Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-28@19:08:26 GMT

شیوع بیماری لکه سفید در مزارع میگو

تاریخ انتشار: ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۴۹۲۰۷

به گزارش اکوفارس، ارسلان قاسمی مدیر عامل اتحادیه تکثیر، پرورش و صادرات آبزیان در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، درباره آخرین وضعیت صید و پرورش ماهی اظهار کرد: با وجود شیوع ویروس کرونا و مشکلات دور نمای بازار صادراتی امسال تولید چشمگیری در بحث آبزی پروری پیش‌بینی نمی‌شود.

او افزود: پرورش دهندگان میگو در یک تا ۲ استان با مشکل بیماری لکه سفید میگو روبه‌رو هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قاسمی ادامه داد: با وجود شیوع ویروس کرونا طی ماه‌های اسفند و فروردین و فعالیت گردشی پرورش دهندگان پیش‌بینی می‌شود که افزایش چشمگیری در تولید نداشته باشیم.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه کمبودی در عرضه ماهی بازار داخل نداریم، بیان کرد: پیش بینی‌ها حاکی از آن است که مجموع تولید صید و آبزی پروری به یک میلیون تن برسد که با این وجود امکان کنترل بازار در آرامش وجود دارد.

او درباره آینده بازار صادرات آبزیان گفت: با توجه به گسترش ویروس کرونا باید دید که بازار صادراتی به کدام سمت و سو می‌رود.

قاسمی در پایان تصریح کرد: در شرایط اقتصاد فعلی قوانین و دستورالعمل‌ها باید متناسب با وضعیت موجود اقتصادی اصلاح شود که اگر این اتفاق بیفتد، تولید موفقی خواهیم داشت.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۴۹۲۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایش مزارع خرمشهر پژوهشگران

یاسر شریفی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خرمشهر گفت : نقش تغذیه اصولی در کاهش آفات و بیماری های نخلستان در طرح ترویجی پایین به بالا در سطح ۶۰ هکتار از نخلستانهای خرمشهر بررسی شد.

او از برگزاری برنامه های ترویجی در جهت کاهش آفات و بیماری ها در نخلستان خبر داد و گفت : بررسی نقش تغذیه اصولی در کاهش آفات و بیماری های نخلستان در طرح ترویجی پایین به بالا در سطح ۶۰ هکتار از نخلستانهای این شهرستان انجام شد.

این مسئول گفت : تغذیه اصولی و صحیح، نقش مهمی در مدیریت تلفیقی آفات دارد و در این برنامه های آموزشی ترویجی که طبق دستورالعمل طرح ترویجی پایین به بالا اجرا خواهد شد نقش این عامل  در کاهش میزان آسیب آفات و بیماری ها در در نخلستان های این شهرستان بررسی و برای کشاورز شرح داده میشود.

باشگاه خبرنگاران جوان آبادان آبادان

دیگر خبرها

  • پیش بینی تولید بیش از ۸۰۰۰۰ تن محصول گندم از شهر خوشه‌های طلایی
  • پیش بینی خرید ۹۰ هزار تن گندم از مزارع باوی
  • استاندار فارس: باید به هنرستان‌ها توجه ویژه‌ای شود
  • ۳۶۳ هزار هکتار از اراضی کشاورزی ایلام آفت‌زدایی شد
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • شیوع بیماری ناشناخته در بدخشان
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • پایش مزارع خرمشهر پژوهشگران
  • تامین مولد سالم تولید ایمن و پایدار را به‌دنبال دارد
  • آغاز برداشت ماهی قزل آلا از مزارع پرورش ماهی در محیط دریا در گلستان