Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-30@03:10:20 GMT

خسارات سیل، سرما و تگرگ در قم ۷۵ میلیارد تومان برآورد شد

تاریخ انتشار: ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۴۸۷۳۳

خسارات سیل، سرما و تگرگ در قم ۷۵ میلیارد تومان برآورد شد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم گفت: ملخ‌های قم بومی و دارای خسارات و آفات کمتری نسبت به ملخ‌های مهاجم است. ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۱:۲۸ استانها قم نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، عباس پورمیدانی در جمع خبرنگاران با اشاره به هجوم ملخ در قم اظهار داشت: در سال جاری با توجه به بارندگی خوب، مجددا شاهد طغیان ملخ بومی هستیم و این ملخ بومی با ملخ‌های مراکشی و صحرایی و آنچه مردم در جنوب کشور گرفتار آن هستند متفاوت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم افزود: ملخ‌های قم بومی و دارای خسارات و آفات کمتری نسبت به ملخ‌های مهاجم است.

وی تصریح کرد: با توجه به بارندگی فراوان در قم، تراکم ملخ بومی افزایش یافته است و زیر 1000 و حتی 500 ملخ در هکتار است اما به 200 هزار در هکتار در برخی از مناطق رسیده است.

مبارزه با ملخ در بیش از 11 هزار هکتار از مزارع فارس؛ احتمال تشدید هجوم ‌ملخ‌ها از اواسط اردیبهشت‌ماهورود ‌ملخ صحرایی ‌از مرزهای ‌سیستان و بلوچستان به خراسان جنوبی / 4 شهرستان آلوده شدهجوم ملخ‌های صحرایی به نقاط مختلف استان بوشهر / منشأ آفت ملخ صحرایی از صحرای عربستان و سودان است

پورمیدانی بیان کرد: به تازگی این کانون‌ها را شناسایی کرده‌ایم و مشخص شد 30 هزار هکتار از اراضی و مراتع در قم آلوده است و تراکم بالایی در ملخ بومی دارد که تاکنون مبارزه و پاکسازی در  400 هکتار از اراضی تاکنون انجام شده که بیشتر در اطراف شهر هستند و نباید اجازه داد این فوج به شهر برسد.

وی خاطرنشان کرد: ملخ ها در سن پوره هستند و به دلیل اینکه به سن بلوغ نرسیدند قدرت پرواز ندارند اما به زودی ممکن است به شهر برسند، هر چند برای مبارزه با ملخ باید آثار زیست محیطی را مد نظر قرار داد ضمن اینکه ورود آنها را به شهر به تاخیر بیندازیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم در خصوص خسارات ناشی از سیل‌، سرما و تگرگ در سال جاری گفت: از ابتدای سال جاری 4 نوبت خسارت سیل و سرما و تگرگ در قم به وقوع پیوست و در هر 4 مورد این خسارات توسط کارشناسان کشاورزی رصد شده است.

وی عنوان کرد: نوع و میزان خسارات در این مدت احصاء شده است و سه نوبت از آن به وزارت کشاورزی گزارش شده است، در سال جاری 15 استان دچار این خسارات شدند و درصد خسارات ما نسبت به برخی استان‌ها کمتر است.

پورمیدانی اظهار داشت: طبق گزارشی که برای تامین اعتبار به وزارت کشاورزی ارجاع شده است خسارات سیل، سرما و تگرگ در قم، 75 میلیارد تومان برآورد شد.

انتهای پیام/457/ ز

R7854/P/S6,62/CT11

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سرما و تگرگ سال جاری ملخ بومی ملخ ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۴۸۷۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احداث استخر ذخیره آب کشاورزی شهرستان آوج

افتخاری مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آوج گفت: استخر ذخیره آب کشاورزی روستای سعید آباد تکمیل و شروع به آبگیری شده است.

وی اظهار داشت: ظرفیت ذخیره آب استخر حدود ۱۵۰ هزار متر مکعب است که بر اساس پیش بینی انجام شده ۱۲۰ هکتار باغ و۸۰ هکتار اراضی زراعی از آب این سد بهره‌مند خواهند شد.

به گفته افتخاری، این طرح با اعتباری بالغ بر ۷۰ میلیارد ریال اجرا شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • احداث استخر ذخیره آب کشاورزی شهرستان آوج
  • خسارت ۱۷۰۰ میلیارد تومانی بارندگی اخیر به زیرساخت‌ها و بخش کشاورزی شهرستان راور
  • ۵۴۳ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان، برآورد اولیه خسارت سیل به بخش کشاورزی
  • ۵۴۳ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان، برآورد اولیه خسارت سیل به بخش کشاورزی خراسان جنوبی
  • رصد دقیق ۴۷۰۰۰۰ هکتار برنج شمال با داده‌های فضایی
  • برآورد سطح زیرکشت برنج با داده‌های فضایی برای نخستین بار
  • برآورد اولیه خسارت سیل به بخش کشاورزی/ ۱۰۱ رشته قنات آسیب دیدند
  • خسارت میلیاردی سیل به کشاورزی خراسان جنوبی
  • بیش از 543 میلیارد تومان برآورد اولیه خسارت سیل به بخش کشاورزی
  • برآورد اولیه خسارات ناشی از بارندگی‌های اخیر در خراسان جنوبی