Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان البرز گفت: به همت تلاش ماماها و کادر درمانی ۵۱ مادر باردار مبتلا به کرونا و ۶۸۴ مورد مشکوک تحت پیگیری ، مراقبت و درمان قرار گرفتند.

به گزارش خبرگزاری برنا استان البرز، دکترحسین کریم اظهار کرد : نقش بی بدیل و موثر زنان در جامعه بر کسی پوشیده نیست و ماما مهمترین و ضروری ترین عنصر و عامل در حفظ و ارتقای سلامت زنان در  جامعه هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
وی افزود : سال 2020 از سوی سازمان بهداشت جهانی بعنوان سال حمایت و پشتیبانی از پرستاران و ماماها نامیده شده است  که  در این سال سازمان جهانی بهداشت در نظر دارد تا نقش حیاتی پرستاران و ماماها در تامین سلامت در سراسرجهان را برجسته نماید و خواستار تقویت نیروهای پرستار و ماما شود. رییس دانشگاه علوم پزشکی البرز با بیان اینکه در کشور ما با توجه به نقش کلیدی ماماها که جزء اولین گروه بهداشتی و درمانی بودند که در طرح پزشک خانواده بکار گرفته شدند تصریح کرد :  ماماها  همچون سایر کادر درمانی  در تمامی بحرانها حضور مثبت و مداوم داشته اند به ویژه در مقابله با کرونا در خط مقدم مبارزه فداکارانه ایثار کردند.  رییس دانشگاه اظهار داشت : به همت ماماهای فداکار در بخش های بهداشت و درمان  36 مادر باردار مبتلا به کرونا در مراکز درمانی بستری و 15 مادر مبتلا  تحت قرنطینه خانگی مراقبت و بهبود یافتند. وی افزود : 684 مادر باردار مشکوک به کرونا  در سطح استان تحت درمان ، پیگیری و مراقبت توسط کادر مامایی قرار گرفتند که خوشبختانه همگی بهبود یافتند و سلامتی خود را بدست آوردند.  وی ادامه داد : ماماها هم مانند  سایر تیمهای درمان از بیماری کرونا در امان نبودند و در مجموع در سطح استان تعداد 16 ماما به کرونا مبتلا شدند  که خوشبختانه حال آنها رو به بهبود است. رییس دانشگاه علوم پزشکی استان البرز عنوان کرد :  در بخش درمان بالغ بر 410 ماما  و در بخش بهداشت  536 ماما و بیش از 384 ماما در  دفتر کار  و 4 مرکز مشاوره ارائه خدمات مامایی در استان فعالیت دارند.  دکتر کریم اظهار کرد: شاخص زایمان طبیعی در استان 45درصد است و انتظار ما این است تا پایان سال آتی افزایش یابد. وی افزود: در شاخص سزارین نخست زا تقریبا معادل هدف گذاری تعیین شده از سوی وزارت بهداشت حرکت کرده ایم و با شاخص 41.10درصد طبق پایش و نظارت و عملکرد کلی استان  موفق عمل نموده  و در سالهای اخیر سه بار رتبه برتری کشوری در حوزه ی مامایی را کسب کرده ایم.  

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: زایمان طبیعی علوم پزشکی البرز رییس دانشگاه مادر باردار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۴۵۳۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراسم تودیع و معارفه مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان سیریک

طی این مراسم که با حضور دکتر عبدالجبار ذاکری معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان برگزار شد، از دکتر مجتبی مهترپور به پاس ۱۶ ماه حضور در شبکه بهداشت و درمان شهرستان سیریک تقدیر و دکتر محمد رزانی به عنوان سرپرست جدید این مرکز معرفی شد.

در پایان با اهدای لوح یادبود از طرف معاون بهداشتی دانشگاه، از زحمات دکتر مهترپور تجلیل و ابلاغ دکتر رزانی بعنوان رئیس جدید شبکه بهداشت به وی تقدیم گردید.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • گیاه جوانی در طب سنتی هند
  • قتل دختر اصفهانی مبتلا به اتیسم به دست مادرش
  • مراسم تودیع و معارفه مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان سیریک
  • شانس درمان کودکان مبتلا به سرطان در ایران ۷۰ درصد است
  • روز ماما در سال ۱۴۰۳ چه روزیه + تاریخ، معرفی رشته مامایی و بازار کار
  • لوسمی رایج‌ترین سرطان کودکان/ ۶۵ تا ۷۰ درصد کودکان مبتلا به سرطان در ایران درمان می‌شوند
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • مراجعه گربه‌ باردار به یک مرکز بهداشت برای زایمان (فیلم)
  • ۷میلیون ایرانی مبتلا به دیابت؛ زخم‌های دیابت، از سرطان کشنده‌تر است
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد