Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا، پایگاه المعلومه در مقاله‌ای به قلم «عبدالخالق فلاح»، نوشت:

تحرکات اخیر گروهک‌های داعش بخشی از چرخه بازگشت زندگی به پیکره این این گروه‌ها است که مورد حمایت آمریکایی‌ها و توجیهی برای اشغال عراق و اعمال فشار بر دشمنان و رقبای خود در منطقه هستند. 

این تحرکات در حالی صورت می‌گیرد که قرار است مذاکرات امیدبخش در ژوئن  آینده درباره تعیین جدول زمانی برای خروج آمریکا که یکی از مهمترین وظایف نخست‌وزیر آینده پس از اخذ رای اعتماد از پارلمان است، برگزار شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

واشنگتن اخیراً با غوغای رسانه‌ای گسترده‌ای  از تخلیه و خروج از چندین پایگاه کوچک در عراق خبر داد. اما بلافاصله و پس ازتحرک گروهک‌های تروریستی داعش در مناطق بوکمال سوریه و الربیعه در عراق اعلام شد که هدف از تخلیه پایگاه‌ها جمع‌آوری نیروهای به اصطلاح ائتلاف علیه داعش در پایگاه‌های نظامی عین الاسد در استان الانبار و منطقه الحریر در استان اربیل پایتخت اقلیم کردستان عراق بوده است.

روسیه پیشتر آمریکا را به ارسال تجهیزات جنگی برای تروریست‌ها در این مناطق به بهانه ارسال کمک‌های بشردوستانه به اردوگاه الرکبان در مرز سوریه و عراق متهم کرده بود.

همه بر این باورند که واشنگتن پس از ناکامی‌های مکرر در صحنه معادلات میدانی در عراق و مقاومت نیروهای امنیتی در قالب ارتش، پلیس و الحشد الشعبی در برابر داعش، به دنبال استراتژی احیای داعش است و به نظر می‌رسد که واشنگتن مطمئن است که عراق به زودی خواهان خروج نیروهای آمریکایی از کشور خواهد شد. بنابراین، تنها بحرانی که می‌تواند این خواسته عراق را در این مرحله به تأخیر اندازد، فعال شدن مجدد این گروه‌های تروریستی است.

گروه تروریستی داعش هنوز سلول‌های خفته‌ای در مناطق وسیعی از عراق دارد که اخیرا از سوی برخی گروه‌های سوری به سمت مرز عراق پشتیبانی شدند و بین دوره‌های مختلف حملاتی را انجام دادند که آخرین مورد آن حمله به نیروهای الحشد الشعبی در منطقه مکیشیفه در استان صلاح الدین و شهادت ۱۱ نفر از آنها بود.

این گروه تروریستی از وضعیت متزلزل سیاسی و درگیری‌ها در مارپیچ اختلافات و نزاع‌های سیاسی بر سر تشکیل دولت وعدم نقش‌آفرینی آن در برهه کنونی و ضعف تعامل دولت با داعش سوء استفاده کرده است به گونه‌ای که سطح عملیات و فعالیت‌های خود را در مناطق مختلف عراق به صورت گسترده و فشرده به ویژه  در مناطقی با امنیت پایین‌تر در مثلث بین استان‌های دیاله، صلاح‌الدین و کرکوک، به دلیل طبیعت سخت جغرافیایی این مناطق بالا برده است.

از سوی دیگر، مشکلات امنیتی و سیاسی در مناطق مذکور به عنوان متشنج‌ترین مناطق مورد اختلاف به ویژه در سایه مشکلات ناشی از شیوع ویروس کرونا گروه تروریستی داعش را برای احیای مجدد صفوف خود از طریق فرماندهی که در اراضی خالی از نیروهای امنیتی در عراق تحرک و فعالیت دارد، توانمند ساخته است.

دولت عراق باید شجاعت و اقتدار پیشه کند و با این گروهک‌های خطرناک که زمینه را برای کسب حمایت و تایید داشته مقابله کند. این یک تبلیغ صرف رسانه‌ای نیست و داعش با توسل به وضعیت موجود و تعیین ماموریت‌های اصلی و توان نظامی خود بازخواهد گشت.

رهبران عراق نباید این گروه‌های خطرناک را دست کم گرفته و تحرکات آنها را بی اثر بدانند. آنها نباید هیچ منفعتی را بر منفعت کشور ترجیح دهند بلکه باید از حملات اخیر برای حفظ امنیت ملی و صلح داخلی و جامعه درس آموخته و با خردمندی و شفافیت با چنین پرونده مهمی برخورد کنند.

 

منبع: ایلنا

کلیدواژه: عراق تحرکات داعش گروه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۵۰۲۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین وضعیت مناطق سیل زده کشور/ تشکیل ستادهای آمادگی بحران

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوط؛ حسین ظفری درباره آخرین وضعیت استان های سیل زده، افزود: شب گذشته بارش های شدیدی در استان های غربی و جنوبی کشور داشتیم. در استان خوزستان شهر دزفول میزان بارش ها به ۱۰۷ میلی متر رسید.

بیشتر بخوانید؛ جاده چالوس و آزادراه تهران-شمال یک طرفه شد

وی اظهار کرد: همچنین در ایلام، خوزستان و چهارمحال و بختیاری راه های عشایری آسیب جدی دیده اند و تعدادی دام نیز تلف شده‌اند.

سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور ادامه داد: خوشبختانه تلفات جانی در اثر این بارش ها نداشته‌ایم، اما ارزیابی ها هنوز ادامه دارد.

ظفری گفت: راه های اصلی باز هستند و تردد در جریان است.

وی افزود: برق در شهر معمولان استان لرستان نیز قطع شده بود که با همکاری سازمان ها وصل شد.

سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور ادامه داد: نیروهای امدادی در استان های شمالی، غربی و شمال غربی کشور در حالت آماده باش قرار دارند.

ظفری با اشاره به آبگرفتگی ها گفت: در بخش هایی از شهرهای، اهواز و ایلام برخی خانه ها دچار آبگرفتگی شدند که ساکنان به مناطق امن انتقال داده شدند.

وی افزود:در استان های ایلام، خراسان جنوبی و چهارمحال و بختیاری، عده ای از مردم در محاصره سیلاب قرار گرفته بودند که به کمک نیروهای امدادی رهایی یافتند.

سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور با اشاره به بارش تهران ادامه داد: در بازدیدهای میدانی خودم در اطراف تهران مشاهده کردم که تمام نیروهای امدادی اعم از هلال احمر، پلیس، آتش نشانی و اورژانس در آمادگی کامل هستند.

ظفری گفت: ستادهای آمادگی بحران در استان‌ها تشکیل شده‌اند. این آمادگی ها تا پایان بارش ها ادامه خواهد داشت و ان‌شاءالله این بارش ها را نیز سپری می کنیم.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

کد خبر: 1229382 برچسب‌ها هواشناسی

دیگر خبرها

  • نخستین تصاویر درگیری نیروهای امنیتی با جیش العدل در زاهدان
  • سیل و آبگرفتگی در ۲۱ استان کشور
  • داعش در افغانستان به طور جدی سرکوب شده است
  • طالبان: حضور داعش در افغانستان به صفر نزدیک شده است
  • پروژه جدید واشنگتن برای ادامه اشغالگری در خاک سوریه / حمایت ویژه از هسته‌های مخفی داعش برای توقف حملات نیروهای مقاومت علیه آمریکایی‌ها + نقشه میدانی و عکس
  • آخرین وضعیت مناطق سیل زده کشور/ تشکیل ستادهای آمادگی بحران
  • خواب جدید داعش برای طرفداران ؛ به افغانستان بیایید !
  • داعش فراخوان داد/ به جای فلسطین در افغانستان جهاد کنید!
  • فراخوان داعش؛ به جای غزه در افغانستان «جهاد» کنید
  • فراخوان داعش؛ به جای غزه در افغانستان «جهاد» کنید