Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-27@08:51:20 GMT

حمله نیروهای وابسته به امارات به استانداری سقطری

تاریخ انتشار: ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۴۸۶۲۹

حمله نیروهای وابسته به امارات به استانداری سقطری

خبرگزاری فارس: گروه نظامی «شورای انتقالی جنوب یمن» که مورد حمایت امارات متحده عربی است، به ساختمان‌ها و ادارات متعلق به دولت منصورهادی، رئس جمهور مستعفی یمن در جنوب حمله کرده‌اند.

منابعی در استان سُقُطری یمن امروز سه‌شنبه به شبکه الجزیره قطر گفتند که نیروهای این شورا به ساختمان ادارات محلی متعلق به دولت مستعفی یمن حمله کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با این حال، شبکه‌ها و رسانه‌های محلی در استان مذکور می‌گویند «افراد عادی» با تجمع در برابر ساختمان استانداری سقطری، مقامات وابسته به دولت منصور هادی را طرد کرده و پرچم «یمن جنوبی» را در این ساختمان به اهتزاز در آوده‌اند.

تصاویر منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی مانند توییتر، شمار نسبتاً زیادی از افراد عمدتاً غیرنظامی و با لباس شخصی را نشان می‌دهد که وارد حیاط استانداری شده یا در برابر آن تجمع کرده‌اند و برخی نیز پرچم یمن جنوبی را برافراشته‌اند.

ساختمان استانداری سقطری در شهر ساحلی «حدیبو» قرار دارد و این شهر طی یک هفته گذشته شاهد درگیری بین نیروهای منصور هادی و نیروهای شورای انتقالی بوده است. این شورا طی هفته گذشته بعد از آنکه در عدن اعلام خودمختاری کرد، تلاش نمود شهر حدیبو را به کنترل خود درآورد.

به احتمال زیاد سیطره بر ساختمان استانداری سقطری با تحریک نیروهای شورای انتقالی صورت گرفته است.

عربستان سعودی و امارات از سال ۲۰۱۵ (فروردین ۱۳۹۴) به بهانه بازگرداندن دولت منصور هادی به قدرت، به یمن حمله کرده و در تلاش برای سرنگونی انقلاب در این کشور کردند.

اهداف اعلام شده از این لشکرکشی به رغم گذشت بیش از پنج سال هنوز محقق نشده، و منصور هادی که زمانی شهر عدن را پایتخت موقت خود اعلام کرده بود، از تابستان سال گذشته با شورش شورای انتقالی بدون پایتخت موقت ماند.

ناظران و تحلیلگران معتقدند عربستان سعودی و امارات بعد از چند سال اتحاد، به جنگ نیابتی در یمن روی آورده‌اند و در حال کمک به نیروهای خود هستند. در مقابل، برخی نیز این سناریو را سرپوش گذاشتن بر اهداف استعماری ریاض و ابوظبی در یمن می‌دانند و می‌گویند آن‌ها با این سناریو، بر سر تقسیم مناطق یمن بین خود به توافق رسیده‌اند؛ جنوب و جنوب غرب برای امارات و شرق یمن نیز برای عربستان سعودی.

منبع: فردا

کلیدواژه: حمله نیروهای وابسته به امارات شورای انتقالی منصور هادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۴۸۶۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شوراهای برتر استان بوشهر تجلیل شدند

به گزارش خبرنگار مهر، در هفتمین اجلاس مجمع رؤسای کمیسیون‌های شهرسازی و معماری شوراهای اسلامی و معاونین شهرسازی شهرداری‌های کلانشهرها و مراکز استان‌ها، که آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر و محمد هادی رستمیان معاون عمرانی استانداری بوشهر نیز حضور داشتند شوراهای برتر استان بوشهر، اعضای شوراهای شهر و روستا در استان بوشهر که ۶ دوره عضو شورا بودند، تقدیر شد

در این آئین از وحید نیک روش رئیس شورای اسلامی شهر بوشهر، احمدی رئیس شورای اسلامی شهرستان دیر، صداقت رئیس شورای اسلامی روستای هلپه‌ای از دشتستان و حیدری رئیس شورای اسلامی بخش امام حسن از دیلم به عنوان شوراهای برتر استان بوشهر تجلیل شد.

همچنین از سید علی اکبر فاطمی از شورای اسلامی شهر کاکی، هوشیار از شورای اسلامی شهر بنک، کنگونی اصل از شورای اسلامی تنبک به دلیل اینکه از ابتدای شروع به کار شوراها تاکنون عضو شورا بودند، تجلیل به عمل آمد.

همچنین از محمد هادی رستمیان معاون عمرانی استانداری بوشهر، مجید محمودی مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری بوشهر و امیری نژاد به عنوان نمایندگان دولت در سطح استان بوشهر به مناسبت تعامل و همدلی با شوراهای شهر و روستاها نیز تجلیل شد.

کد خبر 6088585

دیگر خبرها

  • التیماتوم ۴ ماهه شفقت برای معاونت عمرانی‌ استانداری
  • التیماتوم ۴ ماهه «شفقت» برای معاونت عمرانی‌ استانداری
  • بازدید استاندار لرستان از چند طرح عمرانی و اقتصادی خرم آباد
  • بازدید استاندار از چند طرح عمرانی و اقتصادی خرم آباد
  • کمبود ۲۵۰ میلیاردی برای احداث ساختمان استانداری لرستان
  • مهلت ۳ ماهه استاندار لرستان جهت تکمیل برج امید
  • ضرب الاجل استاندار لرستان برای تکمیل ساختمان استانداری
  • ۲۵۰ میلیارد برای تکمیل ساختمان استانداری لرستان نیاز است
  • کمبود اعتبار ۲۵۰میلیاردی برای احداث ساختمان استانداری لرستان
  • شوراهای برتر استان بوشهر تجلیل شدند