Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@18:48:41 GMT

استاد دانشگاه فردوسی مشهد نمونه کشوری شد

تاریخ انتشار: ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۵۱۲۷۷

استاد دانشگاه فردوسی مشهد نمونه کشوری شد

دکتر عادل سپهر روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مراحل انتخاب استادان نمونه کشوری براساس آئین نامه ابلاغی از سوی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری انجام می‌شود و هر دانشگاه نیز بر اساس ملاک‌های آموزشی، پژوهشی، تالیف کتاب، مقاله و همچنین فعالیت‌های اجتماعی، منتخبین خود را پس از ارزیابی اولیه به وزارتخانه معرفی می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: پس از معرفی این استادان، کمیسیون ویژه‌ای در وزارتخانه، اطلاعات دریافتی را مورد برسی قرار داده و بر اساس ملاک‌های ذکر شده در هر رشته آموزشی استاد منتخب کشوری در آن سال را معرفی می‌کند.
عضو هیات علمی دانشگاه فردوسی مشهد گفت: هر سال مراسم تقدیر از استادان نمونه کشور به صورت حضوری صورت می‌گرفت ولی امسال با توجه به شرایط موجود و رعایت مسائل بهداشتی این مراسم تاکنون برگزار نشده است.
از سوابق دکتر سید امیر امین یزدی می‌توان به ریاست دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه فردوسی از سال ۹۳ تا ۹۶، معاون پژوهش و فناوری این دانشکده در سال‌های ۸۲ تا ۸۴، مدیریت گروه آموزشی علوم تربیتی در سال‌های ۸۶ تا ۸۸، رییس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره استان خراسان رضوی اشاره کرد.
وی دارای مرتبه علمی استاد در رشته روانشناسی تربیتی و روانشناسی رشد می‌باشد که تحصیلات خود را در دانشگاه شیفیلد انگلستان به پایان برده است.
دانشگاه فردوسی مشهد، سومین دانشگاه تاسیس شده در ایران است که پس از دانشگاه‌های تهران و تبریز با بیش از ۶ دهه قدمت هم اکنون ۲۵ هزار دانشجو دارد که ۲ هزار و ۵۰۰ نفر آنها در مقطع دکتری و ۶ هزار نفر نیز در مقطع کارشناسی ارشد و بقیه در مقطع کارشناسی مشغول تحصیل هستند.
در این دانشگاه ۸۲۰ عضو هیات علمی مشغول فعالیت هستند که ۶۵۰ نفر آنان دارای مدرک پی.اچ.دی یا رتبه استادی یا پروفسوری هستند.
دانشگاه فردوسی مشهد به‌ عنوان بزرگ‌ترین دانشگاه شرق کشور دارای ۱۳ دانشکده شامل ادبیات و علوم انسانی، الهیات و معارف اسلامی، علوم، مهندسی، کشاورزی، علوم ریاضی، علوم اداری و اقتصادی، دامپزشکی، علوم تربیتی و روانشناسی، منابع طبیعی، علوم ورزشی، معماری و شهرسازی، حقوق و علوم سیاسی و هفت پژوهشکده است.
این دانشگاه هم اکنون بیش از ۲۵۰۰ دانشجو و دانش ‌پذیر خارجی دارد که رتبه اول بین دانشگاه‌های کشور در این زمینه به شمار می‌رود.

برچسب‌ها وزارت علوم تحقیقات و فناوری انجمن روان شناسی ایران دانشگاه فردوسی مشهد روانشناسی کودک

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت علوم تحقیقات و فناوری انجمن روان شناسی ایران دانشگاه فردوسی مشهد روانشناسی کودک وزارت علوم تحقیقات و فناوری انجمن روان شناسی ایران دانشگاه فردوسی مشهد روانشناسی کودک دانشگاه فردوسی مشهد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۵۱۲۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمادگی دانشگاه فردوسی برای پذیرش دانشجویان آمریکایی + عکس

رئیس دانشگاه فردوسی مشهد گفت: دانشجویانی که در جریان تجمعات ضد اسرائیلی و حمایت از غزه از دانشگاه‌های آمریکا اخراج شدند را با‌ روی باز پذیرش می‌کنیم. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد، مسعود میرزائی شهرابی در نامه‌ای به نماینده هماهنگ کننده سازمان ملل در ایران  نسبت به پذیرش دانشجویان اخراج شده امریکایی که در تجمعات دانشگاهی علیه رژیم غاصب اسرائیل حضور داشتند اعلام آمادگی کرد.

در متن این پیام آمده است؛جناب پریزنر عزیز،به دنبال بازدید اخیر شما از دانشگاه فردوسی مشهد، اینجانب احساس تکلیف کردم تا حمایت شما را جهت راه‌اندازی یک ابتکار حیاتی و مهم جلب کنم. با توجه به اخراج دانشجویان آمریکایی توسط دولت آمریکا، به خاطر مشارکت آنها در تظاهرات مسالمت آمیز حمایت از غزه، دانشگاه فردوسی مشهد پیشقدم شده تا به این دانشجویان، بورسیه و پذیرش رایگان اعطا کند.

در ادامه این نامه آمده است؛ این ابتکار، نشانگر تعهد ما به آزادی اکادمیک، و پایبندی به حمایت از عدالت در بسترهای آموزشی در سراسر جهان می‌باشد. ما در نظر داریم که مواضع و اقدامات خود را از طریق یک اعلامیه رسمی به اشتراک بگذاریم.

رئیس دانشگاه فردوسی مشهد می‌افزاید: مشتاقیم طرح ما توسط یونسکو و شبکه "تأثیرگذاری دانشگاهی سازمان ملل(UNAI)" منتشر شود. مساعدت شما در راستای تسهیل انتشار این اعلامیه جهت گسترش پیام ما و تضمین بازتاب آن در سطح جهانی، حیاتی خواهد بود. از شما بخاطر در نظر گرفتن درخواست ما سپاسگزاریم. حمایت شما در این مساله حیاتی و ارزشمند است.

انتهای پیام/282/.

دیگر خبرها

  • اسامی اساتید نمونه کشوری منتشر شد / معرفی جوان‌ترین و پیرترین استاد
  • اختصاص یک میلیارد تومان پژوهانه به استادان برگزیده کشوری
  • برگزاری اولین دوره مسابقات کشوری علمی پژوهشی مفتاح کاپ در دانشگاه فردوسی مشهد
  • تشریح روند انتخاب استادان نمونه کشوری
  • روند انتخاب اساتید نمونه کشوری تشریح شد
  • اعلام اسامی اساتید نمونه کشوری/ چهار معاون وزیر علوم در بین برگزیدگان
  • وعده صادق نتیجه دانشگاه‌های ما است
  • آمادگی دانشگاه فردوسی برای پذیرش دانشجویان آمریکایی + عکس
  • ۶۵ عضو هیئت علمی نمونه کشوری معرفی شدند/ حضور پررنگ معاونان وزیر علوم در بین استادان برتر!
  • اسامی اساتید نمونه کشوری منتشر شد/معرفی جوان ترین و پیرترین استاد