Web Analytics Made Easy - Statcounter

سیده فاطمه ذوالقدر  در خصوص جلسه مشترک کمیته هنر و رسانه کمیسیون فرهنگی با برخی از مقامات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره خسارات ناشی از شیوع کرونا ویروس به شاغلان بخش فرهنگ  و هنر گفت: این جلسه با حضور معاون حقوقی امور مجلس و استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و معاون توسعه و منابع این وزارت خانه برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  در این جلسه  به موضوع  خسارت ناشی از شیوع ویروس کرونا بر اصحاب فرهنگ و هنر پرداختیم. وزارت فرهنگ تاکید دارد  که خسارات وارده به این قشر جبران شود و حمایت لازم از آنها به عمل آید.

وی افزود: نزدیک هزار میلیارد در این دو ماه  اسفند و فروردین به این افراد خسارت وارد شده است. مقرر شد در حوزه بیمه و وام برای این عزیزان اقدامات لازم با مدت تنفس کافی در نظر گرفته بشود؛ چرا که این افراد خیلی ضرر کردند. در این جلسه لادن حیدری معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت که در حال انتشار فراخوانی هستند تا افراد متضرر در این عرصه بتواند برای دریافت تسیهلات ۱۲ درصدی و معرفی به مراکز  ذی‌ربط اقدام نمایند. همچنین در این جلسه آقای مازنی اشاره کرد که لازم است وزارت خانه فرهنگ و ارشاد اسلامی در زمینه جبران خسارت‌های وارده به اهالی فرهنگ و هنر گام اساسی بردارد و تاکید کرد که با حفظ کرامت این عزیزان به فکر تامین معاش و رفع مایحتاج اولیه‌شان باشیم؛خانم سیاوشی نیز با اشاره به درخواست فعالان بخش فرهنگ و هنر از دولت برای یاری رساندن به آنها با اعمال تخفیف‌های نظیر عدم دریافت مالیات ارزش افزوده ، اختصاص یارانه بیشتر و اختصاص وام‌های کم بهره با دوره بازپرداخت طولانی مدت  گفت که کمیسیون فرهنگی و مجلس آمادگی همراهی با این افراد در راستای کاستن هر چه بیشتر از عوارض اقتصادی ناشی از شیوع کرونا را دارند.همچنین مقرر شد  که در هفته آینده برخی از اعضای کمیسیون فرهنگی و اصحاب رسانه با حضور آقای جهانگیری معاون اول رئیس جمهور به بررسی مشکلات در این حوزه بپردازند.

 

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: رسانه فرهنگ و ارشاد اسلامی ویروس معاون وزارت فرهنگ و ارشاد فرهنگ و هنر وزارت فرهنگ تنفس وزارت فرهنگ و ارشاد دولت مالیات یارانه اصحاب رسانه معاون اول رئیس جمهور مشکلات فرهنگ و هنر مجلس شورای اسلامی معاون وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ویروس فرهنگ و ارشاد اسلامی وزارت فرهنگ فرهنگ و هنر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۴۵۰۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتخاب عاطفه خادمی به عنوان دبیر جدید شورای فرهنگ عمومی کشور

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با ابلاغ رئیس‌جمهور و رئیس شورای‌عالی انقلاب فرهنگی، در حکمی عاطفه خادمی را به عنوان دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور منصوب کرد.

انتخاب عاطفه خادمی، بر اساس ماده واحده تأیید انتخاب دبیر شورای فرهنگ عمومی در جلسه اسفند سال گذشته شورای عالی انقلاب فرهنگی و نیز بر اساس مصوبه بهمن ۱۴۰۲ شورای معین این شورا به پیشنهاد وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به تصویب رسید.

پیش از این سید مجید امامی دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور بود.

دیگر خبرها

  • مردمی شدن فرهنگ در اولویت کار وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی است
  • تعامل هنرمندان استان یزد با شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر
  • اجرای ۱۰۰۰ میلیارد پروژه عمرانی در روستاهای یزد
  • وزیر فرهنگ و ارشاد با همتای آذربایجانی خود دیدار کرد
  • جوابیه وزارت فرهنگ و ارشاد به عصر ایران: مُهر وزارت چهار روزه ساخته شد
  • خسارت ۱۰۰۰ میلیاردی بارش‌های اخیر به بخش کشاورزی جنوب کرمان
  • سرپرست جدید اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دورود منصوب شد
  • دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور تغییر کرد
  • دبیر شورای فرهنگ عمومی تغییر کرد
  • انتخاب عاطفه خادمی به عنوان دبیر جدید شورای فرهنگ عمومی کشور