Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدرضا میر سخنگوی سازمان حفظ نباتات در گفت‌وگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره آخرین وضعیت مبارزه علیه آفت ملخ صحرایی اظهار کرد: بنابر آخرین آمار در سطحی معادل ۱۶۴ هزار و ۴۳۲ هکتار در ۷ استان جنوبی مبارزه شیمیایی علیه آفت ملخ صحرایی صورت گرفته است.

او افزود: طبق آخرین آمار در استان سیستان و بلوچستان در ۶۳ هزار و ۲۴۵ هکتار، هرمزگان ۴۳ هزار و ۴۹ هکتار، بوشهر ۲۵ هزار و ۳۸۰ هکتار، فارس ۱۶ هزار و ۳۵۰ هکتار، خوزستان ۶ هزار و ۱۷ هکتار، جنوب کرمان ۴ هزار و ۴۹۰ هکتار و خراسان جنوبی ۲ هزار و ۶۹ هکتار مبارزه علیه آفت ملخ صحرایی صورت گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید: سطح مبارزه علیه آفت ملخ صحرایی از ۱۴۸ هزار هکتار گذشت؛ ورود دسته جات جدید ملخ صحرایی به کشور 

میر در ادامه از ورود حجم گسترده آفت ملخ صحرایی خبر داد و گفت: بنابر پیش بینی‌های سازمان فائو، حجم گسترده‌ای از آفت ملخ صحرایی از حوزه خلیج‌فارس همچون عربستان سعودی، امارات متحده عربی، عمان و کویت طی هفته‌های گذشته وارد استان‌های جنوبی کشور شده است و همواره این روند طی روز‌های آتی ادامه خواهد داشت.

او با اشاره به اینکه تاکنون گزارشی از خسارت آفت ملخ صحرایی نداشته‌ایم، بیان کرد: با ورود دسته جات جدید ملخ صحرایی تلاشمان بر آن است که همانند سال گذشته خسارتی نداشته باشیم.

میر با بیان اینکه احتمال خسارت آفت خطرناک ملخ صحرایی به مزارع و باغات وجود ندارد، گفت: تاکنون با ورود دسته جات بزرگ و متراکم احتمال ورود خسارت به باغات و مزارع وجود دارد، اما همواره تلاشمان بر این است که اجازه ندهیم خسارتی وارد شود و حال اینکه مشخص نیست چه اتفاقاتی در روز‌های آینده بیفتد و نمی‌توان ۱۰۰ درصد پیش بینی کرد.

سخنگوی سازمان حفظ نباتات با اشاره به اینکه کمبودی در تامین آفت کش و سموم مورد نیاز علیه آفت ملخ صحرایی وجود ندارد، اظهار کرد: با وجود ورود دسته جات میلیاردی ملخ طی روز‌های آتی به کشور، امکانات مورد نیاز و هماهنگی‌های لازم با بخش‌های مختلف صورت گرفته است که امیدواریم همانند سال گذشته با مبارزه مطلوب علیه آفت خسارتی به باغات و مزارع وارد نشود.

میر با اشاره به اینکه حجم و تراکم آفت ملخ صحرایی چند برابر سال گذشته است، افزود: امسال ورود دسته جات ملخ صحرایی به کشور بالای یک‌ میلیارد است که با این وجود پیش‌بینی می‌شود که سطح مبارزه علیه این آفت به بالای یک میلیون هکتار برسد.

کم کاری کشور‌های عربی در خصوص مبارزه با آفت ملخ صحرایی

میر درباره آخرین وضعیت تخصیص اعتبار به آفت ملخ صحرایی گفت: بنابر مکاتبات صورت گرفته سال گذشته ۲۰ میلیارد تومان اعتبار به مبارزه علیه آفت ملخ صحرایی اختصاص یافت و قرار است ۶۵ میلیارد تومان ما بقی در فاز دیگر پرداخت شود.

این مقام‌مسئول ادامه داد: سازمان حفظ نباتات در خصوص مبارزه علیه آفت صحرایی  از لحاظ کمبود اعتبار مشکلی ندارد.

