Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-08@22:50:36 GMT

مامایی، خط مقدم سلامت مادران و نوزادان است

تاریخ انتشار: ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۴۹۹۲۰

مامایی، خط مقدم سلامت مادران و نوزادان است

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، دکتر محسن محورمدیر عامل بیمارستان رضوی هم‌زمان با روز جهانی ماما در حاشیه مراسم تقدیر از ماما‌های فعال در بیمارستان فوق تخصصی رضوی گفت: مادر شدن یکی از معجزات بزرگ الهی است و کمک به بانویی که این ودیعه الهی را با تمام جان و دل خود پذیرفته باشد نیز بر عهده ماماهاست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



خداوند، مادران و همراهان مادران را گلچین می‌کند و این است که ماماها، نخستین شاهد معجزات الهی و فرشته یاری‌رسان به مادران، از سوی پروردگار برای اجرای این مهم انتخاب می‌شوند.


وی افزود: در واقع، ماما‌ها همچون فرهیختگان، در طلیعه به بار نشستن یک زندگی نو، سلامت مادر و نوزاد را تضمین کرده، با دانش و مهارت خود، جامعه را به سوی حیاتی سراسر سلامت سوق می‌دهند و از تمامی مشکلاتی پیشگیری می‌کنند.

دکتر محور تصریح کرد: با اشاره به نقش مهم ماما‌ها در تأمین سلامت مادر و نوزاد در شرایط کنونی کشور، اضافه کرد:
با تمام دشواری‌هایی که فعالیت مامایی دارد و همگی از آن باخبریم، ماما‌های کشورمان در این روز‌های درگیری کشور با ویروس منحوس کرونا، فداکارانه با تلاش در حفظ سلامت خود که نزدیک‌ترین فرد به مادر حین زایمان هستند، در دفاع از سلامت مادر و نوزاد با رعایت همه جانبه بهداشت کوشیدند..
دکتر محور بیان کرد: همه می‌دانیم رعایت اصول بهداشتی در شرایط کنونی بسیار ضروری بوده و این امر در موقعیتی که مادران به انتظار دیدار نوزاد سالم خود هستند، بیش از پیش سختی‌آفرین و طاقت‌فرساست چراکه نخست، بیمار با خطر بالا و نوزادی با امکان دریافت هر نوع عفونتی، پیش روی بوده و تضمین سلامتی آن دو نیز بر عهده ماماست و این وظیفه بزرگی است که دانش مامایی به دوش می‌کشد

انتهای پیام//ف. غ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بیمارستان رضوی مامایی نوزادان سلامت مادر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۴۹۹۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم/ وداع جانسوز مادر فلسطینی با نوزاد شهیدش

نوزاد فلسطینی که در بمباران منزل پدری‌اش از شکم مادر شهیدش زنده متولد شده و خانواده‌اش را از دست داده بود شب گذشته در بمباران منزل پدربزرگش در رفح به شهادت رسید.

دریافت 10 MB

دیگر خبرها

  • نقش ماماها در حفظ و ارتقای سلامت خانواده / فعالیت بیش از ۲۰ هزار ماما در کشور
  • این مراسم به لطافت برگ گل برای نوزادان برگزار می‌شود| از آیین گل غلتان چه می‌دانید؟
  • فعالیت ۸۰۰۰۰ ماما در کشور/ استخدام ۱۵۷۰ ماما در سال گذشته
  • نقش ماماها در ارتقای سلامت مادران/ غربالگری و تشخیص زودهنگام سرطان‌ سینه با محوریت ماماها
  • فعالیت ۸۰ هزار ماما در کشور/ نقش مؤثر ماماها در جوانی جمعیت
  • نقش ماما در برنامه سلامت خانواده تعریف شده است
  • ۴۷ درصد زایمان‌های استان همدان طبیعی است
  • از ۷۰ مامای نمونه استان همدان تجلیل شد
  • شهادت نوزاد نجات یافته از شکم مادر شهید + فیلم
  • فیلم/ وداع جانسوز مادر فلسطینی با نوزاد شهیدش