Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-26@18:11:04 GMT

بیش از ۷۰ درصد مردم قم در نوبت دوم غربالگری شده اند

تاریخ انتشار: ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۴۶۳۱۵

بیش از ۷۰ درصد مردم قم در نوبت دوم غربالگری شده اند

محبی با بیان این که بیش از ۷۰ درصد مردم قم در نوبت دوم غربالگری شده اند، گفت: غربالگری به کاهش بستری ها و جلوگیری از افزایش شیوع بیماری کمک شایانی می‌کند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، «سیامک محبی» در نشست «ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران» که پیش از ظهر امروز(سه شنبه 16 اردیبهشت) در سالن کرامت استانداری برگزار شد، با اشاره به غربال گری نوبت دوم کل مردم قم اظهار داشت: چیزی که الان انرژی زیادی را از حوزه بهداشت می‌ گیرد همین موضوع است که با نوبت قبل یک سری تفاوت هایی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رئیس مرکز بهداشت استان قم افزود: در حال حاضر بالای 70 درصد جمعیت بالای 15 سال استان قم غربال گری شده اند و این روند همچنان ادامه دارد.

 

وی یادآور شد: برخی شهرها با اعلام ستاد ملی مقابله با کرونا به عنوان کم خطر یا سفید معرفی شده اند که یکی از شرط ها این است که میزان متوسط بستری روزانه به ازای هر صدهزار نفر حداکثر یک نفر باشد ولی وضعیت قم فعلا قرمز است، چراکه نسبت بستری به جمعیت 4/3 است و شاید یک مقدار کار ما را تا آخر اردیبهشت ماه سنگین تر کند.

 

محبی با تأکید بر این که غربال گری به این کار کمک می‌کند تا آمار بستری ها کاهش پیدا کند، گفت: قم هم اکنون به مراکزی اضافه شد که از برخی افراد نمونه سرپایی گرفته می‌ شود که شش مرکز این خدمات را بر اساس پروتکل ابلاغی ارائه می‌ دهند نه این که هرکسی مراجعه کند از او تست گرفته شود.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره شیوه نظارت بر اصناف در ماه رمضان ابراز داشت: برخی اصناف با شروع ماه رمضانوع عملکرد خود را تغییر دادند، اما نظارت همچنان ادامه دارد و تعداد اصنافی که تا الان مورد بازدید قرار گرفته اند بالای 59 هزار صنف، واحد صنعتی و اداری است که این بازدیدها توسط ما یا همکاران صمت و خود اتحادیه های مربوطه صورت گرفته است.

 

رئیس مرکز بهداشت قم عنوان کرد: اماکنی که فاصله گذاری را رعایت کردند 44 هزار واحد بوده است که بیش از هفتاد درصد می‌ شود و 2955 موارد یعنی پنج درصد موارد از واحدهای صنفی غیر فعال و پلمپ شده داریم و 99 مورد به قوه قضاییه معرفی شده اند.

پایان پیام/694

منبع: شبستان

کلیدواژه: مرکز بهداشت قم شده اند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۴۶۳۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری کنکور سراسری ۱۴۰۳ در نوبت اول

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، آزمون سراسری ۱۴۰۳ با رقابت یک میلیون و ۱۵۲ هزار و ۵۱۸ داوطلب ثبت نام کرده‌اند که ۶۳ درصد آنها زن و ۳۷ درصد مرد هستند.  
نوبت اول آزمون سراسری ۱۴۰۳ با رقابت داوطلبان گروه‌های آزمایشی علوم ریاضی و فنی و علوم انسانی در نوبت صبح و آزمون گروه‌های هنر و زبان‌های خارجی هم عصر پنج شنبه ۶ اردیبهشت برگزار شد. صبح روز جمعه ۷ اردیبهشت هم آزمون گروه آزمایشی علوم تجربی برگزار می‌شود. کارنامه اولیه آزمون سراسری نیمه مرداد منتشر خواهد شد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • پایان نوبت اول کنکور سراسری در گلستان
  • برگزاری دومین روز کنکور سراسری ۱۴۰۳
  • ماراتن علمی در کردستان
  • شرکت بیش از ۱۹ هزار داوطلب کهگیلویه و بویراحمد در کنکور
  • شرکت ۱۹ هزار داوطلب کهگیلویه و بویراحمد در کنکور
  • رقابت بیش از ۲۱ هزار نفر در استان در نوبت اول آزمون سراسری ۱۴۰۳
  • انجام غربالگری سه سرطان شایع در مشهد
  • برگزاری کنکور سراسری ۱۴۰۳ در نوبت اول
  • نوبت اول آزمون سراسری با رقابت ۵۸۴ داوطلب در کیش
  • نوبت اول آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ آغاز شد