Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-30@17:30:36 GMT

پیشرفت ۶۷ درصدی پروژه احداث تصفیه خانه چهل بازه مشهد

تاریخ انتشار: ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۴۷۱۶۸

پیشرفت ۶۷ درصدی پروژه احداث تصفیه خانه چهل بازه مشهد

معاون خدمات شهری شهردار مشهد از پیشرفت ۶۷ درصدی احداث تأسیسات تأمین آب کیفی در تصفیه خانه چهل بازه خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مهدی یعقوبی در بازدید از تصفیه خانه چهل بازه با بیان اینکه احداث این تأسیسات نقش ویژه‌ای در تأمین آب مورد نیاز فضای سبز دارد، گفت: تولید این آب به عنوان یکی از منابع آبی پایدار نقش مهمی در کاهش هزینه‌ها، حفظ محیط‌زیست و آب‌های زیربنایی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه محدودیت منابع آبی و وقوع بحران کمبود آب در بسیاری از نقاط کشور سبب شده است که تفکر استفاده مجدد از این آب‌ها به عنوان یک راهکار پایدار در کشور اهمیت پیدا کند، افزود: هم اکنون در دنیا از این منبع جهت آبیاری بخشی از فضاهای سبز همچون زمین‌های ورزشی، کمربندهای سبز، بوستان‌ها و فضای سبز اماکن عمومی استفاده می‌شود.

معاون خدمات شهری شهردار مشهد منابع آبی ناپایدار را تابع شرایط اقلیمی دانست و بر دستیابی به منابع آبی پایدار از طریق ایجاد تصفیه خانه‌ها جهت آبیاری فضای سبز مشهد تاکید کرد.

وی تصریح کرد: احداث این تأسیسات با استفاده از تکنولوژی روز دنیا با ظرفیت ۵۰ لیتر بر ثانیه معادل ۴ هزار و ۳۲۰ مترمکعب در شبانه روز در مساحتی بالغ بر ۲ هزار و ۵۰۰ مترمربع احداث و بیش از ۶۷ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

یعقوبی گفت: آب حاصل از این تصفیه خانه مشکل کمبود آب در اجرای طرح‌های توسعه فضای سبز محدوده کمربند سبز جنوبی را تا حد زیادی مرتفع می‌کند.
وی خاطرنشان کرد: احداث این پروژه مدرن در تابستان امسال به اتمام رسیده و آماده بهره‌برداری خواهد بود.

کد خبر 422318

منبع: ایمنا

کلیدواژه: معاونت خدمات شهری شهرداری مشهد تصفیه خانه کلانشهر شهر شهرداری مشهد کلانشهر مشهد شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق تصفیه خانه منابع آبی فضای سبز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۴۷۱۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای ۸۱۹ کیلومتر خط انتقال و شبکه آب در طرح جهاد آبرسانی خوزستان

ایسنا/خوزستان مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان گفت: با آغاز دولت سیزدهم و توجه این دولت به تامین آب شرب روستاها ۸۱۹ کیلومتر خط انتقال آبرسانی و شبکه در قالب پروژه محرومیت زدایی استان خوزستان اجرا شده است.

صابر علیدادی در گفت و گو با ایسنا پروژه‌های در حال اجرای طرح محرومیت‌زدایی جهاد آبرسانی استان را ۲۳ پروژه در قالب ۷۶۶ روستا و ۲۱ شهرستان عنوان کرد.

وی افزود: ۲۳ پروژه آبرسانی طرح محرومیت زدایی در ۲۱ شهرستان شادگان، شوشتر، هندیجان، رامشیر، امیدیه، آبادان، خرمشهر، ماهشهر، اندیکا، اندیمشک، هفتکل، حمیدیه، اهواز، شوش، کرخه، مسجدسلیمان، سوسنگرد، هویزه، بستان، بهبهان و ایذه در حال اجرا است.

علیدادی با اشاره به اینکه پیشرفت فیزیکی طرح‌های محرومیت‌زدایی استان ۴۳ درصد است، در خصوص آخرین وضعیت پیشرفت پروژه‌های محرومیت‌زدایی جهاد آبرسانی استان گفت: با اقدامات انجام شده در حال حاضر علاوه بر اجرای  ۸۱۹ کیلومتر خط انتقال آبرسانی و شبکه، احداث ۳ باب ایستگاه پمپاژ، احداث ۵ باب مخزن ذخیره بتنی جمعا به ظرفیت ۱۲ هزار و ۵۰۰ مترمکعب، حفاری و تجهیز ۶ حلقه چاه آب شرب و افتتاح آبرسانی به ۱۸۰ روستا را می‌توان به عنوان عملکرد پروژه محرومیت زدایی استان عنوان کرد.

وی یادآور شد: علاوه بر شرکت آب و فاضلاب خوزستان، قرارگاه کربلا و بسیج سازندگی نیز به عنوان معین در اجرای پروژه‌های محرومیت‌زدایی استان همکاری می‌کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پیشرفت ۸ درصدی عملیات اجرایی احداث باغ مشاهیر
  • اجرای ۸۱۹ کیلومتر خط انتقال و شبکه آب در طرح جهاد آبرسانی خوزستان
  • پیشرفت فیزیکی ۷۵ درصدی پروژه نهضت ملی مسکن هیدج
  • فاز اول پروژه جاده مرزی آستارا با پیشرفت فیزیکی ۷۵ درصد در حال تکمیل است
  • تصفیه‌خانه دوم آب شرب اردبیل ۱۷ درصد پیشرفت فیزیکی دارد
  • کمبود ۳۰ درصدی فضای ورزشی در کهریزک/ خانه کشتی افتتاح می‌شود
  • پیشرفت ۴۰ درصدی رمپ خروجی پل امام خمینی (ره)
  • تصفیه‌خانه آب بشاگرد تابستان امسال آبگیری می‌شود
  • پیشرفت ۸۵ درصدی عملیات احداث پل عابر پیاده خیابان آبشار + فیلم
  • پیشرفت ۷۵ درصدی پروژه احداث فرودگاه بین المللی کربلا