Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری مهر - گروه استان‌ها: سیل ویرانگر و مخرب فروردین ماه سال ۱۳۹۸ مهمان ناخوانده ای بود که شهر و مردم پلدختر هنوز از خسارات آن متأثر هستند، زیرساخت‌های ورزشی این شهرستان بر اثر سیلاب دچار خسارت‌های پرحجم و جبران ناپذیر شد.

استخر شنای پلدختر افتتاح نشده تخریب شد

پیش از بهره برداری از استخر شنای پلدختر هر روز صحبت از غرق شدن جوانانی بود که در نبود زیرساخت‌های ورزشی راهی شنا در آب‌های آزاد رودخانه‌ها و تالاب‌ها می‌شدند، اما تنها زمان کمی از بهره برداری از استخر شنای پلدختر نگذشته بود که این پروژه دستخوش سیل شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حالا دوباره جوانان و مردم شهر پلدختر راهی رودخانه‌ها شده اند و امسال همزمان با آغاز فصل گرما ۲ نفر از جوانان این شهرستان بر اثر غرق شدن در آب‌های آزاد جان خود را از دست داده اند.

یکی از جوانان پلدختری در گفت و گو با خبرنگار مهر، گفت: شهرستان پلدختر به عنوان گرم‌ترین و جنوبی ترین منطقه استان لرستان، دارای ظرفیت‌های بسیار بالای ورزشی در رشته‌های مختلف است که مردم این شهرستان به عنوان یک نیاز ضروری سال‌ها منتظر بهره برداری از استخر شنای این شهر بودند اما متأسفانه در اثر سیل دچار آسیب‌ها و خسارت‌های زیادی شد.

غلام کریمیان، اظهار داشت: متأسفانه تنها زمان کمی جوانان پلدختر از این ظرفیت استفاده کردند و در جریان سیل فروردین ۹۸ همراه با سالن‌ها و مجموعه ورزشی در بخش غربی شهر دست خوش سیل شد.

فضاهای ورزشی که سیل با خود برد

یکی دیگر از جوانان ورزشکار پلدختری در گفت و گو با خبرنگار مهر، گفت: حدود ۲ هزار و ۵۰۰ ورزشکار سازمان یافته با ۳۰ هیئت ورزشی در پلدختر فعالیت دارند، با این وجود فضاها و سالن‌های ورزشی این شهر که در بخش غربی مجموعه ورزشی شهید «سرمالیان» متمرکز شده بود، بر اثر سیل دچار آسیب جدی شد.

محسن دیناروند، اظهار داشت: گرچه طی یک سال گذشته سالن‌های ورزشی پاکسازی و تا حدودی تجهیز شده اما هنوز نارسایی‌های زیادی در این زمینه وجود دارد و این در حالی است که در تعطیلات برای غنی سازی اوقات فراغت جوانان نیاز بیشتری به این مکان‌ها در شهرستان پیدا می‌شود.

یک جوان پلدختری دیگر در گفت و گو با خبرنگار مهر، گفت: با گذشت ۱۴ ماه از سیل، متأسفانه بسیاری از زیرساخت‌های مجموعه ورزشی شهید «سرمالیان» این شهر آماده و بازسازی نشده و زمین چمن فوتبال و پیست آن که پس از سیل احداث شده به دلیل نواقص آماده نشده و نقشه چمن مصنوعی شماره ۲ پلدختر طراحی اما معلوم نیست عملیات اجرایی آنچه زمانی آغاز شود.

زمین چمنی بدون تیر و دروازه!

روح اله رضایی، اظهار داشت: زمین چمن فوتبال مجموعه ورزشی پلدختر علاوه بر اینکه نسبت به چمن قبلی بسیار کوچک‌تر است و پاسخگوی ورزشکاران این شهر نیست، فاقد تیر و تور دروازه است که باید قبل از کاشت چمن انجام می‌شد اما متأسفانه اکنون باید برای این کار چمن دوباره تخریب شود.

وی، افزود: نور افکن‌های مجموعه ورزشی مشکل دارند و تنها مجموعه ورزشی استخر آبی پلدختر به علت نداشتن چند قطعه پس از سیل تا کنون تکمیل و بازسازی نشده است، همچنین سالن ورزش‌های رزمی با گذشت ۱۴ ماه از سیل تنها از گل و لای پاکسازی شده است.

