Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@18:31:16 GMT

شناسایی پادتنی که ویروس کرونا را در سلول‌ها مهار می‌کند

تاریخ انتشار: ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۴۶۱۲۹

شناسایی پادتنی که ویروس کرونا را در سلول‌ها مهار می‌کند

به گزارش سه‌شنبه ساینس‌دیلی، به گفته محققان، این پادتن توانایی تغییر فرایند آلودگی به ویروس را دربدن میزبان دارد و سیستم ایمنی را در پاکسازی بدن از ویروس یا جلوگیری از ورود و فعالیت آن در بدن افراد سالم یاری می‌کند. همچنین توانایی آن در نابودی دو گونه از ویروس کرونا، ویژگی قابل توجهی است که این پادتن را به یک گزینه جدی برای مقابله با گونه‌های جدیدتر ویروس کرونا تبدیل می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


پادتن‌های مورد استفاده برای مقاصد درمانی، ابتدا با استفاده از گونه‌های جانوری تولید شده و سپس روی آن‌ها کار می‌شود تا به پادتن انسانی تبدیل شوند. اما پادتن مورد استفاده در این تحقیقات کاملا انسانی است و امکان پیشرفت سریع‌تر را با کمترین عوارض جانبی فراهم می‌کند.  
به گزارش ایرنا، ویروس کرونا اواسط ماه دسامبر ۲۰۱۹ در ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد. ابتدا از این بیماری به عنوان ذات‌الریه نام برده می‌شد؛ اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد. هم اکنون بسیاری از کشورها درگیر این ویروس هستند.
گزارش کامل این تحقیقات در نشریه Nature Communications منتشر شده است.

برچسب‌ها ویروس کرونا سهم_من_در_مهارکرونا بیماری های ویروسی پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها هراس جهانی از ویروس کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا بیماری های ویروسی ویروس کرونا بیماری های ویروسی ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۴۶۱۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شناسایی فرار مالیاتی ۸۶۰ میلیارد تومانی از یک دلال پتروشیمی

به گزارش خبرگزاری مهر، شاهین مستوفی سرپرست مرکز بازرسی، مبارزه با فرار مالیاتی و پولشویی سازمان امور مالیاتی کشور با اعلام شناسایی فرار مالیاتی در اداره کل امور مالیاتی استان فارس گفت: در راستای رسیدگی به اسناد و مدارک به‌دست آمده از اجرای بازرسی مالیاتی موضوع ماده (۱۸۱) قانون مالیات‌های مستقیم یک شرکت فعال در زمینه تولید فوم ساختمانی، فردی به عنوان دلال مواد اولیه پتروشیمی شناسایی شده است که با توجه به اجرای بازرسی‌های انجام شده از محل فعالیت شخص نامبرده، مشخص شد در بازه زمانی سال‌های ۱۳۹۷ لغایت ۱۴۰۱ فروشی افزون بر ۸۶۰ میلیارد تومان مواد اولیه پتروشیمی خارج از شبکه رسمی کشور داشته است.

وی اظهار کرد: شخص مذکور مطابق اطلاعات موجود در سامانه‌های مالیاتی، فقط مبلغ ۱۰۰ میلیارد تومان فروش در اظهارنامه مالیاتی سال ۱۴۰۱ ابراز کرده است که در همین راستا اقدامات قانونی مبنی بر تنظیم گزارش مالیاتی و مطالبه مالیات و جرایم متعلقه در منابع مالیات بر درآمد و مالیات بر ارزش افزوده از مودی در موعد مقرر قانونی، در حال انجام است.

کد خبر 6094510 فاطمه صفری دهکردی

دیگر خبرها

  • شناسایی فرار مالیاتی ۸۶۰ میلیارد تومانی از یک دلال پتروشیمی
  • کشف تکنیکی جدید برای تغییر گروه خونی اهدایی
  • یافته‌های پژوهشگران برای افزایش ظرفیت دیالیز برای بیماران
  • پیکر یک شهید جاویدالاثر پس از ۴۲ سال شناسایی شد
  • کرونا ویروس چگونه با تغییرات آب و هوایی گسترش یافت؟
  • اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال
  • زنده گیری و رهاسازی سه سر تمساح در جنوب سیستان و بلوچستان
  • ساخت نخستین سلول مغزی مصنوعی با آب و نمک 
  • با این فناوری انقلابی می‌توان درون سلول‌های سرطانی را مشاهده کرد!
  • علّت تغییر رویکرد احتمالی اسرائیل در برابر حماس/ امن‌ترین نقطه دریایی در سطح جهان