Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان گفت: معاونت داوطلبان هلال احمر  در سال ۹۸، در مجموع ۳۹۵ برنامه  و پروژه محرومیت‌زدایی در قالب کاروان‌های سلامت، پروژه‌های حمایتی و معیشتی، چادرهای سلامت، خدمات مددکاری، فرشتگان رحمت و طرح ملی کنترل فشار خون در استان کرمان اجرا کردند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از راه آرمان، رضا فلاح مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان پیش از ظهر امروز به مناسبت فرا رسیدن روز جهانی صلیب سرخ و هلال احمر با شعار «تقدیر از حافظان سلامت» در جمع خبرنگاران اظهار کرد: اولین معاونت داوطلبان هلال احمر که در سال ۹۸، در مجموع ۳۹۵ برنامه  و پروژه محرومیت زدایی در قالب کاروان های سلامت، پروژه های حمایتی و معیشتی، چادرهای سلامت، خدمات مددکاری، فرشتگان رحمت و طرح ملی کنترل فشار خون چه در استان و چه در سایر استانها اجرا کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان تصریح کرد: از ۳۹۵ پروژه‌ای که توسط معاونت داوطلبان هلال احمر اجرا شد قریب به ۲۴۸ هزار نفر از این فعالیت های معرفی شده استفاده کردند و ارزش ریالی این خدمات ۳۲ میلیارد تومان برآورد شده است.

فلاح از اجرای طرح ملی نذر آب جمعیت هلال احمر دو سال متوالی در استان های سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، هرمزگان و در کرمان خبر داد.

وی همچنین گفت: طرح ملی نذر آب به همراه فعالیت های کاروان های سلامت در حوزه درمان و مددکاری معیشتی و حمایتی از مردم محروم جنوب استان کرمان و استان های سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی و هرمزگان  با ارزش یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان توسط جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی کل کشور  در این ۴ استان انجام شد  و خدماتی که جمعیت هلال استان ارائه کرد قریب به یک میلیارد ۱۲۹میلیون تومان بوده است.

683 تن اقلام مورد نیاز به 5 استان کشور اهدا شد

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان افزود: اما در استانهایی که کمک از ظرفیت بنگاه های اقتصادی، سازمان های مردم نهاد و جمع آوری کمک ها توسط خود مردم  به استان های خوزستان، گلستان، لرستان، سیستان و بلوچستان، ایلام و کرمان در فرودین ماه سال گذشته انجام شده با ارزش ریالی ۲۱ میلیارد تومان بوده و همچنین ۶۸۳ تن اقلام توسط استان کرمان اهدا شده است.

فلاح بیان کرد: این اقدامات همچنان توسط معاونت داوطلبان هلال احمر در سال جدید به شکل جدی دنبال می شود.

وی به معاونت امداد و نجات اشاره کرد و ادامه داد: وظیفه اصلی ما بحث امداد  و خدمات رسانی در هر حادثه و بحرانی است که شما اصحاب رسانه با تک تک این برنامه ها همراه بوده و آنها را پوشش داده اید.

هلال احمر استان کرمان در سال گذشته به 408 هزار نفر امداد رسانی کرد

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان بیان کرد: در سال گذشته  1326 حادثه و عملیات امداد رسانی و امداد و نجات توسط جمعیت هلال احمر در حوزه معاونت امداد و نجات در حادثه های ملی و استانی صورت گرفته که به  408 هزار نفر امداد رسانی صورت گرفته است.

وی گفت: از این 1326 مورد عملیات قریب به 6 هزار نفر روز نیروی امدادی جمعیت هلال احمر در این عملیات ها حضور داشتند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان اذعان کرد: در سیل فروردین سال گذشته  454 تن اقلام امدادی  به 5 استان کشور به ارزش 10 میلیارد تومان ارسال شده است.

فلاح،  مجموع هزینه های خدماتی،  امدادی و کمک های مردمی را اعم از کمک های نقدی و غیر نقدی 31 میلیارد تومان برآورد کرد.