مجموعه ورزشی بدون سرویس بهداشتی و آبخوری

این جوان پلدختری، اضافه کرد: خانه کشتی پلدختر قبل از سیل مجهز به کولرهای گازی بود اما اکنون با وجود دمای بالای هوای این شهرستان در این سالن کولرهای آبی نصب شده که پاسخگو نیست و خوابگاه که در جریان سیل دچار آسیب شد روی آن هیچ کاری صورت نگرفته، اما در عوض ساختمان اداری ورزش و جوانان که در جوار آن قرار دارد تکمیل و مجهز به امکانات و تجهیزات شده است.

وی با بیان اینکه مجموعه ورزشی پلدختر مشکلات زیادی دارد، تصریح کرد: پس از سیل تا کنون ۲۰ درصد زیرساخت‌های ورزشی بازسازی شده، مجموعه ورزشی این شهر پس از تخریب بر اثر سیل هنوز فاقد سرویس بهداشتی، آبخوری و حتی آب سردکن است.

ضرورت تکمیل زمین چمن شهر

رضا بخشی وند دبیر ورزش و پیشکسوت فوتبال تیم پرسپولیس پلدختر در گفت و گو با خبرنگار مهر، گفت: در مورد ورزش به ویژه فوتبال و فوتسال با توجه به اینکه قشر ورزش کاران این رشته جمعیت بیشتری نسبت به سایر ورزش‌ها در پلدختر دارد، می‌طلبد مسئولان در رابطه با احداث یک زمین چمن دیگر به عنوان زمین شماره ۲ این شهر تدابیری بی اندیشند تا زمینه شادی و نشاط جوانان و فوتبالیست‌های این شهر را فراهم کنند.

وی، اظهار داشت: جا دارد در کمترین زمان ممکن یک سالن ورزشی استاندارد برای رشته فوتسال ساخته شود تا ورزشکاران این رشته جذاب و زیبا بتوانند با شرکت در مسابقات استانی و شهرستانی باعث رونق بیشتر این رشته شوند و در این صورت جوانان بیشتری به طرف ورزش کشیده می‌شوند.

مجاهد میر رضایی مدیر تیم پرسپولیس پلدختر نیز در گفت و گو با خبرنگار مهر، گفت: زمین چمن شهر پلدختر که پس از تخریب در سیل فروردین ماه سال گذشته احداث شده، به دلیل نیاز مبرمی که به جایگاه استراحت دارد برای تمرین و مسابقه مناسب نیست.

هیئت فوتبال بدون دفتر کار

وی، افزود: از این رو تیم‌های فوتبال شهرستان برای تمرین نیاز مبرمی به زمین چمن شماره دو دارند، این در حالی است که جوانان پلدختر نمی‌توانند از زیرساخت‌های ورزشی روستاهای اطراف نیز استفاده کنند چرا که به طور مثال زمین «مینی فوتبال» روستای «سراب حمام» حتی پاسخگوی جوانان آن منطقه نیست.

میر رضایی، گفت: عدم وجود خوابگاه، سوئیت ورزشی و دفتر هیئت فوتبال از دیگر مشکلات فوتبال شهرستان و مجموعه ورزشی آن است، از این رو با گذشت بیش از یک سال از سیل، هیئت فوتبال مربیان و بازیکنان مکانی برای تشکیل جلسه یا ثبت قرارداد ندارند و به ناچار باید در این مواقع در ساعات کاری کارکنان به اداره آموزش و پرورش مراجعه کنند.

وی، افزود: متأسفانه شهرهای پلدختر و معمولان مدت‌ها است از یک دستگاه موتور چمن زنی مشترک استفاده می‌کنند و این نیز در جای خود معضلی برای ورزش شهرستان است.

مدیر تیم پرسپولیس پلدختر، همچنین عدم ترمیم و بازسازی صندلی گذاری سکوی تماشاگران، نبود سرویس بهداشتی و رختکن را از دیگر مشکلات فوتبال شهرستان برشمرد.

