Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-05-07@06:57:53 GMT

وضعیت کرونا در قم خطرناک است

تاریخ انتشار: ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۴۸۱۷۵

به گزارش مهر، محمدرضا قدیر عصر سه‌شنبه در جلسه سه‌شنبه در سی و ششمین جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی پاسخ به عملیات بحران استان که در سالن کرامت استانداری قم برگزار شد، با بیان اینکه در دو هفته گذشته سیر نزولی مبتلایان به کرونا در قم متوقف شده و باید روند عادی سازی متوقف شود، گفت: در ۱۴ روز گذشته تعداد ۱۶۰ بیمار کرونایی بستری در مراکز درمانی ثابت بوده که این امر یک هشدار جدی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: ثابت بودن سیر بستری بیماران کرونایی در مراکز درمانی قم در حالی ادامه دارد که با اجرای طرح فاصله‌گذاری هوشمند شاهد سیر نزولی این ویروس بودیم که در روزهای گذشته دیگر خبری از آن نبوده است، روند عادی سازی شرایط در قم باید کنار گذاشته شود چرا که وضعیت قم همچنان خطرناک است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم یادآور شد: به هر میزان که مراجعه بیماران سرپایی به مراکز درمانی بیشتر باشد تعداد فوتی‌های نهایی استان بیشتر خواهد بود و تعداد مراجعه‌کنندگان سرپایی کرونایی در قم بیشتر از اغلب استان‌های کشور است که این امر چالش برانگیز است و تعداد افراد با علائم خفیف اما ناقل بیماری کرونا در شهر قم زنگ هشداری جدی دیگری است.

وی ادامه داد: افراد بهبودیافته واقعی بعد از بهبودی کامل باید به در مدت ۲۴ ساعت دو بار تست کرونای آن‌ها منفی باشد و دو هفته بعد از بهبودی نیز علائمی نداشته باشد.

عامل ۳۰ درصدی سرایت از وسایل حمل و نقل عمومی

قدیر عنوان کرد: حمل‌ونقل عمومی و تاکسی‌رانی به‌تنهایی ۳۰ درصد از آمار سرایت کرونا را به خود اختصاص داده و باید برای استفاده از ماسک و مواد ضدعفونی‌کننده در این ناوگان تدبیر شود

وی در پایان با بیان اینکه استفاده از دستکش و ماسک در وسایل نقلیه عمومی اجباری شود، گفت: شرایط کرونا در قم به‌هیچ‌وجه عادی نیست و نگرانی‌های زیادی از جانب مرکز بهداشت و علوم پزشکی قم احساس می‌شود.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۴۸۱۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گلایه شهروندان تهرانی از وضعیت نامناسب برخی از بی آر تی‌ها + فیلم

استفاده از وسایل نقلیه عمومی نه تنها موجب کاهش هزینه‌ها برای جابه جایی شهروندان در سطح شهر می‌شود بلکه در کاهش آلودگی و ترافیک شهری موثر است. یکی از وسایل نقلیه عمومی پرمصرف در شهر تهران بی آر تی است.

شهروند خبرنگار ما با ارسال فیلم از وضعیت نامناسب برخی از بی آر تی‌ها مانند نداشتن سیستم خنک کننده و فرسودگی اتوبوس در سطح شهر تهران گلایه کرد و از مسئولان شهری درخواست رسیدگی دارد.

فیلم ارسال شده را می‌توانید مشاهده کنید.

منبع: شهروند خبرنگار - تهران

بیشتر بخوانید:

عدم نصب صندلی در برخی از ایستگاه‌های اتوبوس اراک گلایه مسافران شد

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

برای یادگیری اصول تصویربرداری خبری به صفحه «آموزش تصویربرداری برای شهروندخبرنگاران» مراجعه کنید.

 

 

 

باشگاه خبرنگاران جوان شهروند خبرنگار شهروند خبرنگار

دیگر خبرها

  • رشد ۲۸ درصدی کمک‌های مردمی به مراکز نیکوکاری
  • کمک ۱۱ هزار میلیارد تومانی مردم به مراکز نیکوکاری در سال گذشته
  • گلایه شهروندان تهرانی از وضعیت نامناسب برخی از بی آر تی‌ها + فیلم
  • ارزیابی نامحسوس وضعیت حجاب در ادارات و مراکز آموزشی کردستان
  • ببینید | قابل توجه زاکانی و دوستان؛ وضعیت خطرناک پله برقی متروی میدان ولیعصر تهران!
  • بررسی ۴۲۲ فقره پرونده در ۲۲ مرکز مهر خانواده مازندران
  • کاهش ۸ درصدی مراجعان درگیری به پزشکی قانونی اردبیل
  • کاهش تعداد مراجعین ناشی از نزاع به پزشکی قانونی اردبیل
  • فعالیت ۲۲ مرکز مهر خانواده در مازندران
  • ۲۲ مرکز مهر در مازندران فعالیت می کند