Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-05@16:31:55 GMT

رزمایش همدلی با رنگ و بوی سنتی

تاریخ انتشار: ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۴۸۸۰۷

رزمایش همدلی با رنگ و بوی سنتی

هادی سلطانی کیا مسئول تبلیغات اسلامی و امام جمعه موقت خوشاب، در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،: گفت: در دوران سخت بیماری کرونا مردم خوشاب ثابت کردند که فاصله‌گذاری اجتماعی نزدیکی دل‌ها را به همراه داشته است.

او افزود: در ایامی که به واسطه بیماری کرونا تمام جهان دچار بحران شده است، برگزاری برخی آئین‌های سنتی، مذهبی نور امید را در دل خوشابی‌ها درخشان‌تر از همیشه کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



مسئول نمایندگی تبلیغات اسلامی خوشاب با اشاره به طرح رزمایش همدلی مواسات و کمک مومنانه، ادامه داد: در سطح شهرستان کمک‌های بسیار خوبی جمع آوری شد که به صورت ارزاق و بسته‌های معیشتی در سه مرحله تا آخر ماه مبارک رمضان بین افراد کم برخوردار توزیع خواهد شد.

هادی سلطانی کیا بیان کرد: در این بین روستای بلقان آباد شهرستان خوشاب که همیشه به داشتن مردم ولایی و مومن شهره بوده است، بیش از پیش پای کار آمده و خوش درخشیدند.

او تصریح کرد: از زمان مسئولیت بنده اهالی این روستا که در امر جمع آوری زکات و انجام امور خیریه مانند ساخت مدرسه، مهدیه و زینبیه پیش‌رو بوده‌اند و کارهای خداپسندانه انجام دادند که سرآغاز حرکت‌های بزرگی شده است.   امام جمعه موقت خوشاب ادامه داد: در طرح شجره طیبه، باغداران پسته کار چندین اصله درخت را وقف کمیته امداد و بهزیستی کردند که هر ساله در فصل برداشت محصول این درختان را در کیسه‌های مشخصی اهدا می‌ کنند.

سلطانی کیا بیان کرد: یکی دیگر از بدعت‌های اهالی این روستا برگزاری آئین کهن روز نیایش در اوایل اردیبهشت ماه است، که ریشه در اعتقادات عمیق مردم این منطقه و روستا دارد.

قربانی ۱۷ راس دام در روز نیایش
رجبعلی بلقان آبادی رئیس شورای اسلامی روستای بلقان آباد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،گفت: مراسم روز نیایش که به تازگی مورد توجه رسانه‌ها و مسئولین شهرستان قرار گرفته است از زمان‌های بسیار قدیم تا به امروز هر ساله به گونه‌های مختلف در روستا برگزار شده است.

او افزود: پدربزرگان ما هم این آیین سنتی را نقل کرده‌اند که از گذشته در اوایل اردیبهشت ماه با خواندن رباعی و گرداندن علم سیدالشهدا اقدام به جمع آوری کمک‌های نقدی و غیر نقدی در سطح روستا می‌کردند.

نایب رئیس شورای اسلامی بخش مرکزی ادامه داد: بعد از جمع آوری هدایا با فروش قسمتی از آن‌ها اقدام به تهیه مواد لازم برای پخت ولیمه عمومی به نیت دفع امراض و بلایای طبیعی و افزایش رزق و روزی می‌کردند.

بلقان آبادی بیان کرد:، اما امسال به دلیل ممنوعیت برگزاری تجمعات، اهالی با مشارکت خیرین روستا اقدام به خرید و ذبح ۱۷ راس دام سبک در یک روز اقدام و گوشت آن را بین عموم مردم تقسیم کردند.
 
او تصریح کرد: اهالی مومن روستای بلقان آباد همه ساله با جمع‌آوری زکات و هزینه در کار‌های خیر ازجمله وقف درختانی در باغات پسته و نیز با برگزاری این گونه مراسمات نیایش و شکر گذاری‌ از گذشته شاهد دفع بلایای طبیعی از منطقه خود بوده‌اند.     بلقان آباد روستایی در ۱۵ کیلومتری شرقی شهر سلطان آباد مرکز شهرستان خوشاب در جاده قدیم سبزوار به نیشابور واقع شده است، زبان این روستا ترکی قشقایی و شغل مردمان این دیار کشاورزی و دامداری سنتی می‌باشد.     انتهای پیام//ع. ظ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: رزمایش همدلی آئین های سنتی قربانی کردن ویروس کرونا جمع آوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۴۸۸۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امام جمعه اهل سنت کلاله: حادثه یسنا مصداق بارز همدلی، نوعدوستی و همبستگی است

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز گلستان محمد آخوند احمدی امام جمعه اهل سنت کلاله در پیام خود با قدردانی از تلاشهای بی وقفه برای پیدا کردند این دختر 4 ساله ای این اقدام را مصداق بارز همدلی ، نوعدوستی ، اتحاد و همبستگی بیان کرد.

سید نجیب حسینی نماینده منتخب مردم کلاله ، مینودشت ، گالیکش و مراوه تپه نیز در پیامی از نیروهای امدادی انتظامی و مردمی و تلاشهای بی وقفه برای یافتن یسنا قدردانی کرد.

یسنا دختر بچه چهار ساله ساکن روستای یلی بدراق کلاله عصر روز یکشنبه در کنار مزارع کشاورزی هنگامی که مادرش مشغول چیدن نخود بود مفقود شد و عصر دیروز پنجشنبه سیزدهم اردیبهشت با تلاش امدادگر کایت سوار پیدا شد.

دیگر خبرها

  • به دنبال انتقال میدان میوه و تره بار و خشکبار قزوین هستیم
  • همدلی مدیران سرمایه بزرگی برای قزوین است
  • مشارکت کره جنوبی در رزمایش سایبری آمریکا
  • واژگونی تریلی در محور خوشاب -دوغایی
  • برپایی نمایشگاه خوشنویسی جمعی از هنرمندان افغانستانی و ایرانی در قم
  • جاری شدن سیل در روستای نوروزی خوشاب 
  • آموزش صلح و صلح‌طلبی، سنگ بنای روابط انسانی
  • حضور قاریان ایرانی در نمایشگاه کابل جلوه‌ای از همدلی دو ملت
  • حادثه یسنا مصداق بارز همدلی، نوعدوستی و همبستگی است
  • امام جمعه اهل سنت کلاله: حادثه یسنا مصداق بارز همدلی، نوعدوستی و همبستگی است