Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

«لیو ژیاومینگ» روز سه‌شنبه در نشست آنلاین شورای تجاری انگلیس و چین تصریح کرد که اظهارنظرهای مطرح شده «ویروس سیاسی» است که اعتماد و همکاری‌های پکن و لندن را تضعیف می‌کند. وی گفت: ما باید هوشیار باشیم و به این اظهارنظرها نه بگوییم.

سفیر چین با اشاره به تماس‌های تلفنی اخیر میان نخست وزیر انگلیس و رئیس جمهوری چین خاطر نشان کرد که به نظر او لندن همچنان به روابط قوی با چین متعهد است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با این حال شماری از نمایندگان مجلس انگلیس همسو با دیدگاه آمریکا، چین را به دست داشتن در انتشار ویروس کرونا متهم کرده‌اند. از جمله وزیر دفاع انگلیس دیروز در گفت وگو با رسانه‌های این کشور عنوان کرد که پکن باید درباره این اتهامات روشن‌گری کند.

پیشتر وزیر امور خارجه آمریکا مدعی شد «شواهد قابل توجهی» وجود دارد که حاکی است ویروس کرونا از آزمایشگاهی در شهر ووهان چین به بیرون درز کرده است. این در حالی است که جامعه اطلاعاتی آمریکا نتیجه‌گیری کرده که کرونا «ساخته دست بشر» نیست.

«اداره مدیریت اطلاعات ملی» آمریکا پنجشنبه گذشته اعلام کرد که «اجماع علمی گسترده‌­ای» وجود دارد که نشان می­ دهد این ویروس ساخته دست بشر نیست.

سفیر چین در انگلیس اتهامات مطرح شده در این زمینه را شایعاتی برای سیاسی کردن یک مساله مرتبط با بهداشت عمومی خواند.

او همچنین فراخوان درخصوص بررسی منشا انتشار ویروس کرونا را از جنس شیطنت‌های واشنگتن توصیف کرد و افزود: آنها می خواهند تقصیر کم کاری‌های خود در نحوه پاسخ‌گویی به شیوع ویروس کرونا را بر گردن چین بیندازند. اما این رفتار به سود جامعه جهانی نیست.

کرونا تاکنون بیش از ۲۵۳ هزار قربانی در سراسر جهان گرفته و آمریکا با نزدیک به ۷۰ هزار نفر تلفات در صدر فهرست آمار جان‌باختگان ناشی از کرونا در جهان قرار دارد.

سازمان جهانی بهداشت ادعاهای آمریکا درباره منشاء انتشار ویروس کرونا را "گمانه‌زنی" توصیف کرده و گفته است که به نظر نمی‌رسد "شواهد مشخصی" برای آن در دست باشد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: سفیر چین انگلیس نمایندگان مجلس ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۴۷۱۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله مجدد آمریکا و انگلیس به یمن

به گزارش خبرآنلاین سایت خبری «المسیره» یمن امروز سه شنبه گزارش کرد جنگنده‌های آمریکا و انگلیس منطقه «راس عیسی» در استان ساحلی الحدیده یمن را هدف قرار دادند.

به نقل از ایسنا ارتش آمریکا و انگلیس از زمان شروع جنگ غزه و پشتیبانی جنبش انصارالله یمن از مردم غزه و مقاومت فلسطین، همواره مناطق مختلف یمن را مورد حمله قرار می‌دهند.

آمریکا و انگلیس پیش از این هم، ۲ منطقه‌ در شهرستان «باجل» واقع در استان «الحدیده» هدف قرار دادند.

انصارالله یمن اعلام کرده تا زمان توقف جنگ غزه و لغو محاصره این باریکه به حملات خود علیه کشتی‌های رژیم صهیونیستی و نیز کشتی‌های آمریکا و انگلیس در دریای سرخ حمله می‌کند.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901534

دیگر خبرها

  • کرونا ویروس چگونه با تغییرات آب و هوایی گسترش یافت؟
  • پاسخ سفیر ایران به ادعای نخست‌وزیر دانمارک/ به نسل‌کشی واکنش نشان دهید
  • حمله مجدد آمریکا و انگلیس به الحدیده یمن
  • حمله مجدد آمریکا و انگلیس به یمن
  • ادعای تکراری وزیرخارجه انگلیس علیه ایران
  • ادعای وزیر خارجه انگلیس علیه ایران
  • ادعای تکراری وزیر خارجه انگلیس علیه ایران
  • ادعای وزیر خارجه انگلیس : ایران منطقه را بی‌ثبات می‌کند!
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • ادعای کاخ سفید؛ اسرائیل پذیرفته که قبل از حمله به رفح، نگرانی‌های آمریکا را در نظر بگیرد