Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@03:16:04 GMT

۶۰ مرکز خرید گندم در خراسان رضوی فعال است

تاریخ انتشار: ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۵۰۶۴۲

۶۰ مرکز خرید گندم در خراسان رضوی فعال است

حمیدرضا نوری روز چهارشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: این مراکز شامل سیلوهای بتنی، فلزی و انبارهای مکانیزه دولتی و سیلوهای بخش خصوصی، سیلو و انبارهای جوار کارخانجات آرد و همچنین انبارهای تعاون روستایی استان است.
وی افزود: در حال حاضر شهرستان‌های مشهد، تربت‌حیدریه، سبزوار، قوچان، گناباد، تربت‌جام و فیروزه از ۵۴۰ هزار تن ظرفیت ذخیره سازی دولتی بهره‌مند هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه بهره‌گیری از توان ذخیره‌سازی بخش خصوصی یکی از مهمترین اقداماتی است که همه ساله در فصل خرید گندم صورت می‌گیرد ادامه داد: بالغ بر ۹ کارخانه آرد با ظرفیت ۳۵۵ هزار تن ذخیره‌سازی گندم و ۱۰ سیلوی بخش خصوصی با ظرفیت افزون بر ۳۲۰ هزار تن این اداره کل را در این فصل همراهی و یاری می‌کنند.
نوری گفت: توجه به پراکنش مناسب مراکز خرید برای ممانعت از حمل و نقل بین جاده‌ای و دسترسی سریع و آسان گندمکاران به مراکز خرید تضمینی از دیگر تمهیداتی است که در ستاد خرید تضمینی استان اندیشیده شده است.
وی افزود: در این راستا و با هماهنگی مباشر خرید در سالجاری بیش از ۳۰ انبار در این استان با پراکنش مناسب اقدام به خرید دسترنج کشاورزان و نگهداری کوتاه مدت آن خواهند نمود.
پیش‌بینی می‌شود امسال بالغ بر ۶۰۰ هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان به صورت تضمینی خریداری و ذخیره سازی گردد.

در سال جاری ۱۴۲ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان به کشت دیم و ۱۲۶ هزار هکتار نیز به کشت آبی گندم اختصاص یافته است.

برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی مشهد خرید تضمینی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی مشهد خرید تضمینی وزارت جهاد کشاورزی مشهد خرید تضمینی ذخیره سازی هزار تن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۵۰۶۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خراسان رضوی هفته ای سرد و بارانی را پیش رو خواهد داشت

  به گزارش خبرگزاری صدا وسیما مرکز خراسان رضوی، کارشناس مرکز پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت:  از عصر روز یکشنبه هفته جاری با افزایش حجم ابر در آسمان خراسان رضوی، به تدریج شاهد کاهش نسبی دما خواهیم بود و دمای شبانه در برخی از مناطق سردسیر نزدیک به صفر درجه خواهد شد .     سارا حکمی افزود: بارش باران نیز از اواسط هفته جاری بیشتر نقاط را فرا می گیرد که با توجه به سرد بودن هوا، احتمال بارش برف در مناطق سردسیر و کوهستانی دور از انتظار نخواهد بود.   وی افزود: بارش ها اواخر هفته جاری به اوج خواهد رسید که اطلاعات تکمیلی آن در زمان مقرر اعلام خواهد شد.   حکمی بیان کرد: در شبانه روز گذشته، فریمان با سه و سرخس با ۲۶ درجه سانتیگراد به ترتیب سردترین و گرمترین شهرستان های استان بوده اند و طی همین مدت کلانشهر مشهد نوسانات دمایی ۱۰ تا ۱۸ درجه را به ثبت رسانده است.   وی افزود: دمای کنونی مشهد ۱۹ درجه سانتیگراد است که طبق تحلیل نقشه ها و مدل های هواشناسی امروز بین هشت تا ۲۱ درجه در نوسان خواهد بود.      

 

دیگر خبرها

  • توسعه شرق کشور در گرو حل مسائل مشترک استان های شرقی
  • آغاز برداشت خوشه‌های طلایی از مزارع کازرون از فردا
  • خرید تضمینی گندم به بیش از ۶۰۰ هزارتن رسید
  • ۱۰۵ مرکز خرید تضمینی گندم در گلستان آماده فعالیت هستند
  • آغاز به کار سامانه جامع خرید تضمینی گندم
  • ذخیره‌سازی بیش از ۳ میلیون مترمکعب رواناب در سد‌های خراسان جنوبی
  • آغاز به کار سامانه جامع برای خرید تضمینی گندم
  • آغاز عملیات خرید تضمینی گندم در ۵ استان کشور
  • خراسان رضوی هفته ای سرد و بارانی را پیش رو خواهد داشت
  • قیمت خرید تضمینی گندم را اصلاح کنید