او با انتقاد از کم کاری کشور‌های عربی در خصوص مبارزه با آفت ملخ صحرایی گفت: کشور‌های عربی همانند سال گذشته به سبب آنکه کشاورزی چندانی در منطقه ندارند، نسبت به آفت ملخ صحرایی کوتاهی کرده‌اند که سازمان فائو هشدار‌های لازم را در این خصوص داده است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ملخ صحرایی آفت ملخ مبارزه با ملخ مبارزه علیه آفت ملخ صحرایی ورود دسته جات سال گذشته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۴۵۳۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور مسعود کیمیایی در اجرای نمایش «مرگ با طعم نسکافه»

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، بابک صحرایی پس از پایان اجرای شب اول، در صحبت‌هایی گفت: امشب اسطوره تکرار نشدنی فرهنگ و هنر ما در اینجا حضور دارد. بزرگمردی که سینمای حقیقی را در ایران پایه‌گزاری کرد و بیشتر از ۵۰ سال است که روی بلندترین قله هنر ایران ایستاده است. تاریخ فرهنگ و هنر ایران تا همیشه مدیون ایشان خواهد بود. افتخار این را داریم که امشب نمایش خود را به استاد مسعود کیمیایی تقدیم کنیم.

او افزود: علاوه بر آقای کیمیایی، امروز میزبان جناب مجید مظفری هستیم. او بازیگری است که من از نوجوانی طرفدارش بودم. همچنین از حضور جناب جواد طوسی(منتقد سینما) و رحیم نوه‌سی(نقاش) نیز تشکر می‌کنم.

کارگردان نمایش «مرگ با طعم نسکافه» در ادامه صحبت‌هایش، از همه عواملی که در شکل‌گیری این نمایش او را یاری رسانده‌اند، تشکر کرد.

«مرگ با طعم نسکافه»، نمایشی ۶ پرده‌ای است که با استفاده از کلید واژه‌های مهم زندگی به روایتِ برش‌های دراماتیک در زمان حال، دهه سی و صد سال گذشته می‌پردازد. از نکات جالب توجه این اجرا، حضور پررنگ موسیقی است.

بهنام شرفی، نیکی مظفری، گل ناز عباسی، بهراد محمدی، روشنک رضایی مهر و بابک صحرایی بازیگرانی هستند که در این اثر به ایفای نقش می‌پردازند.همچنین محمدرضا عیوضی و مسعود امامی به عنوان خواننده - بازیگر در این اجرا حضور دارند.

از دیگر عوامل این اثر می‌توان به مجری طرح: نازنین صحرایی، طراح صحنه و لباس: منیره ملکی، طراح گریم: مهتاب حسنی، طراح حرکت: مهرگان بذرافشان، بازیگران فرم: مهرگان بذرافشان، روشنک رضایی‌مهر، حدیث محمودوف، ملینا مشایخ، آویسا شریفی، موسیقی متن: ستار اورکی، سرپرست موسیقی زنده: امیر مهراد، آهنگساز قطعات باکلام: حامی، علی موثقی، امیرعباس حسن زاده، تنظیم کننده قطعات باکلام: حامی، علی موثقی، امیر مهراد، نوازندگان: صادق نورانی، محمدرضا بختیاری، فرناز ساحری و روزبه سیاه منصوری، دستیار کارگردان: شهرزاد پورفرد، عکاس و طراح پوستر: کیارش کاویان و مدیر روابط عمومی و مشاور رسانه‌ای: حامد قریب اشاره کرد.

عکس ها از نیلوفر دهباشی

۲۲۰

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1903417

دیگر خبرها

  • بلژیک ورود صهیونیست‌های افراطی را ممنوع می‌کند
  • حضور مسعود کیمیایی در اجرای نمایش «مرگ با طعم نسکافه»
  • انصراف قالیباف از نمایندگی مجلس جدی است؟ /برنامه ریزی ۵ ساله برای ورود به انتخابات ۱۴۰۸ /دولت رئیسی علیه قالیباف دست به کار شد
  • مبارزه با سوسک خرما در ۷۰ هکتار از نخلستان‌ها
  • کارگروه چابک و اثرگذار برای کاهش نرخ بیکاری
  • سمپاشی مزارع گندم ارومیه علیه سن غلات و علفهای هرز
  • سمپاشی ۱۸۱۶ هکتار از مزارع ارومیه بر علیه آفت سن غلات
  • آیت‌الله حسینی همدانی: هنوز سران بعضی کشورها که باید در خط مقدم مبارزه با اسرائیل باشند خوابند/ دانشجویان باطن حقوق بشر آمریکایی را نمایان کردند/ هیچ‌کدام از رسانه‌هایشان نمی‌توانند برخورد پلیس را عادی جلوه دهند
  • رفع تصرف بیش از ۲۱۰۰ هکتار اراضی ملی و منابع طبیعی، در سال ۱۴۰۲ با ورود دستگاه قضایی آذربایجان غربی
  • حماس و حزب الله بدون غافلگیری هم بجنگند کابینه از هم می‌پاشد