332 هزار نفر از مراکز درمانی و توانبخشی هلال احمر بهره مند شدند

وی به حوزه بهداشت، درمان و توانبخشی اشاره کرد و  گفت : در مجموع  332 هزار نفر به مراکز واکسیناسیون، درمانگاه ها، توانبخشی و داروخانه های هلال احمر مراجعه کرده و از خدمات اشاره شده بهره مند شدند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان، میانگین مراجعه روزانه به مراکز ذکر شده را 652 نفر و ماهیانه را 16 هزار نفر  با رشد 17 درصدی نسبت به سال 97 عنوان کرد.

فلاح، علت رشد را بهسازی و به روز رسانی داروخانه ها و تجهیزات مراکز درمانی و توانبخشی بیان کرد.

وی افزود: آموزش همگانی  یکی دیگر  از وظایف جمعیت هلال احمر در کنار امداد و نجات  به شمار می رود که هر روز ضرورت آن در استان دیده می شود .

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان با بیان اینکه سعی کردیم با تمام  بنگاه های اقتصادی، دستگاه های دولتی و غیر دولتی تفاهم نامه هایی در زمینه آموزش امضا شود، ادامه داد: در مجموع 609 دوره آموزشی ضمن خدمت چه تخصصی امداد و نجات، چه تربیت مربی امداد و نجات، عمومی امداد و سایر آموزش هایی که ضرورت داشته انجام شده که 76 هزار نفر از این آموزش ها استفاده کردند.

طرح «ایمنی مدارس» همه ساله در مدارس اجرا می شود

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان، به طرح «ایمنی مدارس» اشاره کرد و گفت: این طرح همه ساله در مدارس اجرا می شود و دانش آموزان با آموزش های جمعیت هلال احمر آشنا می شوند.

فلاح خاطرنشان کرد: این مانورها در 453 مدرسه اجرا و 82 هزار نفر از دانش آموان از این آموزش ها از جمله خروج اضطراری، پناه گیری و حمل مصدوم آشنا می شوند.

وی عنوان کرد: در ابتدای هر سال در مبادی ورودی استان «طرح ملی ایمنی مسافران نوروزی» تحت عنوان پیشگیری و کاهش تصادفات اجرا می شود  که در سال جدید به دلیل ویروس کرونا اجرا نشد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان اذعان کرد: در سال 97،  135 هزار نفر از خدمات طرح ملی استفاده کردند.

فلاح با بیان اینکه در سال گذشته 2 هزار نفر از خدمات «تیم سحر» جمعیت هلال احمر استفاده کردند افزود: «تیم سحر» یعنی کاهش آسیب های روحی و روانی مردمی که متاثر از زلزله و حادثه ها پیش می آید  یکی از موضوعات مهمی است که جمعیت  هلال احمر بعد از هر حادثه از آن استفاده می کند.

در سال گذشته 20 هزار دانش آموز  از «طرح ملی دادرس» استفاده کردند

وی گفت: «طرح ملی دادرس» یعنی دانش آموز آماده در روزهای سخت یکی دیگر از موضوعاتی است که جمعیت هلال احمر به آن می پردازد  که 20 هزار دانش آموز از این طرح استفاده کردند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان بیان کرد: ورود جمعیت هلال احمر در حوزه حوانان در سال 97 و 98در کاهش آسیب های اجتماعی و کسب و کار های خرد بسیار جدی بود.

فلاح خاطرنشان کرد: آموزش دانش آموزان مدارس حاشیه شهر در زمینه آگاه سازی و جرأت مندی و  کسب و کارهای خرد مثل شالبافی، میناکاری و پته دوزی از مهمترین موضوعاتی بود که توسط جمعیت هلال احمر دنبال شد.

وی با اشاره به اینکه  10 میلیارد تومان پروژه عمرانی در سال 98 اجرا و افتتاح شد، اذعان کرد:  مرکر دندانپزشکی و بیهوشی در مرکز استان، افتتاح کلینیک های تخصصی توانبخشی ویژه بیماران استروک، پارکینسون و ام اس که در حوزه معاونت درمان و توانبخشی توسط جمعیت هلال احمر استان افتتاح شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان همچنین از بازسازی و تعمیر داروخانه های هلال احمر در شهرستان های رفسنجان و کرمان با هدف سهولت دسترسی مردم به داروی مورد نیاز خبرداد.

