Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاد حوزه علمیه گفت: جوانان باید با قصه‌های قرآنی آشنا شوند و محتوای قصص و پیام‌های داستان‌های قرآن را در زندگی خود به کار گیرند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛حجت‌الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی ظهر امروز در ویژه‌ برنامه تفسیر سوره انبیاء که در حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد، اظهار داشت: جوانان باید با قصه‌های قرآنی آشنا شوند و محتوای قصص و پیام‌های داستان‌های قرآن را در زندگی خود به کار گیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: حضرت سلیمان(ع) فرزند حضرت داود(ع) است که به پیامبری مبعوث شدند که این انتخاب، یک انتخاب الهی بود، داستان حضرت سلیمان(ع) به ما می‌گوید نباید به ثروت مغرور شویم و همواره عبد شاکر بوده و به فقرا کمک کنیم چراکه خداوند قادر مطلق بوده و نباید از عنایت و کرامت خداوند ناامید شویم.
 
استاد حوزه علمیه با تاکید بر اینکه یک مدیر باید همواره حواسش به زیرمجموعه‌ها و افراد مورد مدیریت باشد، بیان کرد: اگر این موضوع مورد توجه مدیران باشد فساد اقتصادی، رشوه و غیره صورت نمی گیرد و استانداران، شهرداران، مدیران شهر، مسئولین باید به درستی با مشکلات زیردستان برخورد کنند.

عضو هیئت علمی جامعه المصطفی با بیان اینکه خداوند سه معجزه شاخص و کلیدی به حضرت سلیمان(ع) عطا کرد، افزود: این سه معجزه شاخص در کنار دیگر معجزات حضرت مورد تاکید قرار گرفته است.

رفیعی عنوان کرد: نخستین معجزه شاخص و کلیدی حضرت سلیمان(ع)، مسخر نمودن باد و تند باد توسط حضرت بود چراکه تند باد به عنوان یک مرکب در اختیار حضرت سلیمان(ع) بود به صورتی که حضرت کار یک ماه را طی نصف روز انجام می‌داد و باد به امر حضرت جاری می‌شد، معجزه دوم، در اختیار داشتن اجنه بود که قدرت بسیار زیادی داشتند و برای استخراج جواهرات از عمق دریاها و ساخت کاخ و ساختمان بکار گرفته شدند.

وی با بیان اینکه حضرت سلیمان(ع) همیشه تاکید داشت که این‌ها همه لطف خداست، ادامه داد: این پیامبر الهی تاکید داشت که  تمامی معجزات فضل خداوند است و حضرت در حقیقت عبد شاکر، متواضع، عدالت محو، مهمان‌دار و همنشین فقرا بود.

منبع: دانا

کلیدواژه: حضرت سلیمان ع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۴۸۹۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید ماموستا رستمی بر توجه به معیشت و زندگی کارگران

امام جمعه سنندج توجه به بهبود معیشت و هزینه‌های زندگی کارگران را خواستار شد و گفت: باید آنچنان به این قشر زحمت‌کش توجه و نیازهای آنان را برآورده کرد که در زمان بازنشستگی و پیری دغدغه‌ای نداشته باشند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، ماموستا فائق رستمی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته که در مسجد جامع این شهر اقامه شد، اظهار داشت: شهدای کارگری در راستای تلاش، ایثار و فداکاری جان خود را از دست دادند که باید این راه پر افتخار ادامه داشته باشد.

وی با بیان اینکه چرخه اقتصاد کشور به دست کارگران به چرخش درمی‌آید، گفت: دست تک‌تک کارگران کردستانی را بوسیده و قدردان زحمات و تلاش‌های بی‌وقفه آنان هستیم.

امام جمعه سنندج با اشاره به عنوان شعار سال تصریح کرد: به حرکت درآوردن چرخه اقتصاد جز با مشارکت مردم و تقویت کارگران میسر نمی‌شود.

وی افزود:  جهش تولید یعنی تقویت مشارکت مردم، استفاده از منابع خدادادی، نخبگان، فارغ‌التحصیلان، معادن و منابع خدادادی استان، کارخانجات و درآمد مرزها؛ امید که این ظرفیت‌ها مورد توجه قرار گیرد.

ماموستا رستمی توجه به بهبود معیشت و هزینه‌های زندگی کارگران را خواستار شد و عنوان کرد: باید آنچنان به این قشر زحمت‌کش توجه و نیازهای آنان را برآورده کرد که در زمان بازنشستگی و پیری دغدغه‌ای نداشته باشند.

وی با تاکید بر اینکه چرخش چرخ تولید کشورمان در گرو همراهی کارگران است، اظهار کرد: همه ظرفیت‌ها در کردستان برای تحقق جهش تولید وجود دارد اما نیاز به کار و تلاش دارد.

نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه عدالت در همه حوزه‌ها  و میان  اقشار یکسان اجرا شود، تأکید کرد: باید کاری کنیم کشور را با تولید به سمت قله‌های ترقی پیش ببریم و با جهش تولید تحریم‌ها را خنثی کنیم. برای انجام کارها تحریم را بهانه نکنیم.

وی با اشاره به اهمیت کسب و روزی حلال از دیدگاه قرآن ابراز داشت: کسب روزی حلال یکی از فضائلی است که دین اسلام تاکید بسیاری بر آن داشته و در آیات قرآن و روایات همواره انسان‌ها را بر کسب روزی حلال و طیب و پاک تشویق کرده است.

امام جمعه سنندج گفت: پاکیزه‌ترین مال آن است که از حلال به دست آید، کسی که در طلب رزق حلال از شهری به شهری رود، مانند کسی است که در راه خدا جهاد کند.

انتهای پیام/481/.

دیگر خبرها

  • تاکید ماموستا رستمی بر توجه به معیشت و زندگی کارگران
  • پیام آیت الله مظاهری به هجدهمین دوره همایش حکمت مطهر
  • نماهنگ|«تو را است معجزه درکف... عصا بیفکن!»
  • نماهنگ| «تو را است معجزه درکف... عصا بیفکن!»
  • پیام سردار تنگسیری به کشورهای منطقه از خلیج فارس
  • تشریح ظرفیت‌های فرهنگ ولایی خراسان شمالی در دهه کرامت ضروری است
  • زندگی با آیه ها یک فعالیت هم افزا با حضور دستگاه های مختلف بود
  • پیام تبریک وزیر ورزش و جوانان در پی قهرمانی تیم ملی فوتبال دختران
  • همایش بین المللی اندیشه‌های قرآنی حضرت آیت الله خامنه‌ای در قم برگزار می شود
  • پیام تسلیت مدیر حوزه های علمیه درپی درگذشت همسر آیت الله سیدمصطفی خمینی