Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@16:49:20 GMT

دکوراسیون کابینت آشپزخانه و قواعد مناسب رنگی آن

تاریخ انتشار: ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۴۶۱۰۶

دکوراسیون کابینت آشپزخانه و قواعد مناسب رنگی آن

به گزارش خبرگزاری مهر، طراحان بر این باورند که رنگ‌های گرم و خنثی و رنگ‌های شاد و روشن بهترین رنگ‌ها برای آشپزخانه به شمار می‌رود زیرا باعث می‌شود که اعضای خانواده در فضای آشپزخانه احساس راحتی کنند.

قواعد انتخاب رنگ کابینت مدرن و کابینت کلاسیک

قوانین انتخاب رنگ مناسب برای آشپزخانه این نکته را گوشزد می‌کند که رنگهای سرد و خنثی مثل خاکستری و طوسی و رنگ‌های تاریک و خنثی تمام رنگ‌های سرد مثل سبز و آبی مانع از ایجاد حس گرسنگی در افراد می‌شود بنابراین با استفاده از این رنگ در طراحی کابینت می‌توانید مانع از پرخوری افراد شویم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با توجه به این نکته می‌توان بیان کرد که رنگ مناسب آشپزخانه بهتر است با توجه به سلیقه و نیاز از افراد انتخاب شود مثلاً بیشتر افراد بر این باورند که رنگ سیاه برای آشپزخانه مناسب نیست اما با ترکیب ان با یک رنگ مخالف مثل سفید می‌توانید ترکیب بی نظیری را برای شما ایجاد کند.

استفاده از رنگ‌های گرم

استفاده از رنگ بندی و نورپردازی مناسب می‌توانی تمام رنگ‌های خنثی را به تعادل برسانید. بسیاری از افراد بر این باورند که رنگ‌های خنثی خواب اور و خسته کننده می‌باشد شما می‌توانید با اضافه کردن رنگ‌های شاد، رنگ‌های خنثی را به تعادل برسانید.

همچنین رنگ‌های یاسی، سبز، آبی و از این دسته‌ها فضای داخلی آشپزخانه خود را آرام بخش و خنک می‌کند.

استفاده از رنگ‌هایی با تناژ قرمز

شاید تعداد کمی از افراد انتخاب رنگ مناسب برای آشپزخانه به تناژ های قرمز بروند اما شما می‌توانید با اضافه کردن تناژهای قرمز در بازسازی و اجرای دکوراسیون به آشپز خانه تان روح و نشاط ببخشید.

آشپزخانه‌هایی که در آن از رنگ‌های تیره استفاده شده باشد مانند فضاهایی که دارای کابینت آشپزخانه مشکی می‌باشند اضافه کردن رنگ قرمز می‌تواند بر تیرگی محیط غلبه کند. البته استفاده نادرست از رنگ قرمز می‌تواند فضا را غیر قابل تحمل کند و باید درست و اصولی طراحی شود.

استفاده از رنگ قهوه‌ای برای طراحی آشپزخانه

این رنگ در دسته رنگ‌های زمینی قرار دارد و استفاده از آن در بازسازی و اجرای دکوراسیون داخلی آشپزخانه شما این حس را در افراد ایجاد می‌کند غذاهای سرو شده در فضای آشپزخانه ارگانیک می‌باشد. رنگ قهوه‌ای از آن دسته رنگ‌های خنثی می‌باشد که با رنگهای جذاب زیادی می‌توانید ست کنید.

اگر شما زیاد طرفدار رنگ قهوه‌ای نیست ولی می‌خواهید در آشپزخانه تان از آن استفاده کنید رنگ قهوه‌ای سوخته می‌تواند توجه شما را به خود جلب کند.

طراحی آشپزخانه به رنگ سفید

دکوراسیون‌های سفید رنگ بسیار منحصر به فرد و چشم‌نواز می‌باشند و در بیننده احساس پاکی و تمیزی را به وجود می‌آورد برخی از طراحان سبک‌های دکوراسیون داخلی مانند کریستوفر پیکاک به دلیل طراحی‌های آشپزخانه‌های تمام سفید بسیار معروف شده‌اند این نوع طراحی‌ها را به طور خلاصه باید این گونه توصیف کرد که فرض کنید شما در آشپزخانه‌ای قرار دارید که دارای دیوارهای سفید، سقف سفید، کابینت آشپزخانه سفید، کف و پیشخوان سفید و … می‌باشید این طراحی‌ها زیبای منحصر به فرد خاص خود را دارند. اگر همچین آشپزخانه‌ای به نظر شماست پیشنهاد می‌شود از طراحی‌های سبک کابینت مدرن استفاده کنید.

