان غلامحسین‌پور، آرمان قنبری (فارس)، مجتبی حسینی، حامد بابائیان (قم)، امین رضایی، مرتضی پایا (مازندران)، امیر فرجی، روح‌اله دهقان، امیر تلخابی (مرکزی)، یونس حسنی، بهروز شاه‌محمدی، میثم بهمنی، میثم محمدی (زنجان)، حمیدرضا عزیزی (تهران)

گروه سوم: از بیست و یکم و بیست و چهارم اردیبهشت ماه
یاسر رستمی، حسین نوروزی، کمیل علیزاده (مازندران)، مسعود ژولیده (کرمانشاه)، عبدالرضا کریم‌زاده، محمدجواد عالی‌زاده (بوشهر)، عباس ترابی، محسن مختاری (مرکزی)، سجاد آتش‌سقا (خراسان‌رضوی)، رضا سلجوقی (خراسان‌شمالی)، مسلم اکبری (تهران)، علیرضا مددی‌زاده، ابوالفضل سلطانی (کرمان)، سعید جهانی (زنجان)، سجاد نوری‌خواه (قم)، محمدعلی موسوی، ابراهیم قائدی، میلاد محمدی (خوزستان)، رضا رحیمی، عرفان گلچین (فارس)

کادر فنی:
سرمربی: علیرضا رعدی
مربی: علیرضا طارمی
مدیر تیم ملی: فرهاد نفرزاده
سرپرست: ابوالفضل رشیدی

دیگر خبرها

  • مرمت بانیه تاریخی استان مرکزی شتاب می‌گیرد
  • آغاز نخستین مرحله اردوی آمادگی تیم ملی فوتبال هفت نفره از پانزدهم اردیبهشت
  • بافت زنده، ارزشمندوتاریخی شهرندوشن مرمت وبازسازی می‌شود
  • هدف قرار گرفتن کشتی «سیکلادیس»با پهپاد «شهاب» نیروهای یمنی+ فیلم
  • مرزبانی باید به سیستم‌های رصد و پایش الکترونیک دریا مجهز باشد
  • تقویت مرزبانی سبب گستردگی توسعه و پیشرفت همه جانبه جامعه می‌شود
  • حفاظت از خانه‌های تاریخی آذربایجان‌غربی در اولویت است
  • تقویت مرزبانی سبب گستردگی توسعه جامعه می‌شود
  • خانه آصف اردبیل برای مرمت به بخش خصوصی واگذار می‌شود
  • تخریب آثار تاریخی در باران شدید کرمان؛ قسمت اسلامی قلعه نرماشیر ریخت