Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@13:16:16 GMT

ضرورت برخورد با ساخت و سازهای غیرمجاز در شهرستان مرند

تاریخ انتشار: ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۴۷۶۰۸

ضرورت برخورد با ساخت و سازهای غیرمجاز در شهرستان مرند

به گزارش خبرنگار مهر، داود گرشاسبی، امروز در جلسه کارگروه ویژه به منظور ایجاد هماهنگی میان دستگاه‌های اجرایی مرند جهت کنترل و نظارت دقیق بر ساخت و سازهای غیرمجاز در اراضی کشاورزی و حواشی شهر و روستاها که با حضور دادستان، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرند، بخشداران مرکزی و یامچی، شهرداران شهرستان و مسئولین ادارات خدمات رسان برگزار شد، ابراز داشت: تخلفات ساختمانی، یکی از موارد زجرآور در شهر مرند است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: تمامی ادارات باید تابع قانون باشند تا جلوی تخلف گرفته شود، باید بازدارندگی برای ساخت و سازهای غیرمجاز و غیرقانونی در شهر مرند ایجاد کرد.

فرماندار ویژه مرند با اشاره به اینکه شهرداری‌ها باید در مسیر قانونی حرکت کرده و جلوی ساخت و سازهای غیرمجاز را بگیرند، عنوان کرد: شهرداری‌ها نباید در مسیری حرکت کنند که ماده ۱۰۰ محل درآمدی برای این نهادها باشد.

گرشاسبی تاکید کرد: وظیفه ما اجرای رفتار مبتنی بر قوانین موجود است ما مجری قانون هستیم و قانون گذار نیستیم، مسئولان نیز نقاط ضعف هر قانون را مطرح کنند تا با مطرح کردن به استان، آن را اصلاح کنیم.

معاون استاندار آذربایجان شرقی اذعان داشت: رفتارهای غیر بخشی باید در بین مدیران و دستگاه‌های اداری گسترش پیدا کند، چرا که تبعات تخلفات ساخت و سازهای غیرمجاز، دامن گیر همه مردم خواهد شد.

مخالف سرسخت تبعیض هستیم

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان مرند نیز در این جلسه ابراز داشت: اگر همت والا داشته باشیم قطعاً می‌توانیم جلوی تخلفات بایستیم و مشکلات را مرتفع کنیم.

محمدحسین علیپور افزود: ما وارد معضل ساخت و سازهای غیرمجاز شده ایم و دستوراتی را هم صادر کرده ایم و در این مساله حامی جهاد کشاورزی در جهت برخورد با ساخت و سازهای غیرمجاز در اراضی کشاورزی هستیم.

وی تصریح کرد: از عملکرد جهاد کشاورزی شهرستان مرند تقدیر می‌کنیم، تغییر کاربری دارای تبصره‌های مختلفی است که جهاد کشاورزی ملزم به رعایت آن است، اما ما مخالف سرسخت تبعیض بوده و حامی سرسخت پیشگیری از وقوع هرگونه جرایم هستیم.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان مرند با اشاره به ضرورت اجرای قانون توسط دستگاه‌های خدمات رسان عنوان کرد: هر کسی در مقابل مأموران اجرای قانون، تمرد و مقاومت کند، مرتکب جرم شده است.

علیپور اذعان داشت: دادگستری از مصوبات اداری حمایت خواهد کرد و هر مقام مسئولی که از اجرای قانون خودداری کند، آن مسئول مجرم است.

تخلف با اخذ ماده ۱۰۰ قابل توجیه نیست

معاون فرماندار ویژه مرند هم در این جلسه ابراز داشت: قواعد شهرسازی، جزو قواعد عامه است، از نظر حقوقی، تخلف با اخذ ماده ۱۰۰ قابل توجیه نیست، ساخت و سازهایی داخل محدوده شهر مرند انجام شده که امکان کمک رسانی در ایام بحرانی را غیرممکن کرده است.

میکائیلی افزود: براساس دستورالعمل‌های هیأت دولت، دستگاه‌های خدماتی مجاز به ارائه خدمات یا انشعاب به ساخت و سازهای غیرمجاز نیستند اما دیده می‌شود که در خارج از محدوده ساختمان احداث شده و اراضی کشاورزی را به ساختمان تبدیل کرده و بدون استعلام از جهاد کشاورزی، دارای انشعاب شده است.

وی تاکید کرد: باید کارگروه ویژه مقابله با ساخت و سازهای غیرمجاز در شهرستان مرند تشکیل شود.

میکائیلی تصریح کرد: ساخت و سازهای غیرمجاز، آینده شهر مرند را با بحران مواجه می‌کند.

کاربری‌های غیرمجاز باغات در مرند؛ بیشترین سهم تخلفات

شهردار مرند نیز اظهار داشت: تمامی مالکینی که در محدوده یا خارج از شهر اقدام به احداث ساختمان کنند باید از شهرداری مجوز یا پروانه ساختمانی اخذ کنند در غیراین صورت، شهرداری از ادامه احداث عملیات ساختمانی جلوگیری خواهد کرد.

حسین کاوه افزود: براساس تبصره‌های ماده ۱۰۰، اگر اصول شهرسازی در احداث ساختمان رعایت نشود، رأی قلع و قمع صادر می‌شود و شهرداری نیز موظف به اجرای آن است.

