Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-02@23:29:15 GMT

آغاز پیک جدید کرونا در کرمانشاه/ گرما جلودار این ویروس نیست

تاریخ انتشار: ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۴۵۷۶۳

آغاز پیک جدید کرونا در کرمانشاه/ گرما جلودار این ویروس نیست

بنابر اطلاعات ارائه شده از سوی وزارت بهداشت، کرمانشاه وارد پیک جدید شیوع ویروس کرونا شده است. پیش از این تصور می شد که با گرم شدن هوا، شیوع این ویروس کاهش پیدا می کند.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، براساس آخرین بررسی‌های صورت گرفته درباره بیماری کووید ۱۹ در کشور تا روز ۱۴ اردیبهشت که از سوی کمیته اپیدمیولوژی وزارت بهداشت منتشر شد، هرچند روند کشوری کرونا در چند روز اخیر نزولی بوده، اما گزارش‌ها حاکی از آن است که روند صعودی یا شروع پیک در ۱۵ استان کشور مشاهده می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنابر اعلام کمیته اپیدمیولوژی وزارت بهداشت منتشر شده در پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت، روند صعودی یا شروع پیک در ۱۵ استان (قم، لرستان، ایلام، گیلان، گلستان، خراسان رضوی، کهگیلویه و بویراحمد، خوزستان، هرمزگان، کرمان، یزد، اصفهان، زنجان، چهارمحال و بختیاری و کرمانشاه) مشاهده می‌شود. 

 

پیش از این تصور می شد که در ایام تابستان، شیوع این ویروس کاهش پیدا می‌کند. دکتر «دکتر وزیری» رییس بیمارستان گلستان کرمانشاه در این باره به فارس، گفت: گرم شدن دمای هوا به طور معمول فراوانی عفونت‌های تنفسی حاد و ویروسی را کاهش می‌دهد؛ ولی در مدل سازی‌هایی که انجام شده دیده‌اند که این ویروس کووید ۱۹ حتی در درجه حرارت ۴۷ درجه سانتیگراد هم می‌تواند از یک فرد بیمار به فرد مستعد انتقال پیدا کند!

وی افزود: بنابراین نوسانات ناشی از گرم شدن هوا را خواهیم داشت؛ یعنی احتمالا در یک دوره‌ای امکان دارد در ابتدای امر کمتر شدن این بیماری را بر اثر گرمای هوا شاهد باشیم و ببینیم که به یک حد ثابتی رسیده ولی اگر این گرم شدن منجر به حضور در مناطق محدود جغرافیایی شود و ایجاد اجتماع و ازدحام کند طبیعتا ویروس هیچ مانعی برای ابتلای افراد به واسطه صرفا گرم شدن ندارد.

رئیس بیمارستان گلستان با بیان اینکه این ویروس مقاومت زیادی دارد، اضافه کرد: نباید این خوشبینی را داشت که گرم شدن دمای هوا منجر به متوقف شدن زنجیره انتقال شود و می‌تواند حتی برعکس هم عمل کند؛ یعنی افراد در محیط‌های گرم در کنار هم قرار بگیرند و به دلایل متعددی فاصله امن ۱.۵ تا ۲ متر را رعایت نکنند و از انتقال ویروس آزرده شوند و طبیعتا بیماری را منتقل کنند.

انتهای پیام/ح

منبع: فارس

کلیدواژه: وزارت بهداشت کرمانشاه ویروس اطلاعات وزارت بهداشت گرم شدن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۴۵۷۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز فعالیت تبلیغاتی نامزد‌های دور دوم انتخابات مجلس در کرمانشاه از امروز

محمدرضا آمویی فرماندار کرمانشاه با بیان اینکه دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه کرمانشاه برای تعیین دو کرسی باقی مانده به مرحله دوم کشیده شده، گفت : در این حوزه انتخابیه چهار داوطلب با هم رقابت می‌کنند.

فرماندار کرمانشاه ادامه داد: این چهار داوطلب انتخابات مجلس شورای اسلامی به ترتیب حروف الفبا، آقایان جهانبخش امینی با کد انتخاباتی ۱۱، ابراهیم رحیمی زنگنه با کد انتخاباتی ۲۲، فضل الله رنجبر با کد انتخاباتی ۳۳ و عبدالرضا مصری با کد انتخاباتی ۴۴ هستند.

وی افزود: از ساعت صفر بامداد روز پنجشنبه، سیزدهم اردیبهشت ماه، مهلت تبلیغات این چهار نامزد انتخابات شروع خواهد شد و به مدت یک هفته و تا ۲۴ ساعت قبل از فرایند رای گیری ادامه دارد و شهروندان می‌توانند از این فرصت برای انتخاب نماینده‌ای شایسته حداکثر استفاده را داشته باشند. 

فرماندار کرمانشاه با اشاره به برگزاری انتخابات در حوزه انتخابیه کرمانشاه همزمان با دیگر حوزه‌هایی که انتخابات در آنها به دور دوم کشیده شده در روز جمعه ۲۱ اردیبهشت، گفت: فرایند رای‌گیری از ساعت هشت صبح روز جمعه آغاز می‌شود و به مدت ۱۰ ساعت ادامه دارد و در صورت نیاز این زمان تمدید خواهد شد.

آمویی با بیان اینکه انتخابات این دوره در کرمانشاه به صورت الکترونیکی است، افزود: روز رای گیری دستگاه‌های اخذ رای مکانیزه در شعب مستقر می‌شود و شهروندان می‌توانند به سهولت رای خود را ثبت کنند. 

وی یادآور شد: کلیپ‌های آموزشی چگونگی شرکت در انتخابات الکترونیکی تولید و در شبکه‌های مجازی پخش شده تا مردم نحوه کار کردن با دستگاه‌های مکانیزه را فرا بگیرند.

فرماندار کرمانشاه گفت: امیدواریم در دور دوم انتخابات نیز همچون مرحله اول شاهد حضور پرشور مردم متعهد و غیور کرمانشاه در صحنه انتخابات مجلس باشیم.

شهرستان کرمانشاه سه کرسی در مجلس شورای اسلامی دارد که در دور اول انتخابات محمد رشیدی با کسب حد نصاب آراء به عنوان منتخب مردم به مجلس شورای اسلامی راه پیدا کرد و برای دو کرسی باقی مانده در دور دوم انتخابات چهار کاندیدا که بیشترین آراء را کسب کرده بودند، رقابت خواهند داشت. 

به گفته رئیس ستاد انتخابات استان کرمانشاه، ۶۴۵ شعبه اخذ رأی برای دور دوم انتخابات در کرمانشاه در نظر گرفته شده است .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • آغاز فعالیت تبلیغاتی نامزد‌های دور دوم انتخابات مجلس در کرمانشاه از امروز
  • ساماندهی اتباع مجاز در کرمانشاه
  • ادامه موج گسترده مهاجرت پرستاران به کشور‌های خلیج فارس / در عمان حقوق یک پرستار ۶ برابر ایران است
  • موج بالای مهاجرت پرستاران؛ عمانی‌ها ۶ برابر ایران حقوق می‌دهند | مقاومت عجیب با وجود کمبود پرستار!
  • موج مهاجرت پرستاران؛ عمان ۶ برابر ایران حقوق می‌دهد
  • آغاز اردوی تیم ملی سپک تاکرای بانوان در کرمانشاه
  • مبارزه با موش‌های پایتخت در آستانه فصل گرما زودتر آغاز شود
  • موج مهاجرت پرستاران به کشور‌های خلیج فارس
  • کرونا ویروس چگونه با تغییرات آب و هوایی گسترش یافت؟
  • واکسیناسیون مؤثرترین مداخله بهداشتی برای ارتقای سلامت