Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-03@02:58:10 GMT

تاخیر ۱۰ روزه در کوچ قشلاقی عشایر استان تهران

تاریخ انتشار: ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۵۱۷۱۸

تاخیر ۱۰ روزه در کوچ قشلاقی عشایر استان تهران

هاتف ممیزی در گفتگو با خبرنگار مهر، در خصوص کوچ عشایر اظهار داشت: همه ساله کوچ عشایر اواخر اردیبهشت ماه صورت می‌گرفت اما امسال با توجه به شیوع کرونا کوچ قشلاقی عشایر با ۱۰ روز تأخیر انجام خواهد شد و از ۱۰ خرداد این کوچ انجام می‌شود.

ممیزی با اشاره به اینکه در خصوص استقرار عشایر در مناطق ییلاقی گفت: طی هفته آتی جلسه‌ای در این زمینه خواهیم داشت و تاریخ استقرار عشایر در ییلاقات مشخص می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در خصوص جمعیت کنونی عشایر استان تهران بیان داشت: از سال ۸۷ تاکنون سرشماری جمعیتی از عشایر انجام نشده اما معمولاً جمعیتی ثابت دارند و در ۴ دهه گذشته در استان تهران و کشور روند ثابتی داشته که دو هزار ۵۸۷ خانوار و ۱۴ هزار و ۱۳۵ نفر عشایر در استان تهران سکنا دارند و ۵۰۰ خانوار هم از عشایر میهمان هستند که از ییلاقات دیگر وارد استان تهران می‌شوند و در فصل ییلاق سه هزار خانوار عشایر در مناطق ییلاقی حضور خواهند داشت.

مدیر امور عشایر استان تهران در ادامه عنوان داشت: خوشبختانه در جامعه عشایر میزان ابتلاء به کرونا بسیار اندک بوده است و هیچ تلفات جانی از این خصوص نداشته‌ایم و عمده مشکل عشایر افزایش قیمت نهاده دامی بوده که بر روی تولید و قیمت تمام شده دام تأثیرگذار خواهد بود.

ممیزی میزان تولید محصول عشایر استان را طی سال ۹۸ بالغ بر ۱۱ هزار و ۷۶۰ تن گوشت و ۱۴ هزار تن شیر و محصولات لبنی عنوان کرد و افزود: خدماتی که به عشایر می‌دهیم در ۳ حوزه راهداری‌ها و قشلاق‌ها، تأمین و توسعه منابع آب، توزیع سوخت فسیلی در مناطق ییلاقی و ایجاد زیرساخت‌ها ی مسیر راه انرژی خورشیدی است که در این راستا طی جلساتی که در ورامین داشتیم مقرر شد ۱۶ خانوار عشایری در ورامین تحت عنوان کانون مهدی آباد در سیاه کوه با انرژی خورشیدی تأمین برق می‌شوند.

وی گفت: در لار، شمیرانات و دماوند ۶۰۰ خانوار عشایر مستقر می‌شوند.

کد خبر 4918370

منبع: مهر

کلیدواژه: کوچ عشایر شیوع کرونا ویروس کرونا شیراز ماه مبارك رمضان بوشهر ایلام شیوع کرونا قزوین گرگان شهرکرد بیرجند کمک به نیازمندان مواسات بارش باران جهش تولید استان تهران عشایر استان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۵۱۷۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام رای کمیته استیناف درباره پرسپولیس

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از رسمی فدراسیون فوتبال، کمیته استیناف فدراسیون فوتبال رأی خود را درباره باشگاه پرسپولیس اعلام کرد که به شرح زیر است.

در خصوص استیناف باشگاه فرهنگی ورزشی پرسپولیس تهران نسبت به رأی کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال که به موجب آن حکم به توقف رسیدگی در خصوص شکایت باشگاه پرسپولیس تهران علیه باشگاه آلومینیوم اراک مبنی بر عدم برقراری نظم در بازی مورخ ۲۶ بهمن ماه ۱۴۰۲ و همچنین رد شکایت باشگاه تجدیدنظرخواه نسبت به عملکرد داور مسابقه صادر گردیده است با عنایت به مجموع محتویات پرونده و استدلالات مندرج در رأی صادره، ایراد و اعتراض مؤثری که خدشه بر دادنامه معترض عنه وارد نماید به عمل نیامده، مستنداً به ماده ۱۰۶ مقررات انضباطی فدراسیون فوتبال ضمن رد اعتراض دادنامه صادره، عیناً تأیید و اعلام می‌گردد. رأی صادره قطعی است.

کد خبر 6095279

دیگر خبرها

  • اعلام رای کمیته استیناف درباره پرسپولیس
  • ۷۰ مدرسه هشترود نیازمند نوسازی هستند
  • نیاز ۷۰ مدرسه شهرستان هشترود به نوسازی
  • دست آفریده های زنان شهرتهران، در راه صادرات
  • وحیدی: تقسیم «استان تهران» در دست بررسی است
  • کوچ بهاره عشایر در خراسان شمالی آغاز شد
  • گروگانگیری ۳۰ روزه برای اخاذی ۱۰ میلیاردی | راز ناپدید شدن یک ماهه جوان گمشده فاش شد
  • آغاز کوچ بهاره عشایر خراسان شمالی به مناطق ییلاقی
  • مناطق ییلاقی و قشلاقی مستعد لرستان شناسایی شده است
  • درخواست بهسازی و مرمت راه عشایری قره داغ اهر ارسباران