Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدرضا سیفی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه و آموزش ایرنا افزود: این دانش‌آموزان به صورت خودخوان آموزش ها را فرامی گیرند و خودشان با انگیزه بالا اقدام به درس خواندن می کنند.

وی اظهار داشت: اینکه دانش‌آموزان دوره متوسطه هیچ مشکلی برای دریافت آموزش ها ندارند موضوع بسیار مهمی است؛ چون دیگر نیازی به ارائه روش های مختلف آموزشی برای این دانش‌آموزان نیست، اما برای دانش‌آموزان دوره ابتدایی مشکلاتی وجود دارد چون مجبورند والدین در کنارشان باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل دفتر توسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایر وزارت آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: کار آموزش به دانش‌آموزان دوره متوسطه خیلی سخت نیست، اما برای دانش‌آموزان دوره ابتدایی باید از روش های مختلفی استفاده شود حتی در برخی مواقع معلمان به صورت حضوری، اما با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به دانش‌آموزان آموزش می‌دهند.

سیفی ادامه داد: با توجه به این که دانش‌آموزان دوره متوسطه خودشان تکالیفشان را انجام می‌دهند از همه ظرفیت های آموزشی برای این دانش‌آموزان استفاده می‌شود و اکنون هیچ مشکلی برای ارائه آموزش‌ها وجود ندارد.

وی افزود: برای ارائه آموزش به دانش‌آموزان مناطق عشایری و روستایی تمام تلاش خود را به کار گرفته ایم تا هیچ دانش‌آموزی از تحصیل بازنماند.

مدیرکل دفتر توسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایر وزارت آموزش و پرورش همچنین گفت: برای دانش‌آموزان دوره ابتدایی از روش هایی همچون حضور راهبران آموزشی، تماس تلفنی با دانش‌آموزان و حضور برخی از معلمان در مناطق عشایری و روستایی استفاده می شود. حتی در برخی از مواقع بسته های آموزشی برای این دانش‌آموزان ارسال می‌شود.

سیفی تاکید کرد: اما دانش‌آموزان دوره متوسطه به راحتی از فرصت آموزش استفاده می کنند و هیچ مشکلی برای دریافت آموزش‌ها ندارند.

مدیرکل دفتر توسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایر وزارت آموزش و پرورش اظهار داشت: در حال حاضر که بخاطر شیوع کرونا آموزش دانش‌آموزان، الکترونیکی شده است هیچ یک از دانش‌آموزان مناطق عشایری و روستایی از آموزش محروم نیستند.
سیفی افزود: در مجموع ۱۸۵ هزار دانش‌آموز عشایری در کشور وجود دارد که ۱۵۰ هزار نفر از آنها در دوره ابتدایی تحصیل می‌کنند و تلاش می‌شود افرادی که به شبکه آموزش یا اینترنت دسترسی ندارند برای آموزش آنها از شیوه‌های دیگر استفاده کنیم.

وی اظهار داشت: براساس برنامه ریزی انجام شده برای دانش‌آموزانی که در مناطق عشایری و روستایی فاقد اینترنت و تلویزیون باشند،‌ به ۲۳ اداره آموزش و پرورش عشایری کشور دستورالعمل ارسال شده است که شرایط تداوم آموزش دانش‌آموزان را فراهم کنند و تاکید شده است که هیچ  دانش‌آموزی نباید از دسترسی به آموزش محروم باشند.
به گفته وی، اکنون ۱۸۵ هزار دانش‌آموز در ۶۱۳۲ مدرسه تحت پوشش این اداره‌کل است که از این تعداد مدرسه، ۱۶۹۸ مدرسه سیار و نیمه سیار است، یعنی کلاس درس دانش‌آموزان در چادر و کانکس برگزار می‌شود.

برچسب‌ها ویروس کرونا وزارت آموزش و پرورش دانش‌آموزان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا وزارت آموزش و پرورش دانش آموزان ویروس کرونا وزارت آموزش و پرورش دانش آموزان دانش آموزان دوره متوسطه مناطق عشایری و روستایی وزارت آموزش و پرورش برای دانش آموزان دانش آموزان دوره ابتدایی آموزش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۵۱۴۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هوشمند سازی مدارس گناباد به ۲۰۰ کلاس درس ارتقا یافت

          به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی؛ رئیس اداره آموزش و پرورش گناباد گفت: این کلاسهای درس با مشارکت خیران و اعتبارات مدیریت آموزش و پرورش گناباد هوشمندسازی شدند.    مجید فدوی روز پنج شنبه افزود: این کلاسهای درس با مشارکت خیران و اعتبارات مدیریت آموزش و پرورش گناباد هوشمندسازی شدند.   وی ادامه داد: برای هوشمند سازی هر کلاس درس به صورت متوسط ۳۲۰ میلیون ریال هزینه شده است.   رئیس اداره آموزش و پرورش گناباد گفت: ۴۲ مدرسه در مناطق شهری و روستایی این شهرستان با مشارکت خیران و اعتبارات نوسازی و توسعه و تجهیز مدارس در یک سال گذشته بازسازی شدند.   فدوی سر و سامان دادن به ۶۵ ملک مازاد آموزش و پرورش، توجه ویژه به حوزه تربیت بدنی و نصب ۶ چمن مصنوعی را از مهمترین اقدامات آموزش و پرورش گناباد در این مدت برشمرد.   کلاس های هوشمند فرصت های یادگیری بیشتری را برای دانش آموزان فراهم، فرآیند یادگیری را سرگرم کننده و به دانش آموزان کمک می کند فناوری های جدید را بهتر فرا بگیرند و در مجموع در ارتقاء بهره وری آموزشی و مشارکت پذیری آنان نقش مهمی دارند.   از مجموع ۱۷ هزار و ۶۱۴ دانش آموز که در ۹۱۱ کلاس درس و ۲۲۴ مدرسه در مناطق شهری و روستایی گناباد شاغل به تحصیل هستند، ۹ هزار و ۵۶۵ نفر در دوره ابتدایی، چهار هزار و ۷۹۶ نفر در دوره اول متوسطه و ۲ هزار و ۲۸۸ نفر در دوره دوم متوسطه هستند.   هشت هزار و ۸۳۶ نفر از دانش آموزان در مدارس دولتی، چهار هزار و ۷۹۶ نفر در مناطق روستایی، ۹۲۷ نفر در مدارس شاهد و بقیه در مدارس استثنایی و غیرانتفاعی به تحصیل اشتغال دارند.   مرکز شهرستان گناباد در ۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

دیگر خبرها

  • هوشمند سازی مدارس گناباد به ۲۰۰ کلاس درس ارتقا یافت
  • هوشمندسازی مدارس گناباد به ۲۰۰ کلاس درس ارتقا یافت
  • آموزش تفکیک پسماند به بیش از ۱۰۰۰ دانش‌آموز پیش‌دبستانی در اصفهان
  • توزیع کتب درسی براساس محل تحصیل دانش آموزان
  • آموزش هوش مصنوعی به دانش‌آموزان مناطق محروم
  • بازارچه‌ای برای آموزش اشتغال به دانش آموزان متوسطه در رشت
  • تغییر۱۰ درصد برنامه درسی دوره متوسطه اول به نفع مهارت‌آموزی
  • فراهم شدن امکان تغییر رشته تحصیلی دانش آموزان
  • مدارس سمپاد در مناطق عشایری راه‌اندازی می‌شود
  • ضرورت افزایش آگاهی والدین از هدایت تحصیلی دانش آموزان