Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر ستاد کانون‌های فرهنگ و هنری مساجد استان ایلام با اشاره به ظرفیت‌های کانون‌های فرهنگی و هنری در زمینه تولید به‌ویژه در مناطق روستایی، گفت: برگزاری دوره‌های آموزشی کارآفرینی محور فعالیت‌های کانون‌های مساجد استان خواهد بود.

حجت الاسلام «علی چراغی پور» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در ایلام بابیان این مطلب، اظهار کرد: با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری در پیام نوروزی سال جاری مبنی بر جهش تولید در کشور، کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام نیز از همان ابتدا به این امر لبیک گفته و وارد میدان شده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی بابیان اینکه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد از توان و ظرفیت بالایی در راستای فرهنگ‌سازی در حوزه توجه به تولید و کارآفرینی برخوردار هستند، ابراز کرد: کانون‌های مساجد استان در طول سال‌های گذشته نیز با محور قرار دادن بیانات مقام معظم رهبری در حوزه اقتصاد مقاومتی و تولید برنامه‌های گسترده‌ای در زمینه کارآفرینی داشته‌اند.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام یادآور شد: کانون‌های مساجد استان تلاش کرده‌اند با برگزاری دوره‌های آموزشی برای اعضای کانون‌های فرهنگی هنری مساجد و کارآفرینان در راستای ورود اعضای کانون‌ها به حوزه تولید به‌ویژه در مناطق روستایی استان نقش خود را در این عرصه ایفا کنند.

 

چراغی پور ابراز کرد: کانون‌های مساجد استان در سال‌های گذشته در چند حوزه صنایع‌دستی، فرش‌بافی و کشاورزی و تولید محصولات دامی وارد عرصه تولید شدند و ثمرات خوبی نیز در این حوزه در راستای اشتغال جوانان و نوجوانان روستایی و اعضای کانون‌های مساجد شاهد بودیم و امسال نیز تلاش می‌شود این فعالیت‌ها در سال جهش تولید مضاعف شوند.

 

وی بابیان اینکه با شیوع کرونا در استان نیز کانون‌های مساجد استان با راه‌اندازی کارگاه‌های تولید ماسک و بسته‌بندی اقلام بهداشتی پای‌کار بودند و در واقع توان و ظرفیت خود را در عرصه تولید ماسک در سال جهش تولید به‌خوبی به نمایش گذاشتند که موردتوجه مردم و مسئولان نیز قرار گرفت.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام در ادامه یادآور شد: در سال جاری نیز با همکاری و همیاری سایر دستگاه‌های مرتبط ازجمله شرکت فرش و فنی و حرفه‌ای در تلاش هستیم که دوره‌های آموزشی را برای اعضای کانون‌های مساجد استان برگزار کنیم و اگر شرایط و محدودیت‌های ناشی از کرونا اجازه نداد این دوره‌ها از طریق فضای مجازی برگزار خواهد شد.

 

چراغی پور فراهم کردن زمینه‌های لازم برای آموزش اعضای کانون‌های مساجد در حوزه کارآفرینی، معرفی اعضای کانون‌های مساجد به مراکز مربوطه و حمایت از آنان در راستای ایجاد شغل و تولید و بازدید از مراکز صنعتی و تهیه و توزیع لوح‌های فشرده آموزشی کارآفرینی ازجمله برنامه‌هایی است که در سال جاری در دستور کار ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان قرارگرفته است.

 

وی در پایان با دعوت از اعضای کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان برای مشارکت فعال در حوزه تولید و کارآفرینی، خاطرنشان کرد: کارآفرینی و حمایت از طرح‌های کارآفرینی محور فعالیت‌های کانون‌های مساجد در راستای تحقق جهش تولید خواهد بود.

پایان پیام/92

منبع: شبستان

کلیدواژه: استان ایلام کارآفرینی کانون های مساجد کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان هنری مساجد استان ایلام اعضای کانون های مساجد کانون های مساجد استان جهش تولید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۴۹۸۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسامی ۱۶ گروه برگزیده دومین جشنواره ملی سرود کانون اعلام شد

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا،‌ سرود‌های «دانش» از اصفهان، «ایران من» از گلستان، «بازی‌های محلی» از کرمان، «ایران سرافراز» از تهران، «خوشا غریاز دهکرد» از چهارمحال و بختیاری، «خاک مهرآیین» از قم و «فداکار» از هرمزگان، هفت گروه برگزیده بخش آزاد هستند.

همچنین سرود‌های «عهد و پیمان» از چهارمحال و بختیاری، «قالی بافی» از کرمان، «دنیای قشنگ» از یزد، «خلیج فارس» از هرمزگان، «مرغ آمین» از مرکزی، «آیه‌ی گیلانه» از گیلان، «ایران من» از قزوین، «جان جانان» از زنجان، «غم سیستو» از سیستان و بلوچستان، گروه‌های برگزیده بخش کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به شمار می‌روند.

بر اساس این خبر، دومین جشنواره ملی سرود آفرینش در دو مرحله استانی و کشوری برگزار می‌شود. مرحله استانی آن در ۲۹ استان کشور از ابتدای بهمن سال ۱۴۰۲ شروع و تا نیمه اسفند به طول انجامید.

در دومین دوره این رویداد هنری بیش از ۱هزار و ۱۱۱ گروه سرود در دو بخش کانونی و آزاد و حدود ۲۰هزار کودک و نوجوان حضور پیدا کردند.

بر همین اساس پس از دریافت آثار از سوی دبیرخانه مرکزی، روز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ هیئت انتخاب شامل هادی ربیعی مدرس سرود، علی خواجه‌نژادیان مدیرکل کانون استان فارس، عزیزه ریحانی‌منفرد کارشناس هنری استان زنجان، مجتبی حاذق مدیر آفرینش­های ادبی و هنری و آذر مشهدی کارشناس هنری مدیریت آفرینش‌های ادبی و هنری کانون داوری اولیه آثار را انجام دادند.

بر اساس این خبر، به منظور اصلاح اجرا‌های پایانی برای حضور در مرحله کشوری، به گروه‌­های برگزیده مشاوره‌های تخصصی از سوی افراد صاحب‌نظر ارائه می‌شود.

مراسم پایانی دومین جشنواره ملی سرود کانون قرار است در تیر سال جاری هم‌زمان با عید سعید غدیر خم با حضور ۳۰۰ کودک و نوجوان (۱۶ گروه منتخب) به همراه مربیان همراه و سرپرست گروه برگزار شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • شرکت زوج‌های عضو کانون‌های مساجد کردستان در دوره علمی آموزشی«شمس»
  • اجرای بیش از هزار برنامه در دهه کرامت اصفهان
  • اسامی ۱۶ گروه برگزیده دومین جشنواره ملی سرود کانون اعلام شد
  • جهش تولید با فعالیت دانشگاه‌های مهارت‌محور محقق خواهد شد
  • کارگاه آموزشی کارآفرینی و اشتغال «همت در مسجد» در بندرعباس برگزار شد
  • تکمیل ساختمان کانون پرورش فکری خمام نیازمند حمایت مسوولان است
  • لزوم راه اندازی مرکز فرهنگی هنری در مسکن مهر رشت
  • کانون‌های مساجد ظرفیت مؤثری برای غنی‌سازی اوقات فراغت هستند
  • چرا دختران و پسران با مسجد قهر کردند؟/ تاثیر اجرای تئاتر در مساجد
  • پایگاه مسجد باید محور همه فعالیت‌ها قرار بگیرد