Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-26@12:57:06 GMT

صدور 63 حکم بازداشت اداری علیه فلسطینیان در عرض یک ماه

تاریخ انتشار: ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۴۶۷۹۰

صدور 63 حکم بازداشت اداری علیه فلسطینیان در عرض یک ماه

رژیم صهیونیستی ظرف یک ماه اخیر قریب به 200 شهروند فلسطینی از جمله 35 کودک و دو زن را بازداشت کرد و 63 حکم بازداشت بدون محاکمه صادر کرد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، مقامات رژیم اشغالگر صهیونیستی به هجمه‌های نظام‌مند خود علیه اسرای فلسطینی در زندان‌های این رژیم ادامه می‌دهند که از جمله آن دنبال کردن سیاست «اهمال پزشکی» و صدور احکام «بازداشت اداری» است که به بازداشت‌های بدون محاکمه یا تفهیم اتهام می‌گویند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، کمیته امور اسرا و آزاده‌های فلسطینی گفت: «مقامات رژیم اشغالگر ظرف ماه آوریل گذشته 63 حکم بازداشت اداری جدید یا تمدید آن صادر کرده است».

این کمیته افزود: «این بازداشت‌های اداری بدون تفهیم اتهام علیه بازداشتی‌ها صادر می‌شود و رژیم اشغالگر وانمود می‌کند که پرونده بازداشتی محرمانه است که حتی توسط وکیل بازداشتی هم مشاهده نمی‌شود و این خلاف قوانین بین المللی است».

نیروهای اشغالگر به طور عمدی مدت بازداشت اسرای اداری را یک روز مانده به پایان یافتن حکم قبلی تمدید می‌کنند که در بیشتر اوقات این مدت هر بار به شش ماه می‌رسد به گونه‌ای که اسرای فلسطینی سال‌های زیادی را در بازداشت اداری به سر می‌برند بدون اینکه از اتهامات علیه خود آگاهی داشته باشد.

تاکنون برخی اسرای فلسطینی هم با دست زدن به اعتصاب غذاهای طولانی مدت توانسته‌اند حکم آزادی خود را به دست آورند.

از سوی دیگر یک مرکز مطالعاتی سازمان آزادی بخش فلسطین اعلام کرد که نظامیان رژیم اشغالگر در همین ماه آوریل گذشته قریب به 200 شهروند کرانه باختری و قدس و نوار غزه از جمله 35 کودک و دو زن را بازداشت کردند.

این مرکز گفت:« اسرای حاضر در زندان‌های رژیم اشغالگر به دلیل رفتارهای سرکوبگرانه، اعمال مجازات‌های جمعی و محرومیت‌ها از ساده ترین حقوق مبتنی بر قوانین بین المللی در اوضاع معیشتی بسیار سختی به سر می‌برند».

باشگاه «الاسیر» ویژه رسیدگی به امور اسرای فلسطینی هم امروز مداخله جدی جامعه بین المللی برای آزادی قریب به 700 اسیر فلسطینی را خواستار شد که در زندان‌های رژیم اشغالگر با بیماری‌های مختلف دست و پنجه نرم می‌کنند و قریب به 10 نفر آنها مبتلا به سرطان هستند.

بیش از پنج هزار اسیر فلسطینی از جمله زنان، سالخوردگان و کودکان در زندان های رژیم صهیونیستی به سر می برند  و همگی از بدرفتاری و توهین و شکنجه و محرومیت ها شاکی هستند.

انتهای پیام/م

منبع: فارس

کلیدواژه: بازداشت اداری اسرای فلسطینی رژیم صهیونیستی بازداشت اداری اسرای فلسطینی رژیم اشغالگر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۴۶۷۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جهاد اسلامی: برپایی دولت فلسطینی بر اساس توافق اسلو یک فریب بزرگ است

معاون دبیرکل جهاد اسلامی فلسطین با اشاره به اینکه درحال حاضر مساله ایجاد دولت فلسطینی بر روی میز مطرح نیست خاطرنشان کرد که برپایی دولت فلسطینی بر اساس توافق اسلو یک فریب بزرگ است.

به گزارش ایسنا، محمد الهندی، معاون دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین گفت: با گذشت بیش از ۲۰۰ روز از جنگ غزه رژیم صهیونیستی در تحقق اهداف اعلامی خود شکست خورد. اسرائیل پس از این شکست راهبردی مجبور است به روش دیگری رفتار کند. اگر نیروهای اشغالگر در غزه بمانند جنگ فرسایشی رخ خواهد داد.

وی در گفت‌وگو با الجزیره تاکید کرد: برای مقاومت، رفح هیچ تفاوتی با خان‌یونس و یا شمال غزه ندارد و ورود نیروهای اشغالگر به رفح بحران اسرائیل را حل نخواهد کرد. نتانیاهو گزینه ورود به رفح را به عنوان یک پیروزی مطرح می‌کند. او به دنبال تعلل و طولانی کردن جنگ است و برای یک جنگ منطقه‌ای تلاش می‌کند.

الهندی خاطرنشان کرد: مقاومت در مساله مذاکرات نرمش و انعطاف نشان داد اما مشکل اصلی در موضع اسرائیل و آمریکا است. رژیم صهیونیستی از هفتم اکتبر برای توجیه جنایت‌های خود و مسلح کردن شهرک‌نشینان استفاده می‌کند.

معاون دبیرکل جنبش جهاد اسلامی افزود: صحبت کردن در مورد یک دولت فلسطینی بر اساس چیزی که در توافق اسلو آمده است یک فریب بزرگ است و هیچ پروژه‌ای برای برپایی دولت فلسطینی روی میز مطرح نیست. مواضع کشورهای عربی در مورد غزه همگی یکسان نیستند. کمک‌ها در رفح موجود است اما متاسفانه به دلیل مخالفت‌های اسرائیل، عرب‌ها توان وارد کردن آن‌ها به غزه را ندارند.

اخیرا «ایمن الصفدی» وزیر خارجه اردن در اظهاراتی گفت: هجوم به رفح منجر به یک قتل عام جدید می‌شود که به فهرست قتل عام‌های صورت گرفته توسط اسرائیل در نوار غزه اضافه می‌شود.

وی تاکید: ما موافق تلاش برای جلوگیری از حمله رژیم اشغالگر به رفح هستیم.

الصفدی تاکید کرد: تنها راه حل این درگیری ایجاد یک کشور مستقل فلسطینی است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ۲۰۲ روز جنگ غزه به روایت آمار و ارقام
  • تلاش فعالان مدنی در انگلیس علیه آمریکا و رژیم صهیونیستی
  • شهادت یک خبرنگار دیگر در غزه؛ شمار شهدای جنگ غزه به 34هزار و 305 شهید رسید
  • حمله پهپادی رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان در شمال رفح
  • جهاد اسلامی: برپایی دولت فلسطینی بر اساس توافق اسلو یک فریب بزرگ است
  • پیام هشدارآمیز القسام: زمان برای آزادی اسرای صهیونیست رو به پایان است + فیلم
  • شمار شهدای غزه به 34 هزار و 262 شهید رسید
  • منبع حماس: ۳۰ افسر شاباک اسیر حماس هستند
  • حماس:۳۰ افسر و ژنرال ارشد اسرائیلی در اختیار ما هستند
  • ادامه تظاهرات علیه نتانیاهو در دویستمین روز جنگ علیه غزه