Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزرای امور خارجه ایران و گرجستان امروز درباره آخرین تحولات روابط دوجانبه و مبارزه با شیوع کرونا تلفنی به رایزنی پرداختند.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، محمدجواد ظریف و «دیوید زالکالیانی» وزرای امور خارجه جمهوی اسلامی ایران و گرجستان امروز (سه‌شنبه) ۱۶ اردیبهشت ماه در گفت‌وگویی تلفنی ضمن مرور آخرین تحولات روابط دوجانبه در خصوص مبارزه با شیوع ویروس کرونا بحث و تبادل نظر کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از آخرین تحولات در روابط ایران و گرجستان انتقال ۱۰۱ زندانی ایرانی از گرجستان به ایران برای گذراندن ادامه دوران محکومیتشان بود. بعدازظهر چهارشنبه سوم اردیبهشت ماه، در پی تلاش و پیگیری وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و سفارت ایران در تفلیس و رایزنی‌های انجام شده با مقامات گرجستان و موافقت دولت تفلیس علیرغم عدم امضای موافقتنامه انتقال محکومان، ۱۰۱ زندانی (محکوم) ایرانی محبوس در زندان‌های گرجستان به کشور بازگشته و تحویل مقامات قضایی جمهوری اسلامی ایران شدند. (اینجا بخوانید)

لازم به ذکر است، وزیر امور خارجه ایران روز پنجشنبه ۱۱ اردیبهشت ماه نیز با وزرای خارجه کوبا، پاکستان، ترکمنستان و همچنین سرپرست وزارت خارجه افغانستان درباره مناسبات دوجانبه و شیوع ویروس کرونا تلفنی گفتگو کرده بود.

ظریف پس از شیوع کرونا با تعداد زیادی از همتایان خود درباره تحریم‌های آمریکا و تاثیر آن در مبارزه ایران با ویروس کرونا گفتگو کرده بود. وی همچنین در این زمینه به آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل نامه نوشت.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: محمد جواد ظریف ایران و گرجستان کرونا کووید 19 امور خارجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۴۹۶۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحولات غزه؛ محور رایزنی تلفنی امیر قطر و رئیس‌جمهور مصر

امیر قطر و رئیس‌جمهور مصر درجریان گفت‌وگویی تلفنی با یکدیگر بر افزایش تلاش‌های میانجیگرانه برای پایان دادن به جنگ علیه غزه تاکید کردند.

به گزارش ایسنا، دیوان امیری قطر اعلام کرد تمیم بن حمد آل ثانی، امیر قطر با عبدالفتاح السیسی، رئیس‌جمهور مصر تماس تلفنی برقرار کرد.

براساس گزارش خبرگزاری رویترز، دو طرف درجریان این گفت‌وگوی تلفنی به بررسی تحولات نوار غزه و اراضی اشغالی فلسطین پرداختند.

امیر قطر و رئیس‌جمهور مصر درجریان این تماس تلفنی درباره تلاش‌های میانجیگرانه مشترک جهت دستیابی به توافق آتش‌بس فوری و دائمی در غزه و آزادی اسرا رایزنی کردند.

امیر قطر و رئیس‌جمهور مصر همچنین درخصوص ورود کمک‌های بشردوستانه به تمامی مناطق نوار غزه به‌طور مداوم به بحث‌ و تبادل‌نظر پرداختند.

دو طرف همچنین بر لزوم افزایش تلاش‌های میانجیگرانه طی مرحله آتی با تمامی شرکای منطقه‌ای و بین‌المللی برای پایان دادن به جنگ نوار غزه و ممانعت از درد و رنج غیرنظامیان تاکید کردند.

از چند ماه پیش مصر، قطر و آمریکا رهبری مذاکرات غیرمستقیم بین رژیم صهیونیستی و جنبش حماس برای آتش‌بس در غزه و تبادل اسرا را بر عهده دارند اما به دلیل مخالفت تل‌آویو با خواسته حماس برای پایان جنگ و خارج کردن نیروهای خود از نوار غزه و بازگشت آوارگان فلسطینی به شمال غزه نتیجه نداشته است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • مذاکرات دوجانبه صلح جمهوری آذربایجان و ارمنستان در آلماتی
  • تحولات غزه؛ محور رایزنی تلفنی امیر قطر و رئیس‌جمهور مصر
  • دور جدید رایزنی‌های دوجانبه روسیه و ترکیه درباره مسائل سازمان ملل
  • پلیس و معترضان گرجستانی در تفلیس درگیر شدند
  • تأکید امیرعبداللهیان بر توسعه مناسبات با قاره آفریقا
  • موافقت وزیر اقتصاد عربستان با 5 پیشنهاد ایران
  • گفتگوی وزرای خارجه آمریکا و ترکیه درباره آتش‌بس غزه
  • بایدن و نتانیاهو تلفنی گفتگو کردند
  • بایدن و نتانیاهو تلفنی گفت وگو کردند
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت