Web Analytics Made Easy - Statcounter

علماء و روحانیون شاخص اهل سنت خراسان شمالی بر پیروی آحاد مسلمانان جهان از رهنمودهای رهبر انقلاب اشاره و بر تبعیت از اطلاعیه دفتر مقام معظم رهبری برای شروع ماه مبارک رمضان و همچنین اعلام عید سعید فطر تاکید کردند.

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد علماء و روحانیون شاخص اهل سنت خراسان شمالی ضمن تأکید بر پیروی نمودن آحاد مسلمانان جهان از رهنمودهای حضرت آیت‌الله‌العظمی امام خامنه‌ای افزودند: جامعه اهل سنت خراسان شمالی به‌خصوص روحانیت اهل تسنن همیشه گوش به رهنمودهای ولی امر مسلمین بوده و هرسال با تبعیت از اطلاعیه دفتر رهبر فرزانه انقلاب، ماه مبارک رمضان را شروع و اعلام عید سعید فطر را انجام می‌دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حاج عبدالله آخوند خوش‌نظر، امام‌جمعه اهل تسنن تازه یاب مانه و سملقان گفت: رصد و رؤیت ماه و روز عید سعید فطر باعث تقویت اتحاد، یکپارچگی و وحدت اسلامی می‌شود و مانع سوءاستفاده دشمنان از فضای جامعه و به‌ویژه این استان خواهد شد.

وی ادامه داد: با توجه به‌ضرورت ایجاد وحدت و انسجام ملی، پیروی نمودن از رهنمودهای حاکم اسلامی در اعلام روز عید سعید فطر لازم و ضروری است و هرروزی را که ستاد استهلال دفتر مقام معظم رهبری، به‌عنوان روز عید فطر اعلام کنند؛ برای ما اهل سنت خراسان شمالی نیز همان روز عید سعید فطر است.

حاج امان دردی آخوند یزدانی، امام‌جمعه مسجدالنبی بجنورد نیز به خبرنگار فارس اظهار کرد: اهل سنت این استان، برای ایجاد وحدت و همدلی و دوری از اختلاف میان مسلمانان و خنثی کردن توطئه‌های سیاسی دشمنان اسلام در اعلام عید سعید فطر، با پیام دفتر رهبر فرزانه انقلاب، حضرت آیت‌الله امام خامنه‌ای، هماهنگ می‌باشند چراکه این امر سعادت و پیروزی برای مسلمین می‌آورد.

وی افزود: ما باید گوش به فرمایشات معظم له باشیم و به دستور ایشان عید بگیریم که این برای ملت ما سعادت دنیوی و اخروی را به همراه خواهد داشت. نباید فراموش کنیم رؤیت هلال ماه رمضان و شوال میان مردم و علمای اهل سنت ازجمله مسائل بسیار مهم است و این امر بیش‌ازپیش به حفظ انسجام و اتحاد عملی بین شیعه و سنی کمک می‌کند.

حاج آنا آخوند پروانه، امام‌جمعه دهستان حصارچه راز و جرگلان نیز تأکید کرد: در استان خراسان شمالی، علمای اهل سنت طبق جلسات و هم‌اندیشی که داشتند به این اتفاق‌نظر رسیدند که چون افق ما با افق دیگر ممالک اسلامی فرق دارد، باید رؤیت هلال ماه در کشور ما انجام شود، فلذا در بحث رؤیت هلال ماه در آغاز و اتمام این ماه عظیم و روز عید فطر از اطلاعیه دفتر مقام معظم رهبری تبعیت می‌نماییم.

وی گفت: لذا همه ما مسلمانان اعم از شیعه و سنی ایران اسلامی باید «یکدل و متحد» برای اعلام عید سعید فطر پیرو و تابع حکم حاکم کشور خود یعنی امام خامنه‌ای باشیم و اتحاد و یکپارچگی خود را حفظ کنیم.

گفتنی است ۱۰ درصد از جمعیت ۹۴۱ هزارنفری خراسان شمالی اهل تسنن هستند که در شهرستان‌های بجنورد، راز و جرگلان و مانه و سملقان ساکن هستند و زندگی مسالمت‌آمیزی در کنار هم دارند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: اهل سنت رهبر انقلاب عید فطر امام جمعه اهل سنت خراسان شمالی اعلام عید سعید فطر اهل تسنن عید فطر روز عید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۵۱۲۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۳ هزار لیتر چسب مایع بدون مجوز در خراسان شمالی کشف شد

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ مهدی مهران‌فر صبح پنج شنبه در گفت‌وگو با رسانه‌ها اظهار کرد: مأموران یگان امداد فرماندهی انتظامی مانه و سملقان در حین گشت‌زنی در سطح حوزه استحفاظی به یک دستگاه خودروی ایسوزو مشکوک و با هماهنگی لازم آن را متوقف کردند.

وی با اشاره به اینکه در بررسی‌های صورت گرفته مشخص شد که این کامیونت حامل ۳ هزار و ۵۰۰ لیتر چسب مایع فاقد مجوز است، افزود: این خودرو برای بررسی بیشتر به مقر انتظامی منتقل و یک نفر متهم نیز دستگیر و بعد از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد.

کد خبر 6094942

دیگر خبرها

  • فاضل لنکرانی: «امید» در میان اساتید حوزه در حال از بین رفتن است / تعداد شاگردان استادی که ۱۰۰ شاگرد داشت به ۱۰ نفر رسیده / مراجع و رهبری به این مسائل توجه کنند
  • بیش از ۳ هزار لیتر چسب مایع بدون مجوز در خراسان شمالی کشف شد
  • اعزام ۲۵۰۰ لرستانی به مراسم بزرگداشت ارتحال امام خمینی(ره)
  • بازگشت مدافع چپ جنجالی به شهر آرزوها
  • نشست تبیینی ائمه جمعه و روحانیون شهرستان دماوند
  • راز صاحب سینما می‌شود
  • تغییر ارکان خودرو، نصب برچسب و استفاده از چراغ زنون ممنوع است/ خودرو‌های آف‌رود تابع قوانین باشند
  • برگزاری آئین دسته‌روی روز شهادت امام صادق(ع) در بجنورد
  • حمایت امام جمعه خلیل آباد از طرح «نور»
  • دسته‌روی هیأت‌های مذهبی در خراسان‌ شمالی برگزار می‌شود