استفاده از رنگ زرد ملایم

بسیاری از طراحان بر این باورند که رنگ زرد ملایم یکی از بهترین رنگ‌ها برای آشپزخانه می‌باشد این رنگ علاوه بر اینکه بسیار صمیمی و تقریباً با هر کاری نداشت و همخوانی دارد و رنگ زرد هم مانند رنگ سفید نو را به خود باز می‌کند فضای داخلی شما آفتاب نیست یا فضای شما پر نشاط نمی‌باشد یکی از بهترین گزینه‌ها رنگ زرد می‌باشد.

استفاده از رنگ آبی

رنگ آبی رنگی است که کمتر کسی هنگام بازسازی و اجرای دکوراسیون آشپزخانه به آن فکر می‌کند اما اگر این رنگ با رنگ‌های مناسب ترکیب شود به اندازه مناسب از این رنگ استفاده کنید با تناژ درست یکی از منحصر به فردترین و بهترین آشپزخانه را برای خود طراحی کرده‌اید.

* این مطلب صرفاً یک خبرآگهی است و خبرگزاری مهر در مورد محتوای آن هیچ نظری ندارد.

کد خبر 4918004

منبع: مهر

کلیدواژه: آشپزخانه دکوراسیون منزل طراحی داخلی ویروس کرونا شیراز ماه مبارك رمضان بوشهر شیوع کرونا ایلام قزوین گرگان شهرکرد کمک به نیازمندان بیرجند مواسات بارش باران جهش تولید استفاده از رنگ برای آشپزخانه رنگ های خنثی رنگ قهوه ای طراحی ها رنگ زرد رنگ ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۴۶۱۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روایت عجیب از تلاش‌ها برای تعطیلی خانه امن زنان | درها را قفل کردیم، دخترها در آشپزخانه جمع شده و گریه می‌کردند!

فاطمه باباخانی، مدیرعامل خانه مهر شمس آفرید، از تلاش بهزیستی استان آذربایجان غربی برای تعطیلی این موسسه مردم نهاد و خانه امن مربوط به آن خبر داد.

مهر شمس آفرید یک موسسه مردم نهاد برای توانمندسازی زنان آسیب دیده است که برای کاهش آسیب‌های اجتماعی و خانواده زنان و کودکان فعالیت می‌کند. روز گذشته پیش مدیرعامل این موسسه در شبکه ایکس در مورد احتمال تعطیلی خانه امن موسسه با فشارهای بیرونی نوشت و در گفت‌وگو با «شبکه شرق» از جزییات آن گفت.

شرق نوشت:باباخانی تشریح کرد: « دیروز صبح بدون اطلاع قبلی حدود ۸-۹ نفر از بهزیستی برای بازرسی آمدند. البته گفت‌وگوها محترمانه اما بیشتر شبیه جلسه بازجویی بود و می‌خواستند چگونگی تامین مالی موسسه را بررسی کنند. همه اسناد و مدارک مالی موسسه موجود بود که در اختیارشان قرار داده‌شد. بعد از آن گفتند که می‌خواهیم از خانه امن بازدید کنیم که همگی به سمت محل خانه امن رفتیم. تا رسیدیم دیدم که اورژانس اجتماعی دم در است. فکر کردم کیس (زنان آسیب‌دیده) جدید آورده‌اند. وقتی پرس و جو کردم، متوجه شدم که می‌خواهند همه زنانی که در خانه امن هستند را ببرند و به محل اورژانس اجتماعی انتقال دهند.»

او ادامه داد: «گفتند دستور داریم که این زنان را منتقل کنیم ولی نه حکم و نه دستور مکتوبی به من ابلاغ نشد. ما نه تخلفی داشتیم و نه پیش از این ابلاغی در این خصوص صورت گرفته بود. من همراه با باقی زنان به طبقه بالا که محل اسکان مرکز است آمدیم و درها را قفل کردیم. تاکید کردم تا زمانی که به صورت قانونی به من ابلاغ صورت نگیرد، اجازه نمی‌دهم هیچ کدام از این زنان را با خود ببرید. این زنان آسیب‌دیده که اسباب‌بازی ما و شما نیستند که امروز اینجا را تعطیل کنید و همه را علی‌رغم میل‌شان به اورژانس اجتماعی منتقل کنید. اسباب‌بازی نیستند که بگویم اینجا تعطیل شد و همه بروید در محل اورژانس اجتماعی که مثل یک قفس است برای این زن‌ها کافی است از تجربه آنها بشنوید. از کارکنان شنیدم که صورت جلسه کرده‌اند که چون توان مالی اداره خانه امن برای ما وجود ندارد، می‌خواهند کیس‌ها را به محل اورژانس اجتماعی تحویل دهند. این در حالی است که ما مشکل مالی داریم ولی با اعتبار شخصی خودم و اعتقاد قلبی همچنان موسسه و خانه امن را سر پا نگه داشته‌ایم.»

مدیرعامل موسسه مهر شمس آفرید همچنین توضیح داد: « این حرف‌ها بهانه است. مدیر کل بهزیستی استان از مدت‌ها قبل تهدید کرده‌بود که موسسه و خانه امن را تعطیل خواهند کرد. تمام زنان اسکان داده شده با حکم قضایی اینجا حضور دارند. بنابراین مسئولیت‌شان با من است. دخترها از ترس در آشپزخانه جمع شده و گریه می‌کردند. آن هم زنانی که آسیب دیده و تحت خشونت بوده و به ما پناه آورده‌اند. بنابراین تا پروسه اداری طی نشود و بهزیستی کشور در جریان نباشد نمی‌توانند خانه امن ما را پلمب کرده و زنان را منتقل کنند.»

خانه مهر شمس آفرید از سال ۹۹ تاسیس و پس از یک سال خانه امن زیر نظر موسسه نیز فعالیت خود را آغاز کرده‌است. باباخانی می‌گوید فشارها در این دو سه سال وجود داشته و رفته رفته شدت گرفت اما در یک سال اخیر وضعیت بدی را تجربه‌کرده‌اند

مدیرعامل این موسسه توضیح داد: «مدت‌ها نمی‌گذاشتند مجمع سالانه برگزار کنیم تا بالاخره آبان امسال با برگزاری مجمع عمومی موافقت کردند. رفتارهای توهین‌آمیز بسیاری هم در این مدت شاهد بودم که با رواداری رفتار کردم. اما هر چه سکوت و مدارا کردم تاثیری نداشت اما امروز از حق خودم، کارکنانم و زنان آسیب‌دیده نمی‌گذرم. با هر شکل از یورش غیرقانونی و خارج از ضابطه که امروز برای مرکز اتفاق افتاد مخالفم و سبب بر هم زدن نظم مرکز و ایجاد وحشت برای پرسنل و کیس‌ها شد. و یقینا تا جایی که امکان داشته باشد مطالبه گری‌ام را درباره رفتارهای رعب‌انگیز و غیرقانونی ادامه خواهم داد.»

دیگر خبرها

  • بررسی علت ترک خوردن سیمان سفید و پودر سنگ چیست؟
  • روایت عجیب از تلاش‌ها برای تعطیلی خانه امن زنان | درها را قفل کردیم، دخترها در آشپزخانه جمع شده و گریه می‌کردند!
  • حمام شیشه‌ای سازه‌ای نوین طراحی دکوراسیون داخلی
  • ویدیو/ عملیات تنبیهی ایران علیه اسرائیل نقطه عطف استراتژیکی در منطقه خاورمیانه بود
  • از سرگیری فعالیت‌های «آشپزخانه مرکزی جهانی» در غزه
  • «حسنا و ملکه‌های رنگی» به کتابفروشی‌ها آمدند
  • کسب سهم مناسب از بازار با کارِ گروهی در سال ۱۴۰۲/ تحقق شعار "جهش تولید با مشارکت مردم" با طراحی و تولید محصولات جدید
  • چگونه سینک آشپزخانه را بدون مواد شوینده شیمیایی تمیز و درخشان کنیم؟
  • نکات مهم در طراحی و اجرای دکوراسیون مغازه لوازم تحریر
  • کسب سهم مناسب از بازار با کارِ گروهی در سال ۱۴۰۲/ تحقق شعار “جهش تولید با مشارکت مردم” با طراحی و تولید محصولات جدید