فلاح گفت : در پایان سال 97 و  98 ، 4 دستگاه خودرو امداد و نجات رونمایی و  یک پایگاه امداد و نجات در محور منوجان ـ  بندرعباس و ساختمان های اداری رودبار جنوب و قلعه گنج و مرکز جراحی محدود شهرستان بم با ارزش 5 میلیارد تومان افتتاح شدند.

اقدامات هلال احمر در مقابله با کرونا

وی افزود: یکی از موضوعاتی که جمعیت هلال احمر در پایان سال 98 و ابتدای سال جدید به آن ورود کرد پیشگیری از ویروس کرونا بود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان خاطرنشان کرد: بر حسب ضرورت می توانیم بگوییم علت اینکه امروز استان کرمان جزو استانهای  سفید است به جهت محدودیت ها و اینکه در مبادی ورودی استان  از ورود خودروهای میهمان و غیر بومی جلوگیری شد.

فلاح اذعان کرد: جمعیت هلال احمر استان کرمان از همان ابتدای شیوع ویروس کرونا در 17 نقطه ورودی استان کار تب سنجی و غربالگری را با جدیت دنبال کرد.

وی از تولید ماسک در خانه های هلال احمر با کمک بسیج خبر داد و تصریح کرد:  جوانان، داوطلبان و امداد گران کار گندزدایی وسایل نقلیه عمومی،  اماکن و معابر عمومی و توزیع اقلام بهداشتی را در داخل شهر به عهده داشتند .

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان بیان کرد: اقلام بهداشتی به تعداد 6500 نفر بین بیماران خاص توزیع شد.

فلاح  از حضور مددکاران جمعیت هلال احمر در بیمارستان هایی که امروز بیماران کرونایی در آن بستری شدند تحت عنوان شناسایی افراد نیازمند و پرداخت هزینه جهت تامین اقلام بهداشتی خبر داد.

جمعیت هلال احمر یک مجموعه‌ای از جنس مردم و برای مردم و در کنار مردم است

وی بیان کرد: جمعیت هلال احمر در سطح بین المللی و ملی فعالیت های امدادی و بشر دوستانه خود را انجام می دهد و یک مجموعه ای از جنس مردم برای مردم و در کنار مردم قرار دارد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان گفت: امروز جمعیت هلال احمر دربیش از 189 کشور دنیا وجود دارد در کشورهای اسلامی جمعیت هلال احمر و در کشورهای غیرمسلمان تحت عنوان صلیب سرخ جهانی در حال فعالیت است.

فلاح به فرمایش حضرت آقا اشاره کرد و افزود: حضرت امام فرمودند دو چیز باید دنبال شود حرکت تحرک و حضور دائم دو موضوعی که در جمعیت هلال احمر تاکید دارند، فرق هلال احمر با دیگر موسسات امدادی و کمک رسان این است که جمعیت هلال احمر مربوط به فوریت ها است و اینکه باید همیشه مثل سربازان یک ارتش آماده باشند و بتوانند در هنگام حوادث حضور واقعی، موثر و کارگشا داشته باشند این حالت  بایستی از همه جهات حفظ شود.

وی با بیان اینکه امروز جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی خدمات خود را براساس 5 محور اصلی  انجام می دهد، ادامه داد: مردم محور یعنی مردم جمعیت هلال احمر و سازمان غیر دولتی را تشکیل دادند و با فعالیت ها، اقدامات بشر دوستانه و عام المنفعه  خود به یاری نیازمندان  و آسیب دیدگان می شتابند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان، جوان محور،  داوطلب محور بودن حرکت های جمعیت هلال احمر، فرهنگ محور و مورد اعتماد بودن مردم که اعتماد مردم سرمایه جمعیت هلال احمر است را از دیگر محورهای اساسی و اصولی برشمرد.

فلاح، ضمن تقدیر از همکاری و همیاری اصحاب رسانه، اذعان کرد: امروز نقش خبرنگاران و اصحاب رسانه با عنوان داوطلبان جمعیت هلال احمر که به ما کمک می کند بر هیچ کس پوشیده نیست و هر کلامی که از سوی شما  نوشته می شود به ما کمک می کند.

وی با اشاره به اینکه کلام زیبای شما در سال 98 به ما قوت قلب داد، بیان کرد: در سال گذشته ابتدای سال را با سیل در استان های شمالی شروع کردیم و  همچنین انتهای سال را با شیوع ویروس کرونا به پایان رساندیم.

به گزارش راه آرمان؛ در این نشست از خدمات سه ساله هادی سلطانی در مدیریت روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان کرمان تقدیر و وی به عنوان سرپرست جمعیت هلال احمر شهرستان کرمان معرفی شد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان توسط جمعیت هلال احمر داوطلبان هلال احمر جمعیت هلال احمر میلیارد تومان استفاده کردند جمعیت هلال امداد و نجات سال گذشته ویروس کرونا هزار نفر فعالیت ها آموزش ها طرح ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۴۶۳۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای ۲۲ هزار و ۵۰۰ متر شبکه توزیع آب آشامیدنی در شهرستان درمیان

به گزارش خبرنگار مهر، محمدعلی کاوسی صبح دوشنبه در مراسم کلنگ‌زنی و آغاز عملیات پروژه آبرسانی به ۶ روستای شهرستان درمیان به همت خیرین جمعیت هلال احمر استان تهران اظهار کرد: یکی از اقدامات جمعیت هلال احمر استان تهران در قالب طرح نذر خدمت، آبرسانی به روستاهای محروم شهرستان درمیان بود که این مهم با جذب خیرین از مؤسسه خیریه نیک‌گامان جمشید تهران در سال جاری محقق شده است.

مدیرعامل هلال‌احمر خراسان‌جنوبی افزود: بنابراین جمعیت هلال احمر استان تهران با خرید و انتقال لوله‌های انشعاب آب، برای آبرسانی به ۶ روستای شهرستان درمیان پیش قدم شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی بیان داشت: روستاهای تقندیک، سرش‌آباد، کلاته نظر، دونخی، قیک و مود علیا از جمله روستاهای دارای تنش آبی هستند که در این پروژه از نعمت آب آشامیدنی منتفع می‌شوند.

وی افزود: با اجرای ۲۲ هزار و ۵۰۰ متر شبکه توزیع و اجرای ۲۹۷ انشعاب لوله آب، ۲۹۷ خانوار از اجرای این پروژه بهره‌مند می‌شوند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: ۳۵ میلیارد ریال از سوی مؤسسه خیریه نیک‌گامان جمشید تهران و ۸٠ میلیارد ریال از سوی شرکت آبفا در این پروژه سرمایه‌گذاری شده است.

کد خبر 6092066

دیگر خبرها

  • برگزاری مانور تیم سحر هلال احمر در قزوین
  • برخورد ال ۹۰ با گاردریل در آزادراه کاشان - قم با ۴ فوتی و مصدوم + عکس
  • اجرای گام سوم طرح یاس در اردبیل
  • سال گذشته بیش از ۲۰ هزار پروژه محرومیت‌زدایی اجرا کردیم
  • سردار زهرایی: بیش از ۲۰ هزار پروژه محرومیت‌زدایی اجرا کرده‌ایم
  • بسیج نیروهای امدادی گلستان برای یافتن کودک ۴ ساله
  • آمادگی مشترک پلیس راه، هلال احمر، اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و اورژانس شهرستان تکاب برای مقابله با حوادث غیر مترقبه
  • اجرای ۲۲ هزار و ۵۰۰ متر شبکه توزیع آب آشامیدنی در شهرستان درمیان
  • امدادرسانی هلال‌احمر به ۱۳ استان در سیل و آب‌گرفتگی
  • بهره مندی بیش از ۴۸۰۰ نفر متأثر از سیل و آبگرفتگی از خدمات امدادی هلال احمر