وی با اشاره به اینکه مرند یکی از شهرهای مهاجرپذیر است، عنوان کرد: کاربری‌های غیرمجاز باغات بیشترین سهم را در شهرستان مرند دارد که از دهه ۶۰ به بعد نیز دستخوش تغییراتی شده است.

شهردار مرند با اشاره به اینکه شهرداری می‌تواند از ساخت و سازهای غیرمجاز جلوگیری کند، ابراز داشت: سال گذشته هزار و ۵۰۰ پرونده ساخت و سازهای غیرمجاز مربوط به سال‌های گذشته در کمیسیون ماده ۱۰۰ بررسی شد.

کاوه تاکید کرد: ۷۵۰ رأی قطعی درباره ساخت و سازهای غیرمجاز در مرند صادر شده، اما این قانون مربوط به دهه ۴۰ است و برخی اتفاقات و تخلفات رخ می‌دهد که در این قانون به آن اشاره نشده است.

صدور ۵۰۰ اخطاریه ساخت و ساز غیرمجاز در اراضی کشاورزی مرند

همچنین مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرند با اشاره به اهمیت شهرسازی اصولی اظهار داشت: در ۴ سال اخیر، ۵۰۰ مورد اخطاریه صادر شده است، ۳۰۰ مورد نیز از تبصره ۱ و ۲ ماده ۱۰ استفاده شده و ۴۵۰ مورد پرونده به دادگاه معرفی شده است.

منوچهر رحمانی همچنین با اشاره به واحد تخریب شده در فرمان آباد مرند گفت: این واحد دارای یک متر دیوار بود که حدوداً ۳ میلیون تومان خسارت برآورد می‌شود.

کد خبر 4917999

منبع: مهر

کلیدواژه: مرند ساخت و ساز ساخت و سازهای غیرمجاز ویروس کرونا شیراز ماه مبارك رمضان بوشهر شیوع کرونا ایلام قزوین گرگان شهرکرد کمک به نیازمندان بیرجند مواسات بارش باران جهش تولید ساخت و سازهای غیرمجاز اراضی کشاورزی شهرستان مرند جهاد کشاورزی شهر مرند ماده ۱۰۰

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۴۷۶۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم تأمین منابع مالی برای تکمیل پروژه‌های آبرسانی به مشهد مقدس

به گزارش خبرنگار مهر، محسن داوری صبح یکشنبه در دومین جلسه قرارگاه آب در محل شرکت آب و فاضلاب مشهد مقدس تأمین منابع مالی برای تکمیل پروژه‌های آبرسانی به شهر مشهد را ضروری دانست و اظهار کرد: تابستان امسال با توجه به حجم مناسبت‌ها شهر مشهد میزبان زائران و مسافران بسیاری خواهد بود که در کنار گرمای هوا موضوعی قابل اهمیت است، بنابراین همان طور که تکمیل پروژه‌های آبرسانی به صورت جدی در دستور کار است برای تأمین مالی تکمیل پروژه‌های آبرسانی اقدامات فوری انجام شود.

فرماندار مشهد بیان کرد: بالادست سدها مهم است و باید مدیریت شود و این تکلیف شرعی و قانونی مسؤولان اجرایی است بنابراین لازم است برخورد با انشعابات غیرمجاز آب به ویژه در بالادست سدها در دستور کار تمام دستگاه‌های اجرایی و مرتبط در شهرستان باشد.

وی افزود: تأمین آب شهر مشهد از اولویت‌های اساسی است و این قابل پذیرش نیست در حالی که مشترکان مجاز حقوق قانونی خود را می‌پردازند، عده‌ای دیگر با ایجاد انشعاب غیرمجاز ضمن اجحاف به حق مشترکان مجاز به منابع آبی صدمه بزنند و فقط منافع خود را در شرایطی که با خشکسالی و کمبود آب مواجه هستیم تأمین کنند.

داوری ضمن اشاره و تاکید بر مصوبه اجرایی برخورد با برداشت غیرمجاز در بالادست سه سد ارداک، طرق و کارده از مصوبات قرارگاه آب تصریح کرد: بازدیدهای میدانی در بالادست سدها به صورت هفتگی در قالب تیمی با محوریت بخشداری انجام و با متخلفان دارای انشعابات غیرمجاز آب به ویژه در باغ ویلاها ضمن تشکیل پرونده قضائی برخورد جدی خواهد شد.

کد خبر 6090737

دیگر خبرها

  • تخریب ساخت و ساز غیر مجاز در اراضی کشاورزی بویراحمد
  • ۱۵ تغییر کاربری غیرمجاز در آمل قلع و قمع شد
  • از تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز در اراضی کشاورزی تا توزیع کالای اساسی طرح تنظیم بازار در فارس
  • برخورد با اتباع غیرمجاز در خراسان رضوی
  • برخورد قضایی با برداشت‌های غیرمجاز از سد‌های تامین کننده آب مشهد
  • برخورد قاطع با تور‌های گردشگری غیرمجاز در کردستان
  • ضرورت مدیریت صحیح منابع آبی در فصل زراعی/ مدیران پای کار باشند
  • موتور پمپ‌های غیرمجاز روی رود قره آغاج قیر و کارزین جمع‌آوری شدند
  • لزوم تأمین منابع مالی برای تکمیل پروژه‌های آبرسانی به مشهد مقدس
  • تشدید مقابله با حفر چاه‌های غیرمجاز در سطح استان کرمانشاه