سکوی تماشاگران مجموعه ورزشی شهید «سرمالیان» نیاز به بازسازی دارد

اردشیر سلاحورزی پیشکسوت فوتبال پلدختر نیز در گفت و گو با خبرنگار مهر، گفت: با توجه به اینکه مجموعه ورزشی شهید «سرمالیان» پلدختر در جریان سیل دچار آسیب جدی شد اما تا کنون در بازسازی آن به نسبت اقدام‌های خوبی انجام شده، سالن شهید «نعمتی» و سالن کشتی شهر پلدختر بازسازی شده اما هنوز از نظر زیربنایی باید کارهای بیشتری صورت گیرد.

وی، اظهار داشت: استخر شنای پلدختر که در جریان سیل دچار آسیب و خسارت شد با توجه به آغاز فصل گرما و روی آوردن جوانان منطقه به شنا در آب‌های آزاد برای جلوگیری از غرق شدن آنها نیاز به راه اندازی در اسرع وقت دارد.

این پیشکسوت فوتبال پلدختر، افزود: سکوی تماشاگران در مجموعه ورزشی شهید «سرمالیان» دچار آسیب شده و باید بازسازی شود، این ورزشگاه همچنین خوابگاه برای استراحت ورزشکاران مهمان و رختکن ندارد.

سلاحورزی، گفت: با توجه به حجم بالای ورزشکاران فوتبالیست در این شهرستان، یک زمین چمن پاسخگو نیست و لازم است در سایر مناطق پر جمعیت شهر مانند کوی «بسیجیان»، «کاوکالی» و «کوی پاسداران» برای پایین آمدن حجم جمعیتی زمین چمن ورزشگاه شهید «سرمالیان»، چمن مصنوعی ایجاد شود.

کمبود تجهیزات در سالن‌های ورزشی

علی محمد نورعلی وند رئیس اداره ورزش و جوانان پلدختر نیز در گفت و گو با خبرنگار مهر، گفت: با توجه به از بین رفتن تجهیزات سالن‌های ورزشی در جریان سیل سال گذشته تاکنون از محل کمک به هیئت‌های ورزشی یک سری وسایل خریداری شده و در اختیار آنها قرار گرفته، اما کافی نیست و تهیه وسایل تخصصی نیاز به مساعدت و کمک مسئولان دارد.

وی، اظهارداشت: اکثر سالن‌های ورزشی شهرستان پلدختر به سیستم سرمایشی و گرمایشی مجهز شده اما کافی نیست به همین منظور از محل اعتبارات سیل ۵۰۰ میلیون تومان به این امر اختصاص داده شده و طی هفته‌های آینده این مشکل برطرف می‌شود.

رئیس اداره ورزش و جوانان پلدختر، افزود: تاکنون حدود ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان از اعتبارات وزارت ورزش و همچنین پنج میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان از اعتبارات ماده ۱۰ سیلاب در پلدختر در حال هزینه شدن است.

نورعلی وند، به زیر ساخت‌های ورزشی شهرستان پلدختر که در جریان سیل تخریب یا دچار آسیب شده اشاره کرد و گفت: بیشتر سالن‌های ورزشی این شهرستان پس از سیل بازسازی شده و تا کنون تنها استخر شنا، دیوار و محوطه مجموعه ورزشی شهید «سرمالیان» این شهر باقی مانده که بازسازی آن در حال اجرا است.

وعده مسئولان برای تعمیر استخر تا ۳ ماه دیگر

وی، افزود: بلافاصله پس از وقوع سیل به تعمیر و مرمت خوابگاه‌های ورزشی، اقدام و مقرر شد که یک خوابگاه برای ورزشکاران احداث شود که متأسفانه به دلیل کمبود بودجه تا کنون شرایط آن فراهم نشده، اما اداره ورزش راه اندازی شده است.

رئیس اداره ورزش و جوانان پلدختر، یادآور شد: تمام تجهیزات اداره ورزش و جوانان شامل میز، صندلی، رایانه، چاپگر و… خریداری و راه‌اندازی شده و این اداره درصدد است سالن کنفرانس که تمام تجهیزات آن خریداری شده را برای هیئت‌های ورزشی شهرستان راه اندازی کند.

نورعلی وند، افزود: استخر شنای «امید» شهرستان که در سیل ۱۳۹۸ دچار خسارت جدی شد با گذشت بیش از یک سال به تازگی عملیات تعمیر آن آغاز شده و امید است ظرف ۲ تا سه ماه آینده تحویل و آماده خدمت دهی به جوانان باشد.

نبود آب و عدم گاز کشی استخر شنای پلدختر

وی، گفت: از زمان سیل تا کنون برای راه اندازی استخر شنای «امید» آسیب دیده پلدختر اقدام‌هایی شامل آواربرداری، خاکبرداری کاسه‌های استخر و امور اداری آن، موتورخانه و کانال‌های انرژی و همچنین نصب بعضی از وسایل آن مانند دیگ بخار صورت گرفته و پیمانکار مشغول کار است.

رئیس اداره ورزش و جوانان پلدختر، به مشکلات پیش روی آماده سازی استخر شنای پلدختر با توجه به آغاز فصل گرما، اشاره کرد و افزود: اکنون مشکل اصلی پیش روی این عملیات شیوع بیماری کرونا است زیرا برخی شرکت‌ها به این منظور در تعطیلی به سرمی برند و ممکن است اداره ورزش و جوانان پلدختر برای ادامه کار با مشکل بودجه، تعمیر و خرید تجهیزات مواجه شود.

نورعلی وند، یادآورشد: همچنین نبود آب و عدم گاز کشی استخر شنای پلدختر از دیگر مشکلات آماده سازی آن است که با توجه به قول مدیران مربوطه در شهرستان این مشکل در هفته‌های آینده برطرف می‌شود.

وی، گفت: تا کنون مبلغ ۳۲۰ میلیون تومان از حساب هیئت‌های ورزش و یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان از اعتبارات ماده ۱۰ سیلاب برای راه اندازی استخر در نظر گرفته شده است.

کد خبر 4918000

منبع: مهر

کلیدواژه: استخر پلدختر غرق شدگی اداره کل ورزش و جوانان لرستان سالن ورزشی خسارات سیلاب ویروس کرونا ماه مبارك رمضان شیراز بوشهر شیوع کرونا ایلام قزوین گرگان شهرکرد کمک به نیازمندان بیرجند مواسات بارش باران ستاد مقابله با کرونا گفت و گو با خبرنگار مهر مجموعه ورزشی شهید استخر شنای پلدختر زیرساخت های ورزشی میلیون تومان سالن های ورزشی ورزشی این شهر سیل دچار آسیب جریان سیل راه اندازی پس از سیل زمین چمن سالن ها اثر سیل تا کنون یک سال بر اثر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۵۰۰۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری مسابقات پرس سینه قهرمانی استان در سقز

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز کردستان، مسابقات استانی پرس سینه با لوازم و بدون لوازم با حضور ۱۱۰ نفر از ورزشکاران این رشته ورزشی درسالن ورزشی شهید کاظمی سقز برگزار شد.

اصلانی سرپرست هیات بدنسازی و پرورش اندام استان گفت: نفرات برتر به مسابقات کشوری که ۲۳ اردیبهشت در شهر مهاباد برگزار می‌شود اعزام می‌شوند.

این مسابقات در ۴ رده سنی نوجوانان، جوانان، بزرگسالان و پیشکسوتان بوده برگزار شد.

در پایان در رده نوجوانان و جوانان تیم و بزرگسالن تیم بانه بر سکوی نخست ایستاد و در رده پیشکسوتان نیز سنندج قهرمان شد.

 

دیگر خبرها

  • آخرین وضعیت احداث ورزشگاه تختی قم
  • پیشرفت ۹۰ درصدی مرحله اول تکمیل ورزشگاه تختی قم
  • برگزاری مسابقات پرس سینه قهرمانی استان در سقز
  • ۲ گروه صیادی و شکارچی غیرمجاز در پلدختر دستگیر شدند
  • زیرساخت‌های فرهنگی راکد اردبیل بازسازی می‌شود
  • باز شدن گره استخر دانش آموزی قوچان به دستان آب و فاضلاب
  • شرایط و مفاد پیشنهاد جدید مصر برای آتش بس در غزه چیست؟
  • کشف ۵۴ تن نهاده دامی و آرد خارج از شبکه توزیع در شهرستان پلدختر
  • کلنگ زنی زمین فوتبال چمن مصنوعی روستای دیوا شهرستان بابل
  • آغاز عملیات احداث زمین چمن مصنوعی در خضرآباد