Web Analytics Made Easy - Statcounter

نخستین جلسه کمیته علمی همایش بین المللی مطالبات حقوقی-بین المللی دفاع مقدس با حضور سرلشکر صفوی، امیر پورشاسب و ۳۰ نفر از اساتید حقوقی دانشگاه‌های کشور برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان، نخستین جلسه کمیته علمی همایش بین المللی مطالبات حقوقی-بین المللی دفاع مقدس با حضور سرلشکر صفوی، امیر پورشاسب و ۳۰ نفر از اساتید حقوقی دانشگاه‌های کشور برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرلشکر سید یحیی صفوی رئیس پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس شهید قاسم سلیمانی در این نشست طی سخنانی اظهارداشت: همایش بین المللی مطالبات حقوقی-بین المللی دفاع مقدس به همت پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس شهید حاج قاسم سلیمانی و با مشارکت وزارت امور خارجه، قوه قضائیه، دانشگاه‌ها و مراکز علمی، سازمان‌های کشوری و لشکری، در تاریخ پنجم و ششم اسفندماه ۱۳۹۹ در موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار خواهد شد.

رئیس همایش بین المللی مطالبات حقوقی -بین المللی دفاع مقدس با بیان اینکه این همایش با سایر همایش‌های علمی متفاوت است خاطرنشان ساخت: این همایش بین المللی یک همایش کاربردی است که خروجی آن استدلال‌های لازم را برای طرح دعاوی حقوقی در مجامع ذیصلاح بین المللی جهت استیفای حقوق دولت و ملت ایران در رابطه با خسارت‌های هشت سال دفاع مقدس و شهادت حاج قاسم سلیمانی در اختیار وزارت امور خارجه، معاونت حقوقی ریاست جمهوری و قوه قضائیه قرار خواهد داد.

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه «چرا مردم انگلیس، فرانسه و آلمان نباید بدانند که دولت‌هایشان در ۸ سال جنگ برعلیه ملتی بنام ملت ایران چه کردند»، اظهار داشت: این همایش نخستین رویداد علمی بین المللی است که به عملکرد حامیان منطقه‌ای و بین المللی در رابطه با تجاوز رژیم بعث صدام به جمهوری اسلامی ایران و حمایت کشور‌های آمریکا، آلمان، انگلیس، فرانسه از صدام و تروریسم دولتی آمریکا در ترور شهید حاج قاسم سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس می‌پردازد.

در ادامه این جلسه امیر سرتیپ پورشاسب دبیر همایش بین المللی مطالبات حقوقی-بین المللی دفاع مقدس گفت: انعکاس مظلومیت ملت ایران و افشای نقش دولت‌های حامی صدام در جنایت علیه ملت ایران از اهداف برگزاری این همایش بین المللی است.

جانشین پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس اظهار کرد: تبیین خسارت‌ها و مطالبات جمهوری اسلامی ایران از حامیان و شرکای بین‌المللی و منطقه‌ای صدام در جنگ تحمیلی و تروریسم دولتی امریکا در به شهادت رساندن سردار دل‌ها شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی و مجاهد بزرگ شهید ابو مهدی المهندس و تبیین راه‌کار‌های پیگیری حقوقی و چگونگی قابلیت احقاق حقوق متعلقه از جمله اهداف این همایش است.

او افزود: دولت‌های حامی رژیم بعث عراق با باز گذاشتن دست صدام در تجاوز به ایران، بمباران شهرها، کشتار مردم بی گناه و استفاده گسترده از سلاح‌های شیمیایی علیه مردم ایران و کرد‌های عراق، شریک جرم صدام در ارتکاب جنایات جنگی محسوب می‌شوند.

امیر پورشاسب در تشریح ارکان همایش خاطرنشان ساخت: سرلشکر محمد باقری رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح رئیس شورای سیاستگذاری این همایش، سرلشکر سید یحیی صفوی رئیس همایش، مسعود اخوان فرد دبیر کمیته علمی و سردار کبیری دبیر کمیته اجرایی همایش هستند.

او در تشریح ساختار کمیته علمی این همایش گفت: کمیته علمی متشکل از ۶ کارگروه با عنوان حقوق، علوم سیاسی و روابط بین الملل، اقتصاد، سرمایه انسانی و اجتماعی، محیط زیست و سلامت است.

در ادامه این جلسه اساتید دانشگاه‌های تهران، علامه طباطبایی، بقیه الله (عج)، امام صادق (ع)، شهید بهشتی و سایر دانشگاه‌ها نقطه نظرات خود را در رابطه با محور‌های همایش و نحوه تبیین و مستندسازی حقوقی در دعاوی داخلی و بین المللی، پیگیری خواسته‌های قانونی جمهوری اسلامی ایران در عرصه جهانی، مکانیزم ترویجی مباحث حقوقی-بین المللی دفاع مقدس در محیط‌های علمی، دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی و تدوین و ارائه مقالات علمی-پژوهشی بیان کردند./

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: دوران دفاع مقدس دفاع مقدس همایش بین المللی مطالبات حقوقی بین المللی دفاع مقدس حاج قاسم سلیمانی دانشگاه ها کمیته علمی ملت ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۴۷۱۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اقتدار جمهوری اسلامی ایران ثمره اتحاد نیرو‌های مسلح است

    به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی؛ فرمانده منطقه پدافند هوایی شمال شرق کشور در مراسم استقبال از کارکنان وظیفه جدید الورود به این منطقه پدافندی، با بیان اینکه توانمندی، همدلی و یکرنگی موجود بین نیرو‌های مسلح، تأمین کننده اقتدار و امنیت کشور است، گفت: امروز پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران بروز‌ترین و مجهز‌ترین سامانه‌ها را در اختیار دارد و این واقعیتی انکارناپذیر است که نیرو‌های مسلح ما از قدرت برتر پدافند هوایی در منطقه برخوردار هستند و دشمنان نیز این را به خوبی می‌دانند.   امیر سرتیپ دوم ستاد محمدرضا معصومی افزود: به واسطه همت بلند و اعتماد به توانمندی جوانان و دانشمندان داخلی از محدوده شعار خارج و وارد عرصه عمل و به یک قدرت در منطقه تبدیل شده ایم.   وی با بیان اینکه رزمندگان اسلام با نثار جان خود در هشت سال دفاع مقدس از شرف، عزت و تمامیت ارضی نظام جمهوری اسلامی دفاع کردند، تصریح کرد: اگر امروز دانشمندان ما در علوم مختلف و سلاح‌های نظامی سرآمد جهانیان هستند به برکت خون شهدا و ایثارگری رزمندگان دفاع مقدس است.   امیر سرتیپ دوم ستاد محمدرضا معصومی با بیان اینکه سربازان نماد ایستادگی و استقامت کشور هستند، تاکید کرد: سربازان چشمان بیدار جامعه بوده و جزو نیرو‌های بی‌ادعا در نیرو‌های مسلح هستند.   فرمانده منطقه پدافند هوایی شمال شرق کشور در پایان دوران مقدس سربازی را شاداب‌ترین زمان زندگی سربازان دانست و خاطر نشان کرد: سربازان در ایثار، فداکاری، اسوه و نمونه بودن دارای کارکرد مثبت اجتماعی هستند.

دیگر خبرها

  • زوایای پنهان دفاع مقدس برای نسل جدید بیان شود
  • دومین همایش بین‌المللی خلیج فارس دربوشهر برگزار می‌شود
  • تامین مالی طرح‌های صنعت گاز منوط به وصول بدهی‌ ابربدهکار است
  • برگزاری دومین همایش بین المللی تاریخ، فرهنگ و تمدن خلیج فارس
  • دانشگاه الزهرا اولین همایش بین‌المللی «غزه زنده است» را برگزار کرد+ گزارش تصویری
  • مقاومت، ایران را به ملت تعیین‌کننده برای بشریت تبدیل کرده است
  • مشارکت باانگیزه کارگران، دفاع مقدس از عزت ملی
  • اقتدار جمهوری اسلامی ایران ثمره اتحاد نیرو‌های مسلح است
  • سی و دومین همایش سالانه بین المللی انجمن مهندسان مکانیک
  • همایش «شن‌ها مامور خدا بودند» برگزار شد