Web Analytics Made Easy - Statcounter

تحلیل گر مسائل بین الملل گفت: باید نظارت و اشراف امنیتی و اطلاعاتی کامل بر رفتار و عملکرد سفیر آلمان صورت گیرد.

حسن هانی زاده، کارشناس مسائل سیاسی در گفتگو با خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ با اشاره به اینکه طبق قوانین بین المللی هرگاه مشخص شود که نماینده یک کشور خارج از حوزه ماموریت تعریف شده خود دست به اقداماتی بزند که روابط دو کشور و یا امنیت کشور میزبان را مختل کند، کشور میزبان می تواند آن فرد را اخراج کند گفت: درباره سفیر آلمان در تهران هم این مسئله صادق است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: سفیر آلمان به عنوان نماینده دولت آلمان به جمهوری اسلامی ایران معرفی شد و چارچوب وظایف دیپلماتیک وی به طور کامل مشخص شد و در نهایت وزارت امور خارجه اعتبارنامه وی را تایید کرد اما مشخص شد این فرد خارج از روال دیپلماتیک، در دستگاههای امنیتی مسئولیت دارد که می تواند برای امنیت جمهوری اسلامی ایران مشکل ساز باشد.

این تحلیگر مسائل بین المللی با بیان اینکه دستگاه دیپلماسی ایران براساس قوانین بین المللی سفیر آلمان را به عنوان عنصر نامطلوب از کشور اخراج کند تصریح کرد: این حق قانونی ایران است.

هانی زاده ادامه داد: باید نظارت و اشراف امنیتی و اطلاعاتی کامل بر رفتار و عملکرد سفیر آلمان صورت گیرد تا در صورت اقدامات امنیتی به طور سریع دستگاه دیپلماسی کشور اقدام به اخراج وی نماید.

این کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه در زمینه تایید حضور سفیر یک کشور در جمهوری اسلامی ایران دستگاه‌های امنیتی نیز باید اظهارنظر خود را اعلام کنند خاطرنشان کرد: معاونت ضدجاسوسی وزارت اطلاعات در این خصوص نظرتخصصی خود را اعلام کند.

هانی زاده ادامه داد: وزارت خارجه و وزارت اطلاعات نسبت به هرگونه اقدام امنیتی سفیر آلمان در جمهوری اسلامی ایران باید هماهنگی داشته باشند و وزارت امور خارجه نظرنهایی خود را اعلام کند.

این تحلیل گر مسائل بین الملل گفت: باید کارنامه هر فردی که به عنوان سفیر معرفی می شود به کشور میزبان ارائه شده تا بررسی نهایی پیرامون سوابق فعالیت های وی صورت گیرد و در نهایت استوارنامه سفیر از سوی وزارت امورخارجه تایید شود.

هانی زاده با بیان اینکه در مسیر فعالیت های سفیر یک کشور در کشور میزبان ممکن است به اقداماتی مخالف قوانین بین الملل و یا امنیت کشور میزبان دست بزند، خاطرنشان کرد: دستگاه دیپلماسی باید به سرعت تصمیم نهایی خود را درخصوص سفیر آلمان اتخاذ کند.

انتهای پیام/ک 

 

منبع: دانا

کلیدواژه: جمهوری اسلامی ایران خود را اعلام کشور میزبان سفیر آلمان هانی زاده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۴۶۲۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار سفیر ایران با وزیر کشاورزی اندونزی

 محمد بروجردی سفیر جمهوری اسلامی ایران در اندونزی با اندی عمران سلیمان وزیر کشاورزی اندونزی ملاقات کرد.

در این ملاقات وزیر کشاورزی اندونزی با اشاره به تغییرات آب و هوایی و آثار نامطلوب آن بر محصولات کشاورزی، خواستار استفاده از دانش متخصصان ایرانی در زمینه مدیریت منابع آب و استفاده از ظرفیت‌های فناوری کشورمان به خصوص فناوری نانو در صنایع کشاورزی شد.

بروجردی نیز ضمن اعلام آمادگی جهت همکاری در این زمینه، امضای سند یادداشت تفاهم همکاری دو کشور در زمینه حفظ نباتات و قرنطینه گیاهی و برگزاری نشست سوم کمیته راهبری کشاورزی مشترک دو کشور را گام مهمی جهت تقویت مناسبات دو کشور دانست.

در این دیدار همچنین مقرر شد وزرات کشاورزی اندونزی در آینده نزدیک میزبان هیات کارشناسی وزارت جهاد کشاورزی جمهوری اسلامی ایران شود.

 

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی سیاست خارجی

دیگر خبرها

  • دانشجویان فلسطینی، سفیر آلمان را از دانشگاه فراری دادند+ فیلم
  • واکنش تند دانشجویان به حضور سفیر آلمان در موزه فلسطین | ویدئو
  • سفیر ازبکستان: از داروسازان ایرانی استقبال می‌کنیم
  • تبلیغات منفی رسانه‌های غرب درباره فتح فاو توسط ایران
  • دیدار سفیر ایران با وزیر کشاورزی اندونزی
  • تقویت دفاع نظامی و غیرنظامی در دستورکار آلمان
  • حفاظت از اراضی کشاورزی با مشارکت مردم و دستگاه‌های ذی‌ربط امکان‌پذیر است
  • حفاظت از اراضی کشاورزی با مشارکت مردم و دستگاه‌های ذیربط امکان‌پذیر است
  • برهم خوردن سخنرانی سفیر آلمان در پاکستان +فیلم
  • برهم خوردن سخنرانی سفیر آلمان در پاکستان